جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

شکست عملیات بهاری طالبان

شنبه ۴ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۵۳
کد مطلب: 687789
سرپرست وزارت دفاع ملی افغانستان امروز شنبه گفت، عملیات بهاری طالبان موسوم به «الفتح» از آغاز آن تاکنون پیوسته با شکست مواجه شده است.
شکست عملیات بهاری طالبان
به گزارش جهان نيوز به نقل از ایرنا، «اسدالله خالد» در مراسم معرفی فرمانده جدید نیروهای ویژه در کابل گفت که طالبان از آغاز عملیات الفتح در بهار امسال نتوانسته حتی یک قدم پیشروی کند.سرپرست وزارت دفاع افغانستان افزود که پیش از این، حملات طالبان سبب سقوط شهرها و ولسوالی‌ها مختلف می‌شد؛ اما از آغاز امسال تاکنون در یک نقطه هم تغییری رخ نداده است. به گفته وی استفاده از تروریست‌های خارجی نیز نتوانسته در حمله‌های طالبان تغییری ایجاد کند.

سرپرست وزارت دفاع در عین حال می‌پذیرد که در برخی موارد پاسگاه‌های امنیتی به دست طالبان سقوط می‌کند؛ اما می‌افزاید که این گروه توانایی حفظ پاسگاه‌ها را ندارد.

به گفته مقام‌های امنیتی، حمله‌های طالبان در ماه‌های اخیر بر پاسگاه‌های امنیتی در چندین استان کشور صورت گرفته است که در نتیجه آن، ده‌ها سرباز کشته و زخمی شده‌اند.

در همین حال، ژنرال فرید احمدی فرمانده جدید نیروهای کماندوی افغانستان بر ایجاد تغییر در وضعیت جنگ تأکید کرده و می‌گوید که نیروهای امنیتی از حالت دفاعی به حالت تهاجمی تغییر استراتژیک داده‌اند و با افزایش عملیات ویژه توجه به سرباز و تأمین امنیت وی از اولویت‌های اول قرار دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *