کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تحصیل در مجارستان

8 خرداد 1398 ساعت 16:57

دلیل انتخاب کشور مجارستان برای تحصیل در رشته های مختلف بر اساس نظر سنجی صورت گرفته از سوی دانشجویان بین المللی صورت گرفته که در موارد زیر به توضیح آن میپردازیم.


موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با سال ها تجربه در مسائل حقوق بین المللی زیر نظر وکیل پایه یک دادگستری و کارشناسان ارشد رشته حقوق بین الملل دارای پیشینه ای قوی در امرعزیمت به کشورهای دیگر و صدور مجوز ورود میباشند. بر اساس تجربه این سال های عزیمت به کشورهای دیگر، افراد زیادی به دنبال راه های ارزان و آسان و حتی بدون مدرک زبان میباشند.

گاهی اوقات دیده شده افراد به دنبال پلی ارزان و ارزشمند برای رسیدن به هدف های عالی به کشورهای برتر اروپایی هستند، کشور مجارستان این آرزوی افراد را برآورده کرده است زیرا تحصیل در مجارستان راهی ارزان در سطح بین المللی را در حوزه شنگن با موفقیت های بالا برای افراد به دنبال داره.

درباره کشور مجارستان

کشور مجارستان به پایتختی بوداپست دارای تاریخ دیرینه می باشد، بوداپست به مروارید دانوب نیز معروف می باشد که در قبل اروپا واقع شده است، این کشور زیبا عضو کشورهای حوزه شنگن می باشد در نتیجه افرادی که مجوز تحصیل در مجارستان را دریافت میکنند، قادرند به تمامی کشورهای عضو حوزه شنگن در اروپا سفر کنند، به عنوان مثال از کشور بوداپست به وین اتریش با قطار، کمتر از ۳ ساعت میتوان سفر کرد.

تحصیل در مجارستان

هر ساله بیش از۲۰ هزار دانشجو از ۱۰۰ کشور جهان در مجارستان مشغول به تحصیل در مجارستان میشوند

دلیل انتخاب کشور مجارستان برای تحصیل در رشته های مختلف بر اساس نظر سنجی صورت گرفته از سوی دانشجویان بین المللی صورت گرفته که در موارد زیر به توضیح آن میپردازیم.
 

انتخاب کشور مجارستان در یک نگاه

  1.   کمک هزینه تحصیلی و برخورداری از برنامه هایی مانند پردیس مجارستان و اوراسموس برای گذراندن دیگر ترم های تحصیلی در دیگر کشورهای اروپایی
    2.تحصیل ارزان نسبت به بعضی از کشورها مانند: انگلستان، سوئیس، دانمارک و...
    3.برخورداری از شرایط نسبتا ساده دانشگاه های مجارستان در امر صدور ویزا و همچنین شرایط نسبتا ساده تر سفارت مجارستان در امر وقت سفارت و صدور مجوز دانشجویی برای تحصیل در مجارستان
    4.برخورداری از سطح علمی و استاندارد بین المللی بولونیا-امکان گذراندن دوره های زبان آلمانی بدون نیاز به مدرک زبان آلمانی با هزینه های پایین برای رفتن به کشور آلمان
    5.امکان گذراندن دوره های زبان انگلیسی بدون نیاز به مدرک زبان انگلیسی با هزینه های پایین برای رفتن به کشورهای انگلیسی زبان
    6.امکان تحصیل در دوره های پیش پزشکی با داشتن مدرک پیش دانشگاهی برای تحصیل پزشکی در مجارستان و دیگر دانشگاه های رایگان پزشکی
    7.امکان گذراندن سه سال آخر دبیرستان در مدارس و کالج ها در مجارستان برای اخذ پذیرش از دانشگاه های برتر جهان با هزینه های پایین برای تحصیل
    8.برخورداری از هزینه های پایین زندگی در کشور مجارستان نسبت به کشورهای دیگر اروپایی
    9.برخورداری از اساتید برجسته و متخصص در دانشگاه ها
    10.پایین بودن میزان جرم و جنایت و برخورداری از امنیت بالا در این کشور
    11.نپذیرفتن پناهجویان از کشورهای مختلف

تحصیل پزشکی در مجارستان

یکی از دلایل پر مخاطب کشور مجارستان، راحتی تحصیل در رشته های پزشکی می باشد، رشته های پزشکی و دندانپزشکی و داروسازی جز پر طرفدار ترین رشته ها به عنوان تحصیل در اروپا خواهند بود.

بر خلاف بیشتر بیشتر کشورها که افراد برای تحصیل در انواع رشته های پزشکی به زبان انگلیسی بسیار مشکل و گاها غیر ممکن خواهد بود، دوره های پزشکی در مجارستان از مسیر آسان تری برای ورود به دانشگاه های پزشکی یا گذراندن دوره های پزشکی معروف به (PRE MEDICAL)  برخودارند.

برای پذیرش از دوره های پیش پزشکی در مجارستان متقاضی باید بین بازه 18تا24 باشد و حداقل مدرک دیپلم 12ساله را اراده دهد، شهریه تحصیل در دوره های پیش پزشکی در کالج ها 5900 یورو در یک سال خواهد بود.

برای تحصیل پزشکی در مجارستان متقاضی باید در آزمون ورودی خاص هر دانشگاه شرکت کرده، عمدتا آزمون های پزشکی سالی در دانشگاه های پزشکی برگزار می شود و شانس قبولی دانش آموزان بسته به سطح زبان انگلیسی و دانش دورسی مانند زیست، ریاضی و شیمی و فیزیک می باشد.

دوره پزشکی در مجارستان 7 سال است که دو دو سال اول فرد دروس پزشکی عمومی و از سال سوم دروس تخصصی پزشکی خواهد بود.
 

دانشجوی پزشکی ملزم به گذراندن دوره های کلینیکال و همچین طرح نیز خواهد بود و در سال آخر، دانشجو پزشکی باید 37هفته طرح خود را پشت سر بگذراند و در بیمارستان شیف بردارد و در پایان بعد از گذراندن طرح به فرد مدرک پزشکی معادل Doctor of Medical که معادل پزشکیدر کشور ایران است، اعطا می شود.
 
همانطور که در ابتدای مقاله ذکر شد بسیاری از افراد مجارستان را به عنوان پلی به سوی کشور های دیگر استفاده می نمایند، یکی از پر طرفدارترین این موارد تحصیل به رایگان رشته های پزشکی در کشور هایی مانند آلمان و اتریش به زبان آلمانی می باشد اما چونکه هر دو نیازمند قبولی دانشگاه سراسری روزانه در رشته های پزشکی و پیرا پزشکی بوده سفارت آلمان و اتریش بسیار شلوغ بوده و حدود ۲سال و نیم زمان میبرد و در آخر هم پذیرش افراد از دانشگاه باطل می شود، بسیاری با گذراندن دوره زبان آلمانی در مجارستان اقدام به تحصیل پزشکی مستقیم در این کشورها از طریق سفارت آلمان و یا اتریش در مجارستان با زمان کوتاه مدت می کنند.

دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت برای تحصیل پزشکی در مجارستان

 
 

ویزای تحصیلی مجارستان

نکته: متقاضیان برای تحصیل در مجارستان در رشته های مختلف در درجه اول نیازمند پذیرش سپس مجوز ورود از سفارت مجارستان هستند، که باید مدارک لازم را برای رجوع به سفارت مجارستان آماده کنند.
 

مدارک مورد نیاز برای ویزای تحصیلی مجارستان
   
در نوشتار بالا سعی بر آن شد تا در مورد موضوعات پر تکرار عزیمت و سفر به مجارستان مانند تحصیل در مجارستان در رشته های پرمخاطبی همچون تحصیل پزشکی در مجارستان و چگونگی اخذ ویزای تحصیلی مجارستان، توضیح داده شود و در صورت نیاز به اطلاعات تخصصی با کارشناسان ارشد موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در وبسایت رسمی این موسسه در ارتباط باشید.


کد مطلب: 688390

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/688390/تحصیل-مجارستان

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com