چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - 17 Apr 2024
 
۰
۱۷

پیام روحانی به اجلاس «مکه» درباره معامله قرن

جمعه ۱۰ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۲۹
کد مطلب: 688604
رئیس‌جمهور در پیامی به سران کشورهای اسلامی در اجلاس مکه گفت: "معامله قرن" توطئه‌ای برای نابودی آرمان فلسطین، توسعه اشغالگری و تجاوز به همه کشورهای اسلامی است.
پیام روحانی به اجلاس «مکه» درباره معامله قرن
به گزارش جهان نيوز، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور روز جمعه در پیامی به سران کشورهای اسلامی در اجلاس مکه اظهار داشت: به عنوان رئیس جمهوری اسلامی ایران، آمادگی کامل کشورم را برای همراهی و همکاری با مجموعه خانواده جهان اسلام در مسیر این هدف مقدس اعلام می‌دارم.

وی "معامله قرن" را توطئه ای برای نابودی آرمان فلسطین، توسعه اشغالگری و تجاوز به همه کشورهای اسلامی دانست و با فراخواندن سران کشورهای اسلامی به تلاش برای برای باقی ماندن  «القبله الاولی هی الاولویه الاولی»، تصریح کرد:  از رهبران کشورهای اسلامی می‌خواهم از فرصت این اجلاس برای مقابله با توطئه خطرناک معامله قرن و دفاع از فلسطین بهره‌برداری نمایند و اجازه ندهند اشغال قبله اول مسلمین توسط رژیم صهیونیستی به حاشیه رود و یا خدای نکرده حاکمیت آنها بر قدس شریف تثبیت‌ گردد.

متن پیام رئیس‌جمهور به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم
 السلام علیکم و رحمه الله و برکاته
عالیجنابان، در آخرین روزهای ماه غفران و نزول رحمت الهی، بهترین خیرات و برکات را برای تمامی مسلمانان و برای شما سران محترم کشورهای اسلامی از درگاه خداوند متعال مسئلت می‌نمایم.

 از اینکه به دلیل عدم رعایت آداب معمول در دعوت از سران کشورها توفیق حضور در آن جمع شریف را ندارم متاسفم، اما صمیمانه برای شما که در شهر مکه مکرمه، در کنار قبله مسلمانان جهان، و در سرزمین وحی، گرد آمده‌اید آرزوی موفقیت در رسیدگی به مسائل جهان اسلام و به ویژه موضوع فلسطین و قدس شریف، این زخم دیرین در قلب همه مسلمانان، را دارم.

عالیجنابان،در شرایطی که جهان اسلام، نیازمند حداکثر انسجام، همگرایی و همکاری در برابر دشمن مشترک را می‌باشد، متاسفانه شاهد برخی اقدامات تفرقه‌افکن در جهت انحراف افکار عمومی جهان اسلام از قضیه فلسطین به عنوان مسئله اصلی جهان اسلام هستیم؛ موضوعی که بیش از هر زمان نیاز به توجه و حمایت یکپارچه دنیای اسلام و رهبران آن دارد.

در این اجلاس، و در تمامی نشست‌ها و اجتماعات، رهبران جهان اسلام باید بر مدار وحدت اسلامی حرکت کنند و اجازه ندهند برخی با طرح مسائل فرعی، اذهان دولت‌ها و ملت‌های مسلمان را از اهتمام به سرنوشت ملت مظلوم فلسطین و تهدیدات رژیم صهیونیستی منحرف نمایند.

اقدام دولت آمریکا در اعلام بیت المقدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی، انتقال سفارت آمریکا به آن مکان، و به رسمیت شناختن الحاق بلندی‌های جولان سوریه به سرزمین‌های اشغالی توسط رژیم صهیونیستی، از جمله دشمنی‌های آشکار علیه نه فقط فلسطین بلکه مجموعه جهان اسلام به شمار می‌رود که در تضاد آشکار با مبانی حقوق بین‌الملل، و تمامی قطعنامه‌ها و تصمیمات سازمان همکاری‌های اسلامی، قرار دارد و آغازگر یک روند خطرناک علیه امت اسلامی می‌باشد. جای تاسف است که این اقدامات با واکنش مناسب از سوی دولت‌های اسلامی مواجه نشد که اگر شده بود، آمریکا نمی‌توانست به راحتی طرح نابودی فلسطین را با عنوان ظاهرفریب «معامله قرن» مطرح کرده یا به جریان اندازد.

توطئه شوم معامله قرن، به دنبال نابودی آرمان فلسطین، و توسعه‌ی اشغالگری و تجاوز به همه کشورهای اسلامی است. این طرح دارای ابعاد خطرناک منطقه‌ای است و صاحبان آن تلاش می‌کنند با از بین بردن حق مسلم مردم فلسطین برای تعیین سرنوشت و تشکیل یک دولت مستقل پایدار در سرزمین تاریخی خویش به پایتختی قدس شریف، آرمان فلسطین را برای همیشه نابود و زمینه را برای استیلای صهیونیست‌ها بر جهان اسلام و عرب فراهم نمایند. عجیب آن که طراحان این توطئه، حتی هزینه اجرای آن را نیز قصد دارند از جیب جهان اسلام و کشورهای منطقه تامین کنند.

عالیجنابان معتقدم مسئولیت اسلامی، اخلاقی و حتی ملی کشورهای اسلامی ایجاب می‌نماید که درچنین شرایطی اختلافات درون خانواده جهان اسلام را کنار گذاشته و در صفی متحد و بنیانی مرصوص، در مقابل این توطئه شوم علیه ملت و کشور فلسطین و دنیای اسلام بایستیم. هر صدا و حرکتی که جهان اسلام را از این اولویت اصلی و فوری منحرف نماید در مسیر خدمت به رژیم صهیونیستی و دیگر دشمنان جهان اسلام و فلسطین عزیز، قرار گرفته است.

همزمان با روز قدس شریف، رهبران اسلامی را به چاره اندیشی فوری در قبال این تهدید بزرگ برای جهان اسلام دعوت می‌کنم و از همه دولت‌های عضو سازمان همکاری‌های اسلامی که دفاع همه جانبه از مسجد الاقصی و قدس شریف فلسفه وجودی تاسیس آن است، می‌خواهم از فرصت این اجلاس برای مقابله با توطئه خطرناک معامله قرن و دفاع از فلسطین بهره‌برداری نمایند؛ و در جوار مکه مکرمه و قبله مسلمانان، اجازه ندهند اشغال قبله اول مسلمین توسط رژیم صهیونیستی به حاشیه رود و یا خدای نکرده حاکمیت آنها بر قدس شریف تثبیت‌ گردد. تلاش کنیم که « القبله الاولی هی الاولویه الاولی» باقی بماند. به عنوان رئیس جمهوری اسلامی ایران، آمادگی کامل کشورم را برای همراهی و همکاری با مجموعه خانواده جهان اسلام در مسیر این هدف مقدس اعلام می‌دارم.

 سلام و درودهای گرم مرا پذیرا باشید.

و السلام علیکم و رحمه الله و برکاته
حسن روحانی       
رئیس جمهوری اسلامی ایران

منبع:تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
سیاست بی شرمانه اجلاس سران کشورهای ضد اسلامی
سیاست بی شرمانه عربستان از فرصت ماه مبارک رمضان و مکان مقدس مکه مکرمه، کمک، حمایت وپشتیبانی ازتروریسم، القاعده، طالبان، گروه تکفیری جیش الظلم، داعش، جبهه النصره، مخالفان سوری و دیگر گروه های تروریستی شرم آور است.
برخی کشورهای ضد اسلامی منطقه، در نشست سران کشورهای عضو سازمان همکاری ضد اسلامی در مکه شرم آور است.
Iran, Islamic Republic of
اجلاس مکه به خاطرمتهم کردن ایران بوده است.
اجلاس مکه اهانت، توهین و خیانت به ایران بوده است.
اجلاس مکه به خاطر حمات از تجاوز ائتلاف متجاوز سعودی بوده است.
Iran, Islamic Republic of
اجلاس مکه تجاوز به همه کشورهای اسلامی بوده است.
Iran, Islamic Republic of
پاسخ کوبنده سوریه به بیانیه اجلاس مکه
پاسخ کوبنده سوریه به بیانیه اجلاس مکه
جمعه 10 خرداد 1398 - 17:43


وزارت خارجه سوریه مطالب مندرج شده در بیانیه پایانی اجلاس مکه مکرمه که در خصوص آن چه که "دخالت ایران در سوریه" نامیده شد را به شدت رد کرد.


یک منبع مسئول در وزارت خارجه سوریه به سانا گفت که آنچه که در این بیانیه آمده دخالتی آشکار در امور داخلی سوریه است.

وی اضافه کرد که حضور ایران در سوریه قانونی و مشروع است چرا که به درخواست دولت مرکزی این کشور ایران برای مبارزه با تروریسمی که از طرف برخی از کشورهای حاضر از این اجلاس حمایت می شدند در سوریه حضور دارد.
Iran, Islamic Republic of
به پاسخ به سران كشورهای ضد اسلامی شركت كننده دراجلاس مكه!
شکست عربستان جنایتکارشماره یک در نشست سران اتحادیه عرب سگ دست نشانده رژیم کودک صهیونیستی!
تلاش عربستان جنایتکارشماره یک برای بسیج آرای کشورهای همسایه و عربی به خاطر حمایت ازتجاوز ائتلاف متجاوز سعودی درجنگ یمن بوده است.
Iran, Islamic Republic of
سران نجس وحشی، بی ادب، فرهنگ و بی شخصیت عربستان سعودی با حمایت مدعیان حقوق بشر برای کشتار مردم خاورمیانه و یمن ازهیچ جنایت و تجاوز وحشی دریغ نمی کنند.
Iran, Islamic Republic of
جنگ علیه ایران به مثابه نابودی نیروها و منافع آمریکا در منطقه است...
Iran, Islamic Republic of
اجلاس ضد ایرانی رژیم کودک کش سعودی در «مکه» شکست خورد
شنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۸
نشست ضد ایرانی رژیم کودک کش سعودی که با حضور سران نجس وحشی، بی ادب، بی فرهنگ و بی شخصیت اتحادیه عرب و رهبران نجس وحشی، بی ادب، بی فرهنگ و بی شخصیت شورای همکاری خلیج فارس در حاشیه اجلاس کشورهای جنایتکارشماره یک عضو سازمان همکاری های ضد اسلامی در شهر «مکه» برگزار شد
Iran, Islamic Republic of
سیاست های نادرست، غلط و اشتباه سران کشورهای ضد اسلامی در اجلاس مکه فاجعه ای برای ملت های اسلامی است.
سیاست ها و توطئه های سران کشورهای ضد اسلامی در اجلاس مکه شکست خورده است.
سیاست سران کشورهای ضد اسلامی در اجلاس مکه برای ملت های عربی و اسلامی فاجعه است.
Romania
رژیم کودک کش آل سعود مررج اسلام آمریکایی است.
دربرابراشغالگری عربستان سعودی سکوت نمی کنیم.
رژیم کودک کش سعودی فرقی با رژیم کودک کش صهیونیستی ندارد.
رژیم جنایتکارآل سعود ازدایره اسلام خارج است.
عربستان، چهره اسلام را لکه دارکرده است.
عربستان سعودی ثابت کرده است که دشمن درجه یک کشورهای اسلامی است.
Romania
صهیونیست ها با پشتیبانی سران کشورهای ضد اسلامی جنایت می کنند.
بابائی
Romania
کشورهای متجاوز به یمن مرنکب جنایات جنگی و جنایت علیه بشریت شده اند ولی متاسفانه سران کشورهای عرب ازسال 2015 تاکنون درک نمی کنند و نمی فهمند.
Iran, Islamic Republic of
سخنگوی بی ادب وزارت خارجه آلمان جنایتکارحق حرف زدن از توان موشکی ما را ندارد.
آلمان جنایتکار با کمک آمریکا جنایتکار سلاح شیمیایی به صدام می داد.
آلمان که درجنگ به صدام بمب شیمیایی می داد.
اروپایی که به دشمن ما اسلحه می داد حق ندارد درباره تسلیحات ما حرف بزند.
Iran, Islamic Republic of
دولت روحانی ازسال 1392 تاکنون شریک جرم جنایات وحشیانه، وحشی گری وغیرانسانی عربستان و متحدانش درسراسرمنطقه خاورمیانه و جهان است....
Iran, Islamic Republic of
متأسفانه هیچ نهاد و سازمان جهانی پاسخگوی این سران کشورهای ضد اسلامی نیست تا بگوید شما چه غلطی در اجلاس مکه می کنید؟
سران کشورهای عرب جنایتکارشماره یک ازسال 2001 تاکنون شریک جرم جنایات وحشیانه، وحشی گری وغیرانسانی آمریکا و متحدانش هستند.
سران کشورهای عرب جنایتکارشماره یک ازسال 2015 تاکنون شریک جرم جنایات وحشیانه، وحشی گری وغیرانسانی ائتلاف متجاوز سعودی هستند.
Iran, Islamic Republic of
گناه ایران، حمایت از فلسطین است/ ادلب آزاد می‌شود/ برخی رژیم‌های عربی جنایتکارشماره یک و رژیم های غربی جنایتکارشماره یک سگ دست نشانده آمریکا جنایتکارشماره یک خدمت‌رسان صهیونیست‌ها جنایتکارشماره یک هستند.
Romania
...