پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۰

دعوت مراجع تقلید برای خلق حماسه‌ دیگر

پنجشنبه ۹ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۲۳
کد مطلب: 688518
تعدادی از مراجع عظام تقلید و اساتید حوزه و نهادهای حوزوی بر حضور گسترده و باشکوه همه اقشار جامعه در راهپیمایی روز جهانی قدس تأکید کردند.
دعوت مراجع تقلید برای خلق حماسه‌ دیگر
به گزارش جهان نيوز، هم‌زمان با فرارسیدن آخرین جمعه ماه مبارک رمضان و در آستانه روز جهانی قدس حضرات آیات مکارم شیرازی، نوری همدانی، سبحانی و علوی گرگانی در بیانات و سخنرانی‌های خود، مردم شریف ایران را به شرکت و حضور پرشور در راهپیمایی این روز دعوت کردند.

همچنین نهادهای حوزوی و انقلابی همچون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه از مردم خداجو و روزه‌دار ایران اسلامی خواستار حضور پرشور در راهپیمایی روز جهانی قدس شدند.

آیت‌الله مکارم شیرازی: راهپیمایی روز قدس با شکوه خاصی برگزار شود
آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی بر حضور گسترده مردم در راهپیمایی روز جهانی قدس تأکید کرد.

مرجع تقلید شیعیان گفت: حدود شصت سال قبل به‌وسیله دولت انگلستان حکومت نامشروع و غاصبانه اسرائیل در قلب کشورهای اسلامی تشکیل شد، با اینکه یهودیان نسبت به مسلمانان در اقلیت بودند اما آن‌ها را از کشورهای مختلف دعوت کردند و سرزمین‌های مردم را به‌زور و با پول از آن‌ها گرفتند و در اختیار یهودیان و صهیونیست‌ها قرار دادند و متأسفانه برخی از حکام عرب هم در این راه با آن‌ها همراه شدند.

آیت‌الله مکارم شیرازی با تأکید بر اینکه اسرائیل رژیمی غاصب است و سعی در پنجه‌اندازی به دیگر نقاط ممالک اسلامی هم دارد، اظهار داشت: این‌ها اگر دستشان برسد تمام کشورهای منطقه را می‌خواهند زیر سیطره خود قرار دهند و نمونه بارز آن بلندهای جولان است.

مرجع تقلید شیعیان اضافه کرد: رئیس‌ جمهور آمریکا به‌زعم خود درباره بلندی‌های جولان حاتم‌بخشی کرده است، مطابق کدام قانون و مجوز؟ شما چه‌کاره هستید که بخشی از یک کشور دیگر را می‌خواهید به اسرائیل غاصب ببخشید.

وی افزود: اگر عده‌ای خیال کنند آن‌ها به سرزمین‌های اشغالی قانع هستند سخت در اشتباه هستند، آن‌ها با بهره‌گیری از عمال خود یعنی داعش می‌خواستند بر سوریه و عراق مسلط شوند اما با مقاومت جانانه محورهای مقاومت راه به‌جایی نبردند و شکست خوردند.

آیت‌الله مکارم شیرازی با اشاره به تدبیر حضرت امام(ره) در نام‌گذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به‌عنوان روز قدس، این ابتکار را ابتکاری تاریخی و عامل زنده‌بودن یاد و نام قدس و فلسطین دانست.

وی تأکید کرد: همین اقدام سبب شده که بعد از گذشت سال‌ها همچنان روز قدس در جامعه اسلامی زنده باشد و هر سال روز قدس با شکوه خاصی برگزار شود.

استاد سطوح عالی حوزه‌های علمیه گفت: بر همه اعم از کوچک و بزرگ، مرد و زن، پیر و جوان لازم است تا در راهپیمایی روز قدس شرکت کنند و با این اقدام آرمان فلسطین و قدس را زنده نگاه‌دارند.

آیت‌الله نوری همدانی: امت اسلامی باید با شکوه و عظمت در روز قدس شرکت کنند
آیت‌الله نوری همدانی در پیامی با تأکید بر حضور پرشور امت اسلامی در راهپیمایی روز قدس، روز قدس امسال را از سال‌های قبل حساس‌تر دانست.

مرجع تقلید شیعیان افزود: مسلمانان جهان باید با شکوه تر، قدرت، وحدت و اجتماع بیشتری در این راهپیمایی شرکت کنند.

آیت‌الله نوری همدانی تأکید کرد: آمریکا یعنی سردمدار مستکبران جهان افزون بر اینکه می‌خواهد قدس را در اختیار رژیم صهیونیستی قرار دهد، درصدد تقسیم کردن سرزمین فلسطین است.

وی ادامه داد: آمریکا می‌خواهد جایگاه غده سرطانی رژیم صهیونیستی را محکم کند.

استاد سطوح عالی حوزه‌های علمیه با بیان اینکه رژیم غاصب صهیونیستی حرکات مذبوحانه انجام می‌دهد، تصریح کرد: صهیونیست‌ها از همه نظر ضعیف شده‌اند و مسلمانان جهان با اعلان اینکه سقوط اسرائیل نزدیک است باید به‌صورت جدی یا این غده سرطانی مقابله کنند.
وی عنوان کرد: امت اسلامی باید با شکوه و عظمت در روز قدس شرکت کنند و نفرت خود را از آمریکا که سرکرده استکبار و صهیونیست‌ها است نشان دهند.

آیت‌الله نوری همدانی تأکید کرد: مسلمانان مطمئن باشند که اسرائیل غاصب روزهای آخر را می‌گذراند و نفس‌های آخر را می‌کشد، ازاین‌رو باید با قدرت به میدان بیاییم و عظمت و قدرت اسلام را به تمام جهان نشان دهیم.

مرجع تقلید شیعیان همچنین ابراز امیدواری کرد که إن شاء الله امسال سال سقوط و نابودی رژیم صهیونیستی باشد.

آیت‌الله سبحانی: مسلمانان با حضور در راهپیمایی روز قدس طرح «معامله قرن» را باطل کنند
آیت‌الله سبحانی هم با بیان اینکه قدس شریف قبله نخست مسلمانان است گفت: صهیونیست‌ها به دنبال آن هستند که با معامله قرن قبله نخست مسلمانان را از آن خود کنند اما مسلمانان باید در مقابل آن برخیزند و این معامله را باطل کنند.

وی راهپیمایی روز جهانی قدس را ابتکار امام خمینی (ره) دانست و افزود: همه مردم در راهپیمایی این روز شرکت کنند چرا که قدس شریف اسلامی است و باید به همین حالت بماند.

آیت‌الله علوی گرگانی: مردم با حضور در راهپیمایی روز قدس پشتیبانی خود از مردم فلسطین را به رخ جهانیان بکشند
در پیام آیت‌الله علوی گرگانی نیز آمده است: شایسته است که امت بزرگ ایران اسلامی همراه و همدل با ملل مسلمان دیگر ، با وحدت و همدلی در راهپیمایی روز قدس حاضر شوند و با بیعتی مجدد با رهبر عزیز انقلاب در این برهه از زمان که آمریکای جنایتکار فشار را بر ایران، که پرچم‌دار مقاومت است، زیاد کرده، هم‌صدا و یکدل مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل سر دهند.

وی گفت: مردم با حضور پرشور در راهپیمایی روز قدس اعلام انزجار خود را به جهانیان نشان داده و پشتیبانی از مردم مظلوم و مسلمان فلسطین را به رخ جهانیان می‌کشانند.

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم: تلاش رژیم‌های مرتجع عربی در پیوند با اسرائیل جز رسوایی سودی ندارد
جامعه مدرسین حوزه علمیه قم هم با صدور بیانیه‌ای،‌ از مردم برای شرکت در راهپیمایی روز قدس دعوت کرد.

در این بیانیه آمده است : روز قدس، یادگار ارزشمند امام خمینی(ره) و روز جهانی همراهی با آرمان فلسطین است.

روز جهانی قدس روزی است که امت اسلام و آزادی خواهان جهان قدرت حقیقی جبهه مقاومت را چنان فریاد می‌زنند که صدای لرزش ستون‌های ظلم به گوش ستمگران، ساز‌شکاران و حامیان اشغالگری برسد.

در بخشی از این بیانیه آمده است: قریب هفتادال است رژیم غاصب صهیونیستی بر مردم مظلوم فلسطین ستم می‌کند و با بمباران خانه‌ها، مدارس و مساجد به کشتار وسیع مردم بی‌دفاع، غیرنظامیان، زنان و کودکان شیرخوار می‌پردازد و بر سیاهه جنایت‌های خود می‌افزاید و با معامله قرن و دیگر طرح‌های استعماری تلاش می‌کند حقیقت مسئله فلسطین را به انحراف و انزوا بکشاند.

اما امروز مردم فلسطین و محور مقاومت با ایمان به خدا هویت و قدرت خود را به نحوی افزایش داده‌اند که پایه‌های سست حکومت فرزندان شیطان را به تزلزل انداخته و با کاهش آستانه تاب‌آوری تلاویو در برابر موشک‌های رزمندگان مقاومت، سقوط و نابودی ظلم و جنایت را فریاد می‌زند.

این‌ نتیجه پایداری و مقاومت مردم فلسطین است، گروه‌های مقاومت در مقابل تجاوزهای صهیونیست‌ها دیگر دست‌بسته نیستند و دیوار حائل‌ها و گنبد‌های آهنین‌ توان حفاظت از صهیونیست‌ها را ندارند.

نسل چهارم فلسطینی‌ها با برافراشتن پرچم فلسطین در غزه و اقصی نقاط جهان حق بازگشت به سرزمین‌های خود را هر هفته فریاد می‌زنند و نگذاشته‌اند مسئله فلسطین در غبار غفلت و خیانت ساز‌شکاران به فراموشی سپرده شود و همراهی این امر با پیروزی‌های جریان مقاومت در سوریه، عراق، فلسطین، یمن و دیگر نقاط جهان، عصبانیت آمریکا و صهیونیست‌ را برانگیخته است.

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به استناد مبانی دینی، قرآنی و شاخص‌های انقلاب اسلامی، ضمن حمایت از پایداری و استقامت مردم مظلوم فلسطین اعلام می‌دارد، تلاش برخی کشورهای منطقه و رژیم‌های مرتجع در پیوند با اسرائیل جز رسوایی برای آن‌ها سودی ندارد و امت اسلامی با حضور باشکوه‌تر از سال‌های گذشته در راهپیمایی روز قدس حمایت از مردم مظلوم فلسطین و انزجار از رژیم غاصب را فریاد خواهد زد.

دعوت مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه برای حضور باشکوه در راهپیمایی روز قدس
در بیانیه مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه به مناسبت راهپیمایی روز جهانی قدس آمده است:

«بَلَى إِن تَصْبِرُواْ وَتَتَّقُواْ وَیَأْتُوكُم مِّن فَوْرِهِمْ هَـذَا یُمْدِدْكُمْ رَبُّكُم بِخَمْسَةِ آلافٍ مِّنَ الْمَلآئِكَةِ مُسَوِّمِینَ»-آل‌عمران
125

(روز جهانی قدس) یادگار بنیان‌گذار عظیم‌الشان انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) است. روزی که روح خدا در کالبد بی‌رمق امت اسلامی جان تازه‌ای دمید و یاس ملت مظلوم فلسطین را به امید مبدل ساخت. روزی که شکست تئوری سازش مظلوم با ظالم و موفقیت الگوی مقاومت دلیرانه اعلام شد.

در ادامه این بیانیه تأکید شده است: روزی که فلسطینیان و دیگر ملل مسلمان با تجربه چهل‌ ساله اخیر آزمودند که اگر ملت مسلمان «صبر و مقاومت» و« تقوا و ایمان» و اتکا به خدای را برگزیند هزاران نیروی الهی به مدد می‌آیند و طلسم ادعائی ارتش شکست‌ناپذیر اسرائیل غاصب شکسته می‌شود.

در این بیانیه خاطرنشان شده است: اعلام آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به‌عنوان روز جهانی قدس صلائی الهی بود که سال‌ها است آزادیخواهان جهان را هرساله به میدان آورده و فریاد مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آمریکا را سر می‌دهند.

در این بیانیه تصریح‌شده است: آمریکا و دیگر دول استعماری حامی صهیونیسم بدانند که سنت و اراده الهی در تاریخ بر پیروزی مظلومان و مستضعفان بر مستکبران تعلق‌گرفته و سناریوی معامله قرن به‌ویژه با مشاهده ارتقاء سنگ‌های رزمندگان به موشک‌های نقطه زن توهمی بیش نبوده و تحقق وعده الهی نزدیک است : أَلَیْسَ الصُّبْحُ بِقَرِیبٍ
در پایان این بیانیه اضافه‌ شده است: حوزه‌های علمیه و همه نهاد‌ها و مراکز و مدارس و مؤسسات حوزوی و روحانیت محترم در سراسر ایران و جهان همگام با امت اسلامی و ملت شریف ایران و جبهه مقاومت و جوانان مقاومت و فلسطین قهرمان به ندای رهبری معظم حضرت امام خامنه‌ای(مدظله) و مراجع عظام تقلید (دامت برکاتهم) پاسخ مثبت خواهند داد و در خلق حماسه‌ای باشکوه مشارکت خواهند کرد و در راهپیمایی روز قدس به‌صورت منسجم و یکپارچه حضور خواهند یافت.

منبع:تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *