کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

جزئیات قتل همسر دوم شهردار اسبق تهران؛

نجفی به قتل همسرش اعتراف کرد +عکس و فیلم

7 خرداد 1398 ساعت 13:48

شهریاری درباره آلت قتاله گفت: این زن جوان به علت اصابت گلوله در خانه‌اش به قتل رسیده است.


به گزارش جهان نیوز، شهریاری سرپرست دادسرای امور جنایی تهران از قتل همسر دوم محمدعلی نجفی شهردار پیشین تهران به اسم میترا استاد خبر داد.

براساس اطلاعات موجود همسر نجفی که زن جوانی بود در خانه مسکونی خود در منطقه سعادت آباد به قتل رسیده است.

شهریاری درباره آلت قتاله گفت: این زن جوان به علت اصابت گلوله در خانه‌اش به قتل رسیده است.

 
جزئیات قتل همسر محمدعلی نجفی شهردار اسبق تهران
 
شهریاری سرپرست دادسرای امور جنایی: "میترا استاد" با چند گلوله که یکی از آنها به قلب او خورده، به قتل رسیده است، یکی از ساکنان برج محل وقوع قتل در گفت‌وگو با خبرنگاران اعلام کرد ظهر امروز صدای مشاجره شدیدی از واحد محل سکونت همسر نجفی شنیده شده است، یک منبع آگاه در دادستانی تهران از شناسایی مظنون به قتل همسر دوم شهردار اسبق تهران خبر داد.
 
میترا استاد کیست؟
محمد علی نجفی از شهریور تا اسفند ۱۳۹۶ بر جایگاه شهرداری تهران نشست اما در واپسین روزهای این سال از سمت خود استعفا کرد. او که پیش از این نیز به دلیل بیماری و ناتوانی جسمی از سمت‌های قبلی اش هم استعفا کرده بود، این بار استعفایش با حواشی خانوادگی همراه شد.

در حالی که تصور می شد محمد علی نجفی مدتی از رسانه ها غایب خواهد بود و به معالجه بیماری می پردازد که به گفته رسانه های همسو با نجفی اصلاح طلبان به خاطر آن کناره گرفته بود، ناگهان بحث همسر دوم او به رسانه ها کشیده شد و پس از شایعاتی که دربارۀ درست بودن یا نبودن این خبر، «میترا استاد» به عنوان «همسر عقدی» شهردار سابق تهران، با یک رسانه گفت و گو کرد.

انتظار برای واکنش محمد علی نجفی اما به درازا نکشید چون با انتشار تصویری صمیمانه و خلاف عرف مقامات کشور (حتی مقام سابق!) با شعری از حافظ به شایعات پاسخ داد و عملاً تأیید خبر ازدواج خود با میترا استاد بود که دیگر با عنوان میترا نجفی مصاحبه می کرد.



هر چند خبر این ازدواج تایید شد ولی انتساب این صفحه و مطالب مندرج در آن به نجفی تکذیب شد
 
همان زمان، میترا استاد نیز گفت و گویی با سایت امید مردم انجام داد و گفت: هر فردی می تواند عاشق شود و ازدواج کند، همه انسان ها تا زمانی که جان دارند حس دوست داشتن در وجودشان است.
 

او گفته بود: هر انسانی یک زندگی خصوصی دارد؛ چه آقای دکتر نجفی و چه هر شخصیت دیگری؛ درست نیست با کسی که واقعاً اینقدر برای کشور و نظام زحمت کشیده است، اینطور رفتار کنند؛ با تمسخر صحبت کنند که ایشان چرا ازدواج کرده است. یک عده می گویند اینها طلاق می گیرند و اختلاف سنی دارند، این حرف ها چیست؟ این سخنان را می گویند تا به زعم خود برای تخریب دکتر نجفی نظرها را جلب کنند، متاسفانه به من تهمت زدند که من زن صیغه ای دکتر نجفی هستم در حالیکه من عقدنامه دارم و حتی اگر صیغه هم باشد هیچ مشکلی نداشت.

وی در زمان حیاتش در گفتگویی با گلایه از شایعات و اخبار رسانه‌ها درباره این ازدواج، گفته بود:

«به ما تهمت زدند که ایشان روابط نامشروع داشته است، من قول می دهم به همه مردم تا الان من هیچ چیز بدی از دکتر نجفی ندیدم؛ اگر رسانه ای که ادعای شفاف سازی دارد و به همسر من تهمت زده اند که رابطه نامشروع داشته، من می گویم؛ اولاً ایشان شاکی خصوصی ندارد و در ضمن من خودم قول می دهم اگر هر مشکلی بود؛ شفاف سازی کنم؛ ولی حق دیگران نیست در حریم زندگی خصوصی ما وارد شوند. تمام حساب های بانکی من و آقای دکتر نجفی قابل بررسی است و اینقدر شفاف هستیم بیایند بررسی کنند. ما هیچ چیز سیاهی در زندگی نداریم.»

 

وی با اشاره به نحوه ازدواجش با نجفی تاکید کرد: آقای دکتر نجفی از من خیلی محترمانه خواستگاری کردند و من هم بعد از مشورت با خانواده به ایشان جواب مثبت دادم و این زندگی سر گرفت. وی در زمان ازدواج ۳۵ سال داشت. آنها در سال ۹۷ ازدواج کرده بودند.

میترا استاد ۷ خرداد ۹۸ با چند گلوله که یکی از آنها به قلب او خورده، به قتل رسید.
 
معمای قتل میترا استاد/ از استعفای نجفی تا مصاحبه ای که قبل از انجام رنگ خون گرفت
نمای بیرونی محل قتل همسر محمد علی نجفی شهردار سابق تهران

آخرین خبر نیز حاکی از آن است که پریسا صالحی خبرنگار تارنمای انصاف نیوز در توییتی نوشته او قصد داشته امروز به دفتر این سایت بیاید و مصاحبه کند.

شبنم رحمتی خبرنگار دیگر نیز از گفت و گوی خود با محمد علی نجفی خبر داد که طی آن شایعۀ بازداشت خود را تکذیب کرده است.  
 
نجفی بازداشت شد/اعتراف به قتل همسرش  
 
nf00688228-1.mp4

شهریاری سرپرست دادسرای امور جنایی تهران در گفت‌وگو با فارس در خصوص آخرین اخبار مربوط به جنایت خانوادگی امروز در منطقه سعادت آباد تهران گفت: لحظاتی قبل محمد علی نجفی به پلیس آگاهی تهران مراجعه کرده و خود را تسلیم مأموران کرد.

وی گفت: نجفی با اعتراف به قتل همسرش انگیزه خود را از ارتکاب جنایت، اختلافات خانوادگی مطرح کرده است.

نجفی در هنگام دستگیری اعلام کرد قصد تسلیم خود را داشتم/ دعوای خانوادگی انگیزه اصلی قتل

سرهنگ بابک نمک شناس در گفتگو با مهر با اشاره به ارائه جزئیاتی از پرونده قتل همسر شهردار سابق تهران اظهار کرد: ماموران پلیس آگاهی تهران بزرگ شهردار سابق تهران را در حوالی خیابان وحدت اسلامی دستگیر کردند.

وی افزود: سردار علیرضا لطفی رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ به ما اعلام کرده است هنگامی که شهردار سابق تهران را دستگیر کرده ایم وی بیان کرده قصد تسلیم خود را داشته است.

سرهنگ نمک شناس در پایان یادآور شد: محمدعلی نجفی همسر خود را با شلیک دو گلوله به قلب و دست وی به قتل رسانده است.

میترا استاد همسر دوم شهردار سابق تهران قرار بوده است در هفته آینده با یکی از رسانه ها گفتگوی رسانه‌ای داشته باشد.

بر اساس همین گزارش، محمدعلی نجفی شهردار سابق تهران در حین دستگیری، انگیزه قتل را دعوای خانوادگی عنوان کرده است.
 
نجفی تست الکل و مواد مخدر می دهد/بررسی روانشناسی متهم

قاضی شهریاری سرپرست دادسرای امور جنایی تهران گفت: با توجه به حساسیت های موجود درخصوص پرونده محمدعلی نجفی دستورات لازم برای انتقال متهم به پزشکی قانونی صادر شده است.

وی افزود: قرار است پزشکی قانونی از محمدعلی نجفی تست روانشناسی و تست مواد مخدر و مصرف الکل اخذ کند.

شهریاری گفت: البته این به معنای مصرف مواد مخدر یا الکل از سوی متهم نیست اما برای اینکه مشخص شود قتل تحت تأثیر این عوامل بوده یا خیر این تست ها اخذ می شود.

سرپرست دادسرای امور جنایی تهران گفت: نجفی شب قبل از حادثه در منزل همسرش بوده است و با یکدیگر مشاجره لفظی شدیدی داشته اند.
 
نجفی مدام مادرم را کتک می‌زد/ شوهر مادرم مجوز اسلحه داشت و همیشه اسلحه را در خانه نگه می‌داشت

پسر میترا استاد همسر دوم شهردار سابق تهران در گفتگوی کوتاهی از لحظه دیدن جسد مادرش پرده برداشت.

سایت روزنامه ایران نوشت: این پسر ۱۳ ساله بعد از امتحان وقتی از مدرسه به خانه برگشت صحنه قتل را دید و گفته می‌شود دختر ۳۵ ساله محمد علی نجفی هم او را همراهی می‌کرد.

این پسر گفت: جنازه مادرم در وان حمام افتاده بود خواستم سمتش بروم که اجازه ندادند حتی انگشتانم شکست.

 پسر آن مرحومه گفت: نجفی دست بزن داشت. مدام مادرم را کتک می‌زد یکبار مانع شدم دست مرا شکست. قرار بود با مادرم بیرون برویم من از مدرسه با آژانس باز گشتم پول آزانس نداشتم امدم تا از مادرم پول آزانش را بگیرم که متوجه شدم مادرم مرده است.

شوهر مادرم مجوز اسلحه داشت و همیشه اسلحه را در خانه نگه می‌داشت. وقتی به خانه رسیدم یک زن و مرد که دختر آقای نجفی و راننده وی بود در حال شکستن در خانه بودند و در نهایت وارد خانه شدیم و جسد مادرم را پیدا کردیم.


کد مطلب: 688177

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/688177/نجفی-قتل-همسرش-اعتراف-عکس-فیلم

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com