سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۲
۵۶

بس کن آقای ظریف!

يکشنبه ۵ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۰۴:۱۲
کد مطلب: 687838
آقایان قرار است راهی را که با صرف 6 سال وقت و هزینه ملت ایران، پایان شوم آن مشخص شده است، باز هم ادامه دهند.
به گزارش جهان نيوز، حسن رضایی در وطن امروز نوشت: زندگی در دنیای امروز امر پیچیده‌ای است، تحلیل مناسبات میان رویدادها آسان نیست و مسائل، هر روز تخصصی‌‌‌‌‌‌تر می‌شوند. فهم برخی واقعیات بدیهی اما نه نیاز به سواد چندانی دارد، نه محتاج تحلیل‌‌های پیچیده و چندضلعی است. مثلا اگر شما همین حالا اعلام کنید سفری یکروزه به قزوین خواهید داشت ولی 2 سال بعد، تازه در سواحل قشم پیدای‌تان شود، معلوم است جایی از کار عیب دارد؛ یا مسیر را عوضی رفته‌‌‌‌‌‌‌‌اید یا اساسا مسأله قزوین رفتن، ظاهر ماجرا بوده و حتی همان قشم هم معلوم نیست هدف نهایی بوده باشد! نسبت اکنون افکار عمومی با رویکردهای اقتصادی و سیاسی دولت آقای روحانی هم دقیقا همین است. وقتی طرفداران سرسخت دولت هم از کاهش محبوبیت آن به زیر 10 درصد خبر می‌دهند، یعنی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ آنکه جامعه اعم از متخصصان، لبوفروشان، سلبریتی‌ها، راننده تاکسی‌ها، بی‌سواد‌ها و باسوادها! و مهم‌‌‌‌‌‌تر از همه؛ اصلاح‌طلبان، به این نتیجه واحد رسیده‌اند: راهی که در 6 سال گذشته طی شده، به هر جا ختم شود، مقصدش «آنچنان رونقی» نبوده و نیست!

دولت باید به این فهم عمومی احترام بگذارد و اگر هویتی به نام «ایران» و مردمش را دوست دارد، نقشه راه خود را تعویض کند. محمدجواد ظریف 3 هفته پس از انعقاد برجام (12 مرداد 94) در پاسخ به سوال یکی از اساتید دانشگاه تهران مبنی بر تهدید یکی از کاندیداهای ریاست‌جمهوری آمریکا مبنی بر پاره کردن برجام گفته است: «می‌گویند رئیس‌جمهور بعدی می‌خواهد با یک امضا تحریم‌‌ها را برگرداند؛ خب برگرداند؛ چه کسی در دنیا اجرا می‌کند؟ نمی‌تواند این کار را بکند؛ قاعده حقوقی دارد. من به شما اطمینان می‌دهم؛ تام کاتن این را گفت، جوابش را که دادم، همه زیر توئیتش نوشتند، برو پولت را از هاروارد پس بگیر، خوب حقوق یادت ندادند!»

امروز غلط محض بودن روایت‌‌های این دستگاه محاسباتی به قیمت وضعیت اقتصادی کشور- که همه از آن خبر داریم- واگذاری امتیازات یکجانبه هسته‌ای- که هنوز هم ادامه دارد- و خسارت‌‌های هنگفت دیگر در ابعاد اجتماعی و... روشن شده است. کشور، نظام و مردم، تاوان لازم برای حرکت در نقشه قزوین مدنظر آقایان ظریف، روحانی و لاریجانی را پرداخته‌‌‌اند. جان کری، وزیر سابق خارجه ایالات متحده هم قریب یک سال پیش در مصاحبه‌ای گفته بود: «ما هم قصد داشتیم با مطرح کردن مسائل منطقه‌ای و موشکی و دادن مهلتی به ایران برای اجرای خواسته‌‌های آمریکا در این زمینه، به موقعش از برجام خارج شویم. اشتباه ترامپ این بود که اول خارج شد و بعد تقاضای مذاکره کرد!» با وجود این مستندات روشن و دردناک، به‌راستی اگر کشور تماما ملک شخصی کسی هم بود، آیا حاضر می‌شد باز هم تغییری در مسیر خود ایجاد نکند؟! خلاف این استدلال روشن، این روزها اما خبرهای تلخی از اقدامات مشکوک آقای ظریف منتشر می‌شود.

بخش رسانه‌ای شده این اقدامات شامل دیدار وی با داین فینشتاین، سناتور دموکرات ایالت کالیفرنیا در سفر چندی پیش وزیر امور خارجه به آمریکاست. سخنگوی دفتر نمایندگی ایران در سازمان ملل اخیرا با تایید دیدار مذکور گفته است: «این جلسه در راستای روند عادی جلسات نمایندگی ایران با اعضای کنگره انجام شده است!» تاریخ دیدار مذکور به روایت نشریه آمریکایی پلیتیکو، شامگاه 25 اردیبهشت به وقت تهران بوده است. اقدام محمدجواد ظریف در دیدار با این سناتور دموکرات اما در حالی انجام شده است که یک روز پیش از آن، رهبر فرزانه انقلاب در دیدار رمضانی با مسؤولان نظام، مذاکره با آمریکا را سم و مذاکره با دولت کنونی این کشور را سم مضاعف خوانده بودند. مسأله وقتی جالب‌‌‌‌‌‌تر می‌شود که بدانیم وزیر خارجه آمریکا گفته است از فینشتاین خواسته نشده بود با ظریف دیدار کند!

این یعنی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ آنکه دیدار مذکور از نظر دولت ایالات متحده در ردیف دشمنی‌‌های معمول دموکرات‌ها با دولت ترامپ ارزیابی می‌شود. با لحاظ آنچه تا اینجا گفته شد، مسأله از 2 حال خارج نیست؛ یا دولت به اندازه ملک شخصی خود هم برای منافع ملی ارزش قائل نیست یا اینکه اساسا قرار نبوده و نیست قزوینی در کار باشد و هدف چیز دیگری است. در این شرایط خوب است نمایندگان مجلس که خود را حافظ منافع ملت ایران می‌دانند از آقای ظریف بپرسند پس از 6 سال خسارت محض و نهی شدید رهبر انقلاب، با چه عقل و منطقی به دیدار سناتور آمریکایی رفته است؟ جان کری، وزیر سابق خارجه آمریکا پیش از این در دیدارهای غیررسمی به آقای ظریف توصیه کرده بود ایران منتظر پایان دولت ترامپ بماند و با جانشین دموکرات او مذاکره را ادامه دهد!

دیدار اخیر وزیر امور خارجه با سناتور دموکرات را نیز ظاهرا باید در همین پازل تحلیل کرد. آقایان قرار است راهی را که با صرف 6 سال وقت و هزینه ملت ایران، پایان شوم آن مشخص شده است، باز هم ادامه دهند. آقای روحانی فروردین‌ماه 96 می‌گفت: «چرا دروغ می‌گوییم و واقعیت‌ها را به گوش مردم نمی‌رسانیم، دروغ گفتن امری حرام است؛ یک عده می‌گفتند بایستید، مهم نیست، تحریم‌ها را دور می‌زنیم؛ از جیب چه کسی مهم نیست؟ از جیب خودتان هرچه می‌خواهید بروید دنبال تحریم، نه از جیب مردم؛ برجام ما را آزاد کرد، تا از هرکس که می‌خواهیم خریداری کنیم؛ آثار برجام، شکستن حصر ایران است». حالا اما 5 اردیبهشت‌ماه سال جاری محمدجواد ظریف با افتخار می‌گوید: «دکترای دور زدن تحریم داریم!» سوال این است که این دور باطل کی قرار است تمام شود و ملت تا کی باید هزینه اشتباهات فاحش آقایان را بپردازد؟!
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
وقتی در جشن پیروزی مقاومت و سفر بشار اسد استعفا داد و برخورد هم نشد مسلما خطاهای بیشتری هم انجام میده. مجلس هم که از خودشونه
Iran, Islamic Republic of
...
💜💜💘
Iran, Islamic Republic of
قلب انسان که دست خودش نیست ! چطوری بس کنه ؟!
Iran, Islamic Republic of
مسافرت وعشق وحال وشام خاص خوردن ، مال ظریفه و اقتصاد بر هوا رفته ومعطل گندنامه برجام، هم مال مردم ! ...!!!!
United States
...
هاشمی : دولت روحانی تراژدی بزرگ
United Arab Emirates
تراژدی بزرگ تاریخ چهل ساله جمهوری اسلامی ، دولت روحانی است
واقعا تراژدی بزرگ است و اثر این تراژدی تا قرنها بعد از بین نمی رود
بردیا همافر
Italy
با دیپلماسی لبخند نمی توان در میدان کار و زار با زروگویان پیروز شد زیرا پیشینیان گفته اند: « آزموده را آزمودن خطاست » خوب نگاه کنید: لیبی، کره شمالی، ترکیه و دیگر مصادیق، کشورهایی بودند که خواستند با دیپلماسی لبخند با امپریالیستها مذاکره و تعامل کنند، نتیجه اش، اظهر من الشمس است. « آفتاب آمد دلیل آفتاب». کمی بینش ژرف می خواهد و کمی هم جسارت نه چیزی بیشتر!!!!*
Iran, Islamic Republic of
اگر آمریکا حمله کند، جمهوری اسلامی حمله به پایگاه های نظامی آمریکا درمنطقه حمله می کند.
Iran, Islamic Republic of
شما هرچقدر امریکایی هم که تو خاورمیانه بکشید خب این وسط فقط زیرساخت های ایران هست که نابود میشه/ و بعد جنگ هم باید با سرمایه های اروپایی ها دوباره ساخته بشه !
وقتی جنگ میشه جیب کارخونه های ساخت سلاح غربی پر میشه
جنگ رو که نمیتونید به خاک امریکا بکشید ناچارید تو همین خاورمیانه بجنگید پس خاورمیانه و ایران میشه زمین جنگ . مهم نیست چندتا امریکایی تو خاورمیانه میکشید چون نتیجه اش ویرانی و جنگ تو همین جاست نه تو امریکا
خسارت محض
Iran, Islamic Republic of
مذاکره نخواهیم کرد جنگ هم نخواهد شد.
Iran, Islamic Republic of
دو راه بيشتر وجود ندارد يا جنگ و يا مذاكره !
Iran, Islamic Republic of
مذاکره هم بعد از تضعیف کشور، موجب جنگی اسانتر برای امریکا میشود.

همانگونه که برجام جلوی زیاده خواهی غرب را نگرفت مذاکره مجدد هم دردی دوا نمی کند.
Germany
جنک عراق به اقتصاد آمریکا 7 هزار میلیارد دلار خسارت زد. خیلی بیشتر از تمام تاسیسات کشور عراق در زمان حلمه آمریکا به آن کشور.
Iran, Islamic Republic of
ازکجا میدونی نمیتونیم جنگ رو به خاک کدخدات بکشیم ؟! همه دستمون رو که رو نمیکنیم....
M.sh
Romania
اولا مذاکره نخواهیم کرد، جنگ هم نخواهد شد. در ثانی آمریکا غلام حلقه به گوش رژیم نحس و نجس و سگ هار منطقه هست به عبارتی اگر این رژیم نجس نباشد آمریکا بی هویت می شود. و دفاع ازین رژیم(اسراییل) برای رژیم تروریست پرور آمریکا حیاتیست. کوچکترین خطای این دو، موجب این می شود که تلاویو و حیفا با خاک یکسان شود.
آمریکا بدون جنگ در حال فرو ریختن است دشمن را بزک نکن عزیزجان.
افنخار
Australia
بسیار خوب حالا شما میگوئید ایران چه باید بکند؟.....!!!
Iran, Islamic Republic of
برکناری مدیران اجرایی بی انگیزه
محاکمه مسئولین خائن
محاکمه کسانی که ارز دولتی گرفته و کالای آن را به نرخ آزاد در بازار می فروشند
میدان دادن به جوانان مستعد و با انگیزه و ساخت کشور بوسیله ایشان
..............................
مذاکره توسط دولت پیری که یکبار در مذاکره شکست خورده وضع کشور را بدتر می کند
kami
Iran, Islamic Republic of
یعنی از ترس مرگ، خودکشی کنیم.
Iran, Islamic Republic of
خسارت بیش از300 میلیارد دلاری تصمیم نادرست دولت روحانی درمورد مذاکره با آمریکا و کشورهای اروپایی!
تصمیم نادرست دولت روحانی به همراه ظریف، بیش از300 میلیارد دلار خسارت به مردم ایران، هسته ای صلح آمیز و کشور وارد کرد.
Iran, Islamic Republic of
تا این دولت باشه دور و تسلسل است. راه حل رفتن این دولت است
بردیا همافر
Italy
....
عبداله
France
...
Iran, Islamic Republic of
آمریکا درانفجارهای تروریستی درافغانستان، پاکستان، عراق، لیبی، سوریه، یمن و... دست دارد.
هیچ سندی دال برمقابله آمریکا با تروریسم، القاعده، طالبان و داعش وجود ندارد.
ازسال 2001 تاکنون هیچ سندی وجود ندارد که نشان بدهد آمریکا با تروریسم، القاعده و طالبان مقابله می کند.
Iran, Islamic Republic of
دولتی که ادعای «بی اختیاری» دارد چگونه می تواند با وجود تجربه برجام، باز هم حرفا و عملا از مذاکره دم بزند؟....
Iran, Islamic Republic of
یک بمب‌افکن نیروهای تروریستی ارتش آمریکا در افغانستان سقوط کرد
به ۸:۲۰
United Arab Emirates
...
United Arab Emirates
۸:۲۰همیشه کامنتهای غیر مرتبط می گذارد
اکبر
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
اقای ظریف و طیف غربگرای کارگزارنی که فعلا در راس امور هستند و در باره مسائل سیاسی و اقتصادی و فرهنگی و سرنوشت کشور و مردم تصمیم سازی و اجرا میکنند شدیدا تحت اموزه های مغرب زمین قرار دارند...!!!!
Iran, Islamic Republic of
غرب گرا اونهم به کسی که آقا به ایشون لقب فرزندان ملت را داده؟...
Iran, Islamic Republic of
چه ربطی داره؟؟!! ...
United Arab Emirates
خب خیلی از فرزندان ملت غربگرا هستند!!!!!
Iran, Islamic Republic of
وقتی رهبری فرمودند مذاکره با دشمن سم مهلک است ظریف باید گوش می کرد.
c
Iran, Islamic Republic of
...
c
Iran, Islamic Republic of
ممنون که نظرم را سانسور کردید.لطفا این پیامم رو هم سانسور کنید شما خب بلدید
فرزند انسان نمی تواند خطا کند؟ نمی تواند اصرار بر خطا کند؟ فرزند ملت هم جلوی چشم ما دارد اصرار بر خطای اقرار کرده اش میکند.
دادخواه
Iran, Islamic Republic of
تنهاي تنها هستيد و در داخل هم پشتيبان نداريد
محمد
Iran, Islamic Republic of
وقتی جاسوس تو تیم هسته ای باشند برجام بهتر از این نمیشه ،...
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
می فهمی اینها غربزده هستن...
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
ظریف دوست داشتنی ترین سیاستمدار دنیاست...
Iran, Islamic Republic of
امور کشور با دوست داشتی و دوست نداشتی به درستی نمی چرخد.
ح.
Iran, Islamic Republic of
کسی میتونه یگه این 6سال !خسارت کی بوده وچی بوده؟!!!!
هیچ کس چنین چیزی نمیتونه بگه! همش این 6 سال، گل و بلبل بوده.
ابراهیم صبوری از تبریز هستم.
Iran, Islamic Republic of
...
حبیب دهکردی
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
من هم موافقم. آقای ظریف بهترین دیپلمات و سیاستمدار در حال حاضر میباشد....
میخواهد دکترای دور زدن تحریمش را با یاد گرفتن روش های جدید از سناتور آمریکایی ارتقا دهد!!!!!
United States
خدواند بزودی قلب همه را شاد کند ...!!!
امیر حسام
Iran, Islamic Republic of
مسئولین ما یا خوش باورن و ساده، یا ... آقای عزیز این همه سفر خاجی رفتید تا برجام بسازید و این همه هزینه، درآخر رسیدید به فرمایشات مقام معظم رهبری، این بزرگوار بی جهت و بدون حساب حرفی نمیزند.
Iran, Islamic Republic of
...
United Arab Emirates
گند این برجام نافرجام لعنتی درآمده ، نمیخوان قبول کنن . ..