کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

غروب امروز شهروندان تهرانی در خانه بمانند

5 خرداد 1398 ساعت 16:57

فارس نوشت: مدیر روابط عمومی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهرداری تهران گفت: توصیه می‌شود که غروب امروز شهروندان حتی‌المقدور در خانه بمانند و از تردد غیرضروری و حضور در فضاهای باز، مجاورت ساختمان‌های متروکه و درحال ساخت و درختان خشکیده و بزرگ پرهیز کنند.


به گزارش جهان نیوز، داوود پنهانی مدیر روابط عمومی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهرداری تهران درخصوص وقوع طوفان و وزش باد شدید در تهران گفت: برابر اخطاریه سازمان هواشناسی کشور مبنی بر احتمال بارش رگباری همراه با رعد و برق و وزش باد شدید در برخی از استان‌های کشور از جمله تهران و همچنین احتمال وقوع تگرگ و سیلابی شدن ناگهانی و موقتی رودخانه‌ها و مسیل‌ها در شمال شرق استان تهران لازم است شهروندان مواردی را رعایت کنند.

وی افزود: توصیه می‌شود که شهروندان حتی‌المقدور در خانه بمانند و از تردد غیرضروری و حضور در فضاهای باز، مجاورت ساختمان‌های متروکه و درحال ساخت و درختان خشکیده و بزرگ پرهیز کنند.

مدیر روابط عمومی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهرداری تهران با بیان اینکه باید اجسام معلق مانند گلدان و اشیاء رهاشده در محوطه تراس و پشت بام را تثبیت یا جمع‌آوری کرد، گفت: استفاده از موتورسیکلت و دوچرخه در این شرایط بسیار خطرناک است. لازم است شهروندان از حضور در کنار تیرهای برق و کابل‌های فشار قوی نیز خودداری کنند.

پنهانی اضافه کرد: همچنین شهروندان در صورتی که در خانه هستند نباید در تراس و پشت بام حضور پیدا کنند و تا پیش وزش شدید باد، لباس و اجسام سبک را از بند رخت، تراس و پشت بام بردارند.

مدیر روابط عمومی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران گفت: فاصله گرفتن از ساختمان‌هایی با نمای شیشه‌ای، پرهیز از رفتن به نقاط بلند و دوری از درختان هنگام وقوع صاعقه و رعد و برق، فاصله گرفتن از سیم‌های رها شده برق و عدم استفاده از پل‌های عابر پیاده در صورت تشدید توفان از دیگر توصیه‌هایی است که باید مورد توجه قرار بگیرد.

وی افزود: به شهروندان مستقر در خودرو نیز توصیه می‌شود تا هنگام رانندگی در طوفان از درختان و تیرهای برق فاصله بگیرند و داخل خودرو بمانند و رانندگان نیز با سرعت مطئمنه به رانندگی ادامه دهند و اگر با حجم زیادی از گرد و خاک مواجه شدند، خودروی خود را در حاشیه امن مسیر متوقف کنند.

پنهانی افزود: همچنین با توجه به احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌ها لازم است شهروندان از حضور در حاشیه رودها و مسیل‌ها خودداری کنند.


کد مطلب: 687976

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/687976/غروب-امروز-شهروندان-تهرانی-خانه-بمانند

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com