سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
 
۲
۴

نبرد بزرگ با موشکهای تاو و گراد ترکیه نزدیک است

يکشنبه ۵ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۲۲:۰۲
کد مطلب: 688001
مهر نوشت: ارتش سوریه در حالی مهیای نبرد بزرگ ادلب می شود که مخالفان سوری از کمک هایی که از ترکیه به آنها رسیده است، پرده برداشتند.
به گزارش جهان نيوز به نقل از رأی الیوم، منابع سوری از شروع قریب الوقوع نبرد بزرگ ادلب خبر می‌دهند.

بر اساس این گزارش؛ بالگردهای ارتش سوریه اقدام به ریختن اطلاعیه‌هایی بر روستاهای حومه ادلب کرده اند که در این اطلاعیه‌ها از ساکنان محلی خواسته شده است که قبل از شروع حمله بزرگ، روستاها را تخلیه کنند.

این در شرایطی است که منابع وابسته به مخالفان سوری از تقویت حضور نظامی ترکیه در شمال غرب سوریه و تجهیزگروههای مسلح وابسته به آنکارا به سلاح‌های جدید برای کمک به آنها برای جنگ با ارتش سوریه در ادلب خبر دادند.

طبق گفته مخالفان سوری؛ کاروان نظامی ترکیه شبانه به پایگاهی در شمال حماه در نزدیکی منطقه جبل الزاویه در استان ادلب تحت کنترل گروههای مسلح رسیده است.

کمک‌های نظامی جدید ترکیه شامل دهها خودرو زرهی و موشک اندازهای گراد و موشک‌های هدایت شونده ضد تانک و موشک‌های تاو است.

مخالفان به نقش این کمک‌ها در بازپس گیری موقت شهرک کفرنبوده که در حدفاصل ادلب و حماه واقع است، از سوی تروریست‌ها (امروز ارتش سوریه کفرنبوده را پس گرفت) اشاره کردند.

ناجی مصطفی سخنگوی گروه موسوم به جبهه ملی آزادیبخش وابسته به گروه موسوم به ارتش آزاد سوریه و مورد حمایت ترکیه گفت: معارضان مدتی است که زرادخانه عظیمی از سلاح‌های متعدد از جمله موشک‌های ضد تانک و خودروهای زرهی علاوه بر کمک مالی و لجستیکی از برادران ترک دریافت کرده اند.

منابع وابسته به مخالفان سوری اعلام کردند که ترکیه در حال جمع کردن و سازماندهی معارضان و افراطی‌ها برای رهسپار کردن آنها به حومه حماه و ادلب است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
جنگ در سوریه فقط به نفع روسها شده چون دارن سلاحهای دوران گرواچف میفروشند..
Iran, Islamic Republic of
سعودی ها همچنین از طریق مناطق جنوبی سوریه برای تروریست ها سلاح ارسال می کنند به ویژه که تروریست ها با توجه به سیطره ارتش سوریه بر بسیاری از انبارهای سلاح متعلق به تروریست ها در مناطق مختلف سوریه با کمبود شدید سلاح روبرو هستند.
Iran, Islamic Republic of
با سازماندهی آمریکا چند روز قبل محموله سلاح های انگلیسی، فرانسوی و اسرائیلی وارد ترکیه شده است و دستگاه های امنیتی این محموله ها را تحویل گرفته اند و آن را در انبارهای ویژه نیروهای ارتش ترکیه قرار داده اند تا برای گروه های مسلح در داخل سوریه ارسال شود.
Iran, Islamic Republic of
تروریستها راه فرار ندارند. قلع و قمع می شوند. حالا ببینید.