پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

کیفرخواست بازرس مولر علیه ترامپ

چهارشنبه ۸ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۴۴
کد مطلب: 688299
براساس افشاگری‌های یک کتاب جدید، رئیس شورای ویژه تحقیقات آمریکا پیش از آنکه تصمیم بگیرد رئیس‌جمهوری کنونی آمریکا را به مانع‌تراشی در روند عدالت متهم نکند کیفرخواست‌هایی علیه دونالد ترامپ آماده‌ کرده بود.
کیفرخواست بازرس مولر علیه ترامپ
به گزارش جهان نيوز به نقل از ایسنا، به نوشته روزنامه ایندیپندنت، افشای تدوین کیفرخواست سه بندی "مانع‌تراشی در روند عدالت" اولین بار روز سه‌شنبه انجام شد و سخنگوی بازرس رابرت مولر، رئیس شورای ویژه تحقیقات آمریکا فورا این خبر را رد کرد. روزنامه گاردین حین بررسی نسخه‌ای از کتاب "محاصره: ترامپ زیرِ آتش" اسناد مربوط به این کیفرخواست را مشاهده کرده است. با این حال پیتر کار، سخنگوی بازرس مولر تاکید دارد که چنین اسنادی وجود ندارند.

براساس این گزارش، طبق پیش‌نویس این سند دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا به نفوذ، مانع‌تراشی یا کارشکنی در روند یک سازمان یا آژانس ایالات متحده متهم می‌شود و همچنین به رشوه دادن به یک شاهد، قربانی یا خبرچین و اقدام تلافی‌جویانه علیه یک شاهد، قربانی یا خبرچین اشاره شده است.

مایکل وولف، روزنامه‌نگار و ستون‌نویس و تفسیرگر تلویزیون اهل آمریکا می‌گوید، طبق پیش‌نویس این کیفرخواست دونالد ترامپ "تقلای فوق‌العاده‌ای" برای حفاظت از خود در برابر موشکافی و پاسخگویی قانونی و تضعیف هیات‌های رسمی در مورد اقداماتش داشته است. اولین کتاب مایکل وولف درباره ریاست جمهوری ترامپ، تحت عنوان "آتش و خشم" حدود پنج میلیون نسخه فروخت.

افشاگری از وجود این اسناد، در شرایطی انجام شد که دموکرات‌های عضو کنگره به دنبال ادامه تحقیق شورای ویژه نزد کمیته‌های تحقیق درباره مانع‌تراشی بالقوه رئیس‌جمهوری آمریکا هستند که در گزارش رابرت مولر درباره دخالت روسیه در انتخابات سال ۲۰۱۶ آمده است.

در این گزارش، دست‌کم به ۱۱ موردی اشاره شده است که دونالد ترامپ احتمالا در جریان آنها مرتکب مانع‌تراشی در روند عدالت شده بود. رهبری دموکرات‌ها در کنگره پیشنهاد داده بود تا این شورای ویژه تصمیم درباره اینکه رئیس‌جمهوری آمریکا به تخطی از قوانین در مظان اتهام قرار بگیرد یا خیر به کنگره بدهد. انتظار می‌رود این اخبار موجی از واکنش‌های ترامپ را به همراه داشته باشد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *