سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۱
۱۲

جزئیات جدید از سفر مخفیانه ترامپ به عراق

جمعه ۳ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۲۷
کد مطلب: 687635
وزیر خارجه عراق جزئیاتی از سفر مخفیانه ترامپ به عراق و دیدار با نظامیان آمریکایی در پایگاه «عین الاسد» منتشر کرد.
جزئیات جدید از سفر مخفیانه ترامپ به عراق
به گزارش جهان نيوز، الحکیم در جریان حضور در برنامه «حق الرد» که از شبکه خبری «السومریه» پخش می‌شد، گفت: «سفر رئیس جمهور آمریکا به عراق، از پیش تعیین نشده نبود».

الحکیم اظهار داشت که «عادل عبدالمهدی» نخست وزیر عراق از ساعت ۱۰ صبح روز سفر ترامپ به عراق، وی را در جریان این سفر قرار داده بود.

به گفته وزیر خارجه عراق، عبدالمهدی به او گفته بود که قرار است ترامپ از عین الاسد بازدید کرده و سال نو میلادی را با سربازان آمریکایی حاضر در آن، جشن بگیرد.

الحکیم ادامه داد: «عبدالمهدی من را مأمور کرد تا رئیس جمهور را در جریان این سفر قرار دهم».

وی ادامه داد: «پس از آن، بررسی نحوه استقبال، نشست و چگونگی استفاده از این سفر را آغاز کردیم و با سفارت آمریکا در بغداد برای بررسی این مسائل تماس گرفتیم».

وزیر خارجه عراق همچنین تصریح کرد: «قرار بود نخست وزیر برای استقبال از ترامپ به پایگاه [عین الاسد] برود و مقرر بود که سه ساعت به طول بیانجامد، ولی طرف آمریکایی به ما ابلاغ کرد که این سفر فقط دو ساعت ادامه خواهد داشت و وقتی که برای دیدار [ترامپ با] عبدالمهدی در نظر گرفته شده، ۱۵ دقیقه بود».

الحکیم با بیان اینکه «عبدالمهدی ایده دیدار [با ترامپ] را رد کرد»، اظهار داشت که مشاورانش به وی گفتند که ۱۵ دقیقه برای نشستن بر سر یک میز و بررسی مسائل و برنامه‌ها با رئیس جمهور آمریکا کافی نیست.

وزیر خارجه عراق در ادامه تأکید کرد که تصمیم عبدالمهدی برای عدم سفر به پایگاه عین الاسد برای حفظ حاکمیت عراق بود.

الحکیم در پایان خاطر نشان کرد: «پس از آن با طرف آمریکایی توافق شد عبدالمهدی و ترامپ تماس تلفنی داشته باشد که انجام شد و هشت دقیقه به طول انجامید. ترامپ پس از تمجید از دولت جدید عراق، به عبدالمهدی گفته بود که در واشنگتن منتظر اوست».
 
منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
پس میگفتند ترامپ با چراغ خاموش به عراق سفر کرده حالا مقامات عراقی میگویند این برنامه از قبل پیش بینی شده بود... وای بردروغگو....!!!
Iran, Islamic Republic of
اطلاع رسانی به دولت میزبان در روز سفر و تنها چند ساعت مانده به شروع سفر نمیگن سفر از پیش تعیین شده.
Iran, Islamic Republic of
عجب جزئياتى ! يه وقت چشم نخوريد تورو خدا !
Iran, Islamic Republic of
ذلت از این بیشتر؟ ملت عراق اگر غیرت داشتند از کنار این مسئله رد نمی شدند... فقط رگ غیرتشان جلوی ایرانی ها باد می کند
Iran, Islamic Republic of
چرا برخی از ما عادت کرده ایم در اظهارنظرات خود از الفاظ رکیک و زشت استفاده کنیم .
آیا اگر همین نسبت را کسی به شما بدهد جوابش چیست؟
یک انسان مودب و با شخصیت در دنیا و آخرت سرافرازاست.
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
نانسی پلوسی اظهارات ترامپ درباره تلفات طوفان در پورتوریکو را مردود دانست
شمار کشته شدگان طوفان پورتوریکو، 46 برابر بیشتر از آمارهای رسمی
شرکت صدها هزار نفر در تظاهرات سیاسی آمریکا
ترامپ باید برای مرگ هزاران نفر در پورتوریکو پاسخگو باشد
ريشه مشکلات پورتوريکو، نژادپرستي دولتمردان آمريکايي است
هزاران نفر در پورتوريکو همچنان بدون برق هستند
Iran, Islamic Republic of
پس از گذشت 4 سال از جنايت رژيم صهيونيستي فاش شد؛
رژیم صهیونیستی مسئولیت ترور شهید سمیر القنطار را به عهده گرفت
رژیم صهیونیستی به یکی دیگر از جنایات خود یعنی ترور سمیر قنطار که مدتی پس از آزادی از زنداني هاي اين رژيم، در سوریه به شهادت رسید اعتراف کرد.

تاریخ: ۰۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۵

رژیم صهیونیستی مسئولیت ترور شهید سمیر القنطار را به عهده گرفت
ارتش رژیم صهیونیستی به یکی دیگر از جنایات این رژیم یعنی ترور سمیر قنطار کهنه اسیر لبنانی در زندانهای این رژیم که مدتی پس از آزادی در سوریه به شهادت رسید اعتراف کرد.به گزارش پایگاه اینترنتی اسپوتنیک عربی؛ یک افسر اسرائیلی اذعان کرد اسرائیل سمیر القنطار قدیمی‌ ترین اسیر لبنانی در زندان‌های اسرائیل و یکی از فرماندهان حزب الله را در سوریه ترور کرده است.
شبکه دوم تلویزیون اسرائیل پنجشنبه شب اعلام کرد: مارکو مورنو توضیح داد که یکی از فرماندهان گردانهای مخالفان مسلح سوریه به سرویسهای اطلاعاتی نظامی اسرائیل «امان» اطلاعاتی ارائه داد که طی آن دسترسی به سمیر القنطار آسان شد و ترور وی صورت گرفت.
این شبکه عبری زبان به نقل از مارکو مورنو در برنامه عوفدا اعلام کرد: جنگنده های ناوگان هوایی ارتش اسرائیل شب نوزدهم دسامبر 2015 پس از پرواز، وارد آسمان سوریه شدند و منزلی را در جنوب دمشق که سمیر القنطار در آن به سر می برد هدف قرار دادند.
از سوی دیگر پایگاه اینترنتی خبری مفزاک لایو صبح امروز جمعه تأکید کرد به رغم گزارش هایی که پس از اجرای عملیات ترور سمیر القنطار ارائه شد؛ اسرائیل در آن زمان به اجرای این عملیات اعتراف نکرد . این پایگاه اینترنتی همچنین توضیح داد اطلاعاتی که مارکو مورنو فاش کرد پس از نظارت های نظامی صورت گرفته اجازه انتشار پیدا کرده است.
این پایگاه خبری همچنین افزود: مورنو سابقا افسر سرویسهای اطلاعاتی ارتش اسرائیل در یگان 504 بود وی مسئول تماس با مخالفان سوری بود.
شبکه دوم تلویزیونی اسرائیل گزارش طولانی خود را با عنوان «رسوایی حقیقت.. رابطه سوریه، داستان حقیقت» آغاز کرد . در این گزارش آمده است یک داستان خیالی وجود دارد که تا قبل از این زمان، امکان انتشار آن نبود این داستان عبارتست از اینکه برخی از اعضای یگان عملیات سری اسرائیل، با پوشیدن لباس های ویژه کادر پزشکی، خود را برای مداوای زخمی های سوری جا زده بودند.
این شبکه افزود: منافع واقعی از مداوای زخمی های سوری به دست آمده است.
Iran, Islamic Republic of
خوب است ما هم مانند انها اعتراف کنیم.نه فقط تکذیب کنیم.!!!
ممد
Canada
خبر دست اول!!!!سفر سال نو میلادی!!!! چند وقت پیش بوده؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
فهرست بیش از ۱۰۰ جنایت و دخالت آمریکا در کمتر از یک قرن
خبرگزاری تسنیم: تنها در نیمه دوم قرن بیستم ایالات متحده آمریکا حدود ۱۰۰ کودتای نظامی و براندازی حکومت‌ها را طراحی و رهبری کرده است و ده‌ها بار بطور مستقیم دست به اشغال نظامی کشورها زده است و یا آنها را تهدید به مداخله نظامی کرده است.
Germany
چرا جزئیات مذکره ظریف با سناتور آمریکایی را منتشر نمی کنید. نماینده ایران در سازمان ملل در این باره می فرمایند:
«این جلسه در راستای روند عادی (نرمال) جلسات نمایندگی ایران با اعضای کنگره انجام شده است.»