پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

تفاهم همکاری بین دانشگاه علم و فناوری مازندران و منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد

سه شنبه ۷ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۰۸
کد مطلب: 688218
در نشست مشترك رؤساي دانشگاه علم و فناوری مازندران و منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد، تفاهم­نامه همکاری توسعه‌ای، آموزشی و پژوهشی ميان طرفين به امضاء رسید.
به گزارش جهان  نیوز، در نشست مشترك رؤساي دانشگاه علم و فناوری مازندران و منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد، تفاهم­نامه همکاری توسعه‌ای، آموزشی و پژوهشی ميان طرفين به امضاء رسید.
 

این تفاهم نامه با هدف هم­‌افزایی و گسترش زمینه­‌های همکاری در جهت توسعه تجارت فعال و صنایع موجود در منطقه و تحقق ماموریت­‌های آموزشی، پژوهشی و فناوری دانشگاه و نیز به منظور تقویت ارتباط، همبستگی و تطابق میان فعالیت­‌های نظام آموزش عالی با نیازهای دستگاه­‌های اجرایی منعقد شد.

در این نشست که صبح روز گذشته به میزبانی منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد برگزار شد؛ دکتر حمید محمدزاده، رئیس دانشگاه علم و فناوری مازندران و مهندس سیاوش یزدانی، رئیس منطقه ویژه اقتصادی بندرامیرآباد با قدردانی از حسن نیت و اقدام جدی طرفین به جهت برگزاری این نشست‌ها بعنوان اتفاقی بی‌بدیل در منطقه و  به تبع آن، انعقاد این تفاهم نامه و حرکت به سمت افق‌های پیشرفت علمی و عملی شرق استان، تاکید نمودند: امید است تا با همکاری متقابل و برگزاری جلسات کاربردی با حضور نمایندگان دانشگاه و بندر، فاز مطالعاتی و شناسایی اولویت‌های عملیاتی در کوتاه‌ترین زمان ممکن صورت گرفته تا با آغاز اقدامات موثر، شاهد به ثمر نشستن اهداف این تفاهم نامه‌ی راهبردی و استراتژیک باشیم.

در حال حاضر نزدیک به 50 عضو هیئت علمی فارغ التحصیل از دانشگاه‌های معتبر داخلی و خارجی و بیش از سه هزار دانشجو در رشته­‌های مختلف مهندسی و کاربردی در دانشگاه علم و فناوری مازندران واقع در شهرستان بهشهر به پژوهش و تحصیل و اجرای پروژه­‌های صنعتی اشتغال دارند. بندر امیرآباد نیز بزرگترین بندرنسل سوم حاشیه دریای خزر و تنها بندر شمالی متصل به شبکه ریلی کشور بوده وبا بهره مندی از ۱۵ پست اسکله با ظرفیت ۷,۵میلیون تن و  ۱۰۶۰ هکتار اراضی پشتیبانی و برخورداری از تجهیزات مدرن دریایی و بندری به عنوان حلقه اصلی اتصال کریدور ترانزیت بین­‌المللی شمال - جنوب شناخته می‌شود.

تصاویر این دیدار را می‌توانید با کلیک روی اینجا، تماشا کنید...
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *