پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۰

مذاکرات دولت ونزوئلا با مخالفان به توافق نرسید

پنجشنبه ۹ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۱۷
کد مطلب: 688468
مذاکرات نمایندگان دولت ونزوئلا و مخالفان در نروژ بدون حصول هیچ توافقی پایان یافت.
مذاکرات دولت ونزوئلا با مخالفان به توافق نرسید
به گزارش جهان نيوز، پس از ناکامی طرفین این مذاکرات برای دستیابی به توافق، خوان گوایدو رهبر مخالفان دولت ونزوئلا اعلام کرد که به هدایت اعتراض های خیابانی مخالفان در این کشور ادامه خواهد داد.

در نشست اسلو هیات نمایندگی مخالفان خواستار کناره گیری نیکلاس مادورو رئیس جمهوری قانونی ونزوئلا از قدرت شد و همچنین عنوان کرد که یک دولت انتقالی پس از مادورو فرآیند برگزاری انتخابات ریاست جمهوری را سازماندهی کند.

گوایدو به دنبال پایان دور جدید مذاکرات نمایندگان دولت و مخالفان در نروژ گفت: هیچ توافق فوری حاصل نشد بنابراین شانسی که ما داریم این است که همچنان در خیابان ها به اعتراض های مان ادامه دهیم.

دفتر گوایدو پس از این مذاکرات اعلام کرد، مادامی که زمینه برای دستیابی به پیشرفت در مذاکرات مهیا باشد، همچنان تمایل به مذاکره خواهد داشت. پیش از این نیز وزارت خارجه نروژ اعلام کرده بود که طرفین این مذاکرات تمایل خود را برای حرکت رو به جلو در این فرآیند اعلام کرده اند.

در همین حال نیکلاس مادورو نیز در اظهارنظری جدید اعلام کرد که دولت کاراکاس زمینه برگزاری مذاکرات نروژ را از طریق ماهها رایزنی های مخفیانه فراهم کرده بود.
مادورو در ادامه افزود: تنها راه رو به جلو، مذاکره است. ما خواهان توافقنامه صلح هستیم.

ونزوئلا که ماههاست با بدترین چالش‌های اقتصادی به دلیل فشار و تحریم اقتصادی آمریکا دهه‌های اخیر روبرو بوده و پس از آنکه خوان گوایدو خود را رئیس جمهوری این کشور خواند، با بحران شدیدتری مواجه شد.

منبع:العالم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *