پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

میشل عون: مقاومت حق طبیعی هر ملتی است

شنبه ۴ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۲۳
کد مطلب: 687794
رئیس‌جمهور لبنان تأکید کرد، مقاومت حق طبیعی هر ملتی است که خاک، آب یا آسمانش مورد تعرض قرار گرفته است.
میشل عون: مقاومت حق طبیعی هر ملتی است
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، «میشل عون» رئیس‌جمهور لبنان در نوزدهمین سالگرد آزادسازی جنوب لبنان اعلام کرد، مناسبت کنونی (عید مقاومت و آزادسازی) دلیلی برای این موضوع است که اراده ملت‌ها در نهایت بر سختی‌ها، ظلم و اشغالگری پیروز می‌شود و «حصار تجاوز به حقوق» را می‌شکند.

بر اساس گزارش روزنامه لبنانی «النهار»، عون گفت: اگر این روحیه عالی ملی‌گرایانه لبنانی‌ها نبود پیروزی مذکور رخ نمی‌داد. "مقاومت" حق طبیعی هر ملتی است که خاک، آب یا آسمانش مورد تعرض قرار گرفته است؛ لبنان نمونه‌ای تاریخی برای کارآمدی مقاومت ملت‌ها در مقابل قدرت دشمن و توانایی‌های نظامی آن ارائه داد.

رئیس‌جمهور لبنان در ادامه بر پایبندی لبنان به اجرایی شدن قطعنامه‌های بین‌المللی بویژه قطعنامه 1701 که حاکمیت کامل این کشور را حفظ می‌کند، تأکید کرد.

وی ضمن اعلام اینکه رژیم صهیونیستی به صورت مستمر قطعنامه 1701 (که برای پایان دادن به جنگ 33 روزه در سال 2006 صادر شد) را نقض می‌کند، از جامعه بین‌المللی درخواست کرد لبنان را در مطالبه همیشگی‌اش برای احترام به این قطعنامه حمایت کنند.

از سوی دیگر «الیوت انگل» (Eliot Engel) رئیس کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا به همراه هیأتی با میشل عون دیدار کرد و عون در این دیدار از دولت آمریکا درخواست کرد، در راستای ایجاد راه‌حلی برای مسأله فلسطین و آوارگان تلاش کرد زیرا این مسأله 71 سال است که بدون راه‌حل باقی مانده است.

 25 می سال 2000 یادآور اولین پیروزی قطعی مقاومت لبنان در مقابل رژیم صهیونیستی ، آغاز زنجیره پیروزی‌های این حزب و آغاز سراشیبی زوال برای دشمن اسرائیلی بود. در این روز ارتش رژیم صهیونیستی پس از 22 سال اشغال، از مناطق جنوب لبنان عقب‌نشینی کرد، این عقب‌نشینی به دلیل حملات سخت مقاومت اسلامی لبنان، حزب الله، صورت گرفت.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *