پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۱
۴

از نامگذاری شهرزاد تاعکس‌های ویلای امارات

يکشنبه ۵ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۰۹
کد مطلب: 687977
مهر نوشت: چهارمین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات محمد هادی رضوی از متهمان بانک سرمایه در حالی برگزار شد که حواشی جالبی داشت.
از نامگذاری شهرزاد تاعکس‌های ویلای امارات
به گزارش جهان نيوز، جلسه امروز رسیدگی به اتهامات محمد هادی رضوی در حالی برگزار شد که بیشتر وقت دادگاه به بیان دفاعیات احسان دلاویز یکی دیگر از متهمان این پرونده اختصاص داشت.

احسان دلاویز که خود را بچه شهرستانی و فعال در حوزه رسانه، ارتباطات و حوزه فرهنگی می‌داند حسب کیفرخواست صادره، متهم به معاونت در اخلال در نظام اقتصادی از حیث نظام پولی از طریق معاونت در پنج فقره تحصیل مال به مبلغ یک هزار و ۷۵ میلیارد تومان متهم است. البته طبق اعلام قاضی مسعودی این فرد اتهامات دیگری هم دارد که در دادگاه کیفری دو رسیدگی می‌شود.

خواهر زاده هیچ مسئولی نیستم / ‏‬نماینده دادستان: در مجلس آشنا دارید
دلاویز در دفاعیات خود گریزی به برخی حواشی مطرح شده در فضای مجازی زد و گفت: خواهر زاده هیچ مسئولی در نظام جمهوری اسلامی نیستم، برادر زاده هیچ مسئولی هم نیستم، داماد هیچ مسئولی نیستم. بچه شهرستان هستم و برای اقتصاد کشور می میرم.

این اظهارات در حالی مطرح شد که قهرمانی نماینده دادستان تهران در لابه لای دفاعیات خود از کیفرخواست اشاره‌ای به این سخن متهم داشت و گفت: دلاویز به واسطه آشنایی‌هایی که در مجلس داشت، نفوذ داشته و نقش حمایتی از دو متهم دیگر پرونده را داشته است.

بحث بر سر نام اولیه سریال شهرزاد
دلاویز که خود را فعال در حوزه فرهنگ عنوان کرد، گریزی هم به شهرزاد زد و گفت: شهرزاد قصه گو نباید بگوییم، شهرزاد پر حاشیه! البته نباید به خاطر زدن برخی‌ها، اثار هنری فاخر را قربانی کنیم. متهم ردیف دوم دقایقی از دفاعیات خود را به موضوع ساخت سریال شهرزاد اختصاص داد و گفت: نمی‌دانم چرا امروز شاهد زدن آثاری همچون شهرزاد وشاهگوش هستیم، سرمایه آلوده در این کارها نبوده است.
 

شهرزاد در ابتدا برای بنده بود، نامش این نبود بلکه عنوان روزی روزگاری عاشقی را داشت. در ادامه محمد هادی رضوی خطاب به دلاویز گفت: نام شهرزاد کافه نادری بود که دلاویز در واکنش به سخنان رضوی گفت: این طور نیست. آقای رضوی مگر شما تهیه کننده شهرزاد بودید؟ به دلیل اینکه رضوی اقداماتی کرده رسانه‌ها کار ارزشمندی چون شهرزاد را خراب می‌کنند.

عکس‌های ویلای امارات
موضوع جلسات محرمانه متهمان بانک سرمایه در خارج از کشور برای اولین بار در خلال رسیدگی به اتهامات بخشایش مطرح شد. امروز اما نماینده دادستان تهران به طور شفاف به آن اشاره کرد و با نشان دادن عکس‌هایی از جلسات محرمانه خطاب به دلاویز گفت: این عکس‌ها را به خاطر دارید؟ شما که نمی‌خواهد برای اقتصاد کشور بمیرید، دست از اقتصاد کشور بردارید. شما با فرزان راد متهم متواری این پرونده به همراه چند فرد دیگر در این ویلا جلسات محرمانه می‌گذاشتید؟ جلسات محرمانه ویلای پالم را به یاد دارید؟
 

وی خطاب به دادگاه گفت: این فرد که امروز می‌گوید سینه چاک نظام است با فرزان راد که از سال ۹۱ متواری بوده اما در اداره بانک همراهی می کرده است، به همراه بخشایش و امامی در ویلایی در امارات جلسات محرمانه می‌گذاشتند.

قهرمانی با نشان دادن عکس‌هایی از جلسات خصوصی این چند نفر گفت: این عکس‌ها مربوط به جلسات خصوصی آقایان در ویلایی در پالم امارات است. جلسات سری آقایان در این منطقه برگزار می‌شد. آقای دلاویز توضیح دهید این افرادی که در عکس هستند چه کسانی هستند؟ حاجیان با شما چه کار داشته است؟ شما با مفسدان بانکی متواری جلسه آن هم در خارج از کشور می‌گذارید و بعد دم از وطن پرستی می زنید؟

در ادامه، قهرمانی نماینده دادستان تهران در میان سخنان خودواکنشی هم به یکی از مطالب ارائه شده از سوی دلاویز مبنی بر اینکه نماز اول وقت آقای امامی ترک نمی‌شد، داشت و گفت: عکس‌هایی دارم ودیدم که این چیزها را نشان نمی‌دهد.

خرید ماشین‌های لوکس / ‏‬ حاتم بخشی متهمان برای همدیگر
یکی از حواشی بانک سرمایه خرید اموال به نام دیگران است که البته متهمان آن را نوعی سرمایه گذاری می‌دانند به طوری که هادی رضوی یک بی ام و برای منشی خود خریداری کرده است و طبق اعلام امروز نماینده دادستان تهران، محمد امامی که قرار است پرونده‌اش در زمان دیگری رسیدگی شود برای دلاویز متهم ردیف دوم یک دستگاه پورشه خریداری کرده است.

واسطه‌ای به نام «عمو»
در روند رسیدگی به پرونده بانک سرمایه بارها اسامی و یا مسائل مبهمی مطرح شد، یکی از این مسائل مبهم مطرح شده در جلسه امروز دادگاه به موضوع شخصی به نام حیدرآبادی و واسطه‌ای به نام عمو برمی گردد.

نماینده دادستان تهران در رابطه با حیدرآبادی از یکی دیگر از متهمان این پرونده توضیحاتی خواست و گفت: در مورد این شخص سربسته توضیح می‌دهم. عمو هم عنوان واسطه‌ای است که در دادگاه از وی مبهم نام برده شد. نماینده دادستان در این رابطه خطاب به دادگاه گفت: هادی رضوی نسبت به واسطه آشنایی با جهانبانی و مالمیر (از بدهکاران کلان بانکی) با شخصی به نام عمو باید توضیح دهد که که این عمو کیست و چه کرده است.

هادی رضوی: عمو وجود خارجی ندارد
هادی رضوی در پایان دادگاه در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه امروز از فردی به نام عمو به عنوان واسطه آشنایی نام برده شد، این فرد کیست؟ آیا پست دولتی دارد؟ گفت: نه ندارد.

وی در پاسخ به این سوال مبنی براینکه پس وجود خارجی دارد، اما پست دولتی ندارد؟ گفت: وجود خارجی ندارد و ساخته ذهنی است. این داستانی که گفته شد داستان هری پاتر است و وجود خارجی ندارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
پولها چی؟ پولها وجود خارجی داشته؟ یا مثل عمو ناموجود شده؟
Romania
فقطططططط اعدام اين زالوها التيامى خواهد بود بر رنج امروز مردم
مالک اشتر
Iran, Islamic Republic of
اعدامشون کنید.

فقط اعدام