پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۱۷

بولتون هم از اقدام نظامی علیه ایران کوتاه آمد/ دلیلی ندارد ایران از توافق هسته‌ای خارج شود!

چهارشنبه ۸ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۴۳
کد مطلب: 688395
مشاور امنیت ملی ترامپ می‌گوید که در واکنش به ارزیابی‌های اخیر آمریکا در زمینه تهدیدهای ایران در خلیج فارس، کاخ سفید هیچ طرح و برنامه ریزی برای اقدام نظامی علیه ایران نکرده است.
بولتون هم از اقدام نظامی علیه ایران کوتاه آمد/ دلیلی ندارد ایران از توافق هسته‌ای خارج شود!
به گزارش جهان نيوز، جان بولتون مشاور امنیت ملی کاخ سفید در ابوظبی در جمع خبرنگاران گفت: کاخ سفید برای دوری از جنگ با ایران تلاش می‌کند منطقی و مسئولانه رفتار کند.

به گزارش روزنامه وال استریت ژورنال، بولتون با اتخاذ تکرار مواضع نرم «دونالد ترامپ» در قبال ایران گفت: کاخ سفید در پاسخ به ارزیابی اخیر اطلاعاتی آمریکا درباره دست داشتن ایران در حمله به کشتی‌های نفتی در بندر الفجیره، هیچ اقدام نظامی علیه تهران طراحی و برنامه‌ریزی نکرده است. 

ترامپ طی سفر به توکیو در نشست خبری با «آبه شینزو» نخست وزیر این کشور درباره ایران گفته بود: «من اصلا به دنبال صدمه‌زدن به ایران نیستم. فقط می‌خواهم بشنوم که ایران به سلاح اتمی «نه» بگوید. به اندازه کافی در جهان به‌خاطر تسلیحات اتمی مشکل داریم، پس ایران نباید سلاح اتمی داشته باشد. به‌نظرم ما می‌توانیم به توافق برسیم».

بولتون در ادامه افزود: واشنگتن با توافق در زمینه استقرار 1500 نظامی بیشتر در غرب آسیا به اقدامات اخیر منتسب به ایران پاسخ داده است. 

بولتون که به منظور دیدار با مقامات اماراتی به ابوظبی سفر کرده است افزود: نکته اصلی که برای ایران و نواب این کشور در منطقه آشکارا تصریح کرده‌ایم این است که این نوع اقدامات واکنش قاطعی از طرف آمریکا به دنبال خواهد داشت.

«جان بولتون» مشاور امنیت ملی کاخ سفید با تکرار ادعاهای بی‌اساس علیه جمهوری اسلامی ایران، گفت که دلیلی ندارد تهران از پایبندی به الزامات توافق هسته‌ای سر باز زند.

بولتون  توضیح داد: دلیلی ندارد که آنها این کار را انجام دهند (از برجام خارج شوند). مگر اینکه بخواهند زمان رسیدن به سلاح اتمی را کوتاه کنند.

اوایل ماه جاری میلادی چهار کشتی نفت کش متعلق به امارات، عربستان سعودی و نروژ در بندر الفجیره در آبهای دریای عمان با مواد انفجاری هدف حملاتی ناشناس قرار گرفتند. 

وال استریت ژورنال در این زمینه گزارش داد، بولتون در جمع خبرنگاران در ابوظبی بدون اینکه مدرک خاصی ارائه کند ایران را متهم کرد که در پشت این حملات قرار داشته است. وی گفت: واشنگتن معتقد است که تهران از مینهای دریایی برای این حمله استفاده کرده است. 

مشاور امنیت ملی کاخ سفید در ادامه مدعی شد، استقرار جدید نیروهای نظامی آمریکا و سیستمهای ضدموشکی پاتریوت برای نشان دادن این موضوع به ایران است که نیروها، پرسنل غیرنظامی و دیپلماتهای آمریکایی در منطقه آنطور که ایران فکر می‌کند آسیب پذیر نیستند. 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Romania
آمریکا جنایتکارشماره یک اگربه اصطلاح قصد مبارزه با تروریسم، القاعده وداعش را دارد باید به سراغ رژیم کودک صهیونیستی و رژیم کودک کش سعودی، امارات، ترکیه برود.

انگلیس جنایتکارشماره یک اگربه اصطلاح قصد مبارزه با تروریسم، القاعده وداعش را دارد باید به سراغ رژیم کودک صهیونیستی و رژیم کودک کش سعودی، امارات، ترکیه برود.

فرانسه جنایتکارشماره یک اگربه اصطلاح قصد مبارزه با تروریسم، القاعده وداعش را دارد باید به سراغ رژیم کودک صهیونیستی و رژیم کودک کش سعودی، امارات، ترکیه برود.

ناتو جنایتکارشماره یک اگربه اصطلاح قصد مبارزه با تروریسم، القاعده وداعش را دارد باید به سراغ رژیم کودک صهیونیستی و رژیم کودک کش سعودی، امارات، ترکیه برود.
Romania
آمریکا جنایتکارشماره یک جرأت تجاوز به این آب و خاک را ندارد
Romania
رژیم جنایتکارآل سعود با کمک، حمایت و پشتیبانی آمریکا، کشورهای اروپایی و اسرائیل و در سایه سکوت سازمان های بین المللی بیش از12 هزار نفر را درمنا قتل عام کرده است ولی متاسفانه ومجامع حقوق بشری تاکنون کاری نمی کنند، خفه خون گرفتند و سکوت اختیارکرده اند؟
واین درحالی است که آمریکایی ها جنایتکار، کشورهای اروپایی جنایتکار، کشورهای عربی جنایتکار، مدعیان حقوق بشرخیانتکار و سازمان های بین المللی خیانتکار تاکنون هیچ اعتراضی به این جنایات و حشیانه، وحشی گری و غیراسنانی سعودی ها جنایتکارنمی کنند، خفه خون گرفتند و سکوت اختیارکرده اند.
Romania
تجاوز آمریکا وانگلیس درسال 2003 به عراق و لیبی نشان داد که ساخت بمب اتمی گزینهای درست است.
تجاوز آمریکا و متحدانش درسال 2011 به سوریه نشان داد که ساخت بمب اتمی گزینهای درست است.
تجاوز اسرائیل و متحدانش درسال 2011 به سوریه نشان داد که ساخت بمب اتمی گزینهای درست است.
تجاوز عربستان و متحدانش درسال 2015 به یمن نشان داد که ساخت بمب اتمی گزینهای درست است.
Romania
با آمریکایی ها، کشورهای اروپایی، سعودی ها، اماراتی ها، بحرینی ها، صهیونیست ها و تروریست ها و حامیانشان مثل خودشان رفتار می کنیم
کاری می کنیم آمریکایی ها، کشورهای اروپایی، سعودی ها، اماراتی ها، بحرینی ها و صهیونیست ها پشیمان شوند.
United Arab Emirates
پیوستن نظامیان مالزی به ائتلاف جنگ علیه یمن

تظاهرات فعالان انگلیسی علیه جنایات رژیم سعودی در یمن

تظاهرات مردم نیویورک در اعتراض به جنگ عربستان علیه یمن

محمدعلی الحوثی: شورای امنیت عامل تداوم بحران در یمن است

گزینه هایی برای پاسخ به اقدام ائتلاف متجاوزان سعودی داریم
Iran, Islamic Republic of
حمله به ايران يعني نابودي اسرائيل و فروپاشي آمريكا
Iran, Islamic Republic of
این سگ پیر کوتاه نیومده، فقط از خواب بیدار شده فهمیده دندونش مصنوعیه .....
Iran, Islamic Republic of
....ما وزیر مون گفت شما با یه موشک کشورمارو نابود میکنی اقای خندان گفت . زبان دنیارو هم بلده!!!!
United States
سبیل فقط مترسک زبون و ذلیلهای داخلی و پادوهای. شیطان هست. وگرنه از اولش هم قاطی آدم ها حساب نمی شد. حالا هم که به شکر خوردن افتاده دست از خوی استکباری بر نمی داره. غافل از اینکه توی ایران پالان پشتش میگذارند و هندونه بارش میکنند.
علی
Iran, Islamic Republic of
این یکی را راست گفته دلیلی ندارد ایران از برجام خارج شود همه شدند مهم نیست ایران فقط ملزم به برجام باشد دیگران نبودند عیبی ندارد ...
Iran, Islamic Republic of
به آمریکا یی ها گفته شود که اگر آنها ظالب مذاکره مجددند ایران باید از برجام و ان پی تی بیرون بیاید واین خواست ایرانی ها نیست لذا مذاکره نمی کنند در صورت ماندن در برجام، نسبت به اجرای تعهدات طرف مقابل،ایران هم از اجرای همه تعهدات خود در برجام سر باز میزند ولیکن در برجام می ماند و برای این کار نیازی به مهلت و اولتیماتوم نیست و فقط اعلام و اجرا کافی است.
یک دوست
Iran, Islamic Republic of
جناب ترامپ، شما غلط کرده ای که نگران امنیت جهان هستی!!! در پایتخت همون کشوری که با بمب اتم نابودش کردید نگرانی اعلام می کنی!!! خاک بر سر اون مسئول ژاپنی که تو دهنت نزد!!!
Iran, Islamic Republic of
معلوم نیست چه امتیازی پشت پرده بهشون دادیم که لحنشون عوض شد
توسط انصارالله یمن، دندانهایش را در دهانش خرد کردیم.
شما شاید امتیاز بدهی اما انقلاب، اهل مماشات با دشمن نیست!
سگ روستای ما وقتی سنگ میخوره لحنش عوض میشه شاید از اون سنگها بهش دادیم!!