سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
 
۰
رقابت اتمی در شبه قاره؛

بمب اتمی پاکستان بیست و یک ساله شد

چهارشنبه ۸ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۰۱
کد مطلب: 688311
مردم پاکستان روز 28 ماه می (7خرداد) بیست و یکمین سالروز آزمایش هسته ای این کشور را که با عنوان ˈیوم تکبیرˈ نام گرفته، گرامی داشتند. پاکستانی ها در بسیاری از شهرهای این کشور ازجمله اسلام آباد، راولپندی، لاهور و کراچی این روز را گرامی داشته و در مراسم مختلفی به این مناسبت به جشن و سردادن سرود ملی کشورشان پرداختند.
بمب اتمی پاکستان بیست و یک ساله شد
به گزارش جهان نيوز به نقل از ایرنا، پاکستان در روز ۲۸ می سال ۱۹۹۸ (هفتم خرداد ۱۳۷۷) در پاسخ به آزمایش هسته ای هند، چندین آزمایش هسته ای را با موفقیت انجام داد.

«عمران خان» نخست وزیر و «عارف علوی» رئیس جمهوری پاکستان فرا رسیدن بیست و یکمین سالروز آزمایش هسته ای این کشور را به مردمشان تبریک گفتند.

پاکستان پس از انجام آزمایش موفقیت آمیز هسته ای، به عنوان هفتمین قدرت اتمی جهان و اولین کشور اسلامی دارای قدرت هسته ای در جهان شناخته شد.

به گزارش رسانه های پاکستان، مردم این کشور در قبال آزمایش هسته ای این کشور متحمل تحریمهای سنگین اقتصادی از سوی جامعه بین المللی شدند، با این حال بر مواضع خود پایدار بوده و آزمایش هسته ای را یک مساله مهم و بازدارنده در موضوع دفاع ملی برای خود اعلام کردند.

روزنامه اردو زبان «جنگ» پاکستان درباره سالروز آزمایش هسته ای این کشور نوشت، «گوهر ایوب خان» وزیر اسبق امور خارجه دولت وقت پاکستان در روز ۱۵ می ۱۹۹۸ درست ۱۳ روز قبل از انجام آزمایش هسته ای برای اطلاع به کشورهای همسایه به صورت پنهانی به چند کشور منطقه سفر کرد.

درادامه این مطلب اضافه شده است گوهر ایوب خان با سفر به کشورهای منطقه، مقام های عالی رتبه این کشورها را از تصمیم پاکستان برای انجام آزمایش هسته ای مطلع کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *