کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ترامپ: نیازی به اعزام نیرو به خاورمیانه نیست

3 خرداد 1398 ساعت 11:30

از نظر ترامپ رئیس جمهور آمریکا نیازی به اعزام نیروی نظامی بیشتر به خاورمیانه برای مقابله با ایران وجود ندارد.


به گزارش جهان نیوز، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا می‌گوید به نظر وی نیازی به اعزام نیروی نظامی بیشتر به خاورمیانه برای مقابله با ایران وجود ندارد.

این سخنان در حالی مطرح می‌شود که پاتریک شاناهان،‌ سرپرست وزارت دفاع آمریکا چند ساعت پیش از آن در پاسخ به گزارش‌ها درباره احتمال اعزام نیروی بیشتر به منطقه گفته بود که پنتاگون مشغول بررسی این مساله است.

ترامپ پیش از دیدار با سرپرست وزارت دفاع و در پاسخ به خبرنگاران گفت: « فکر نمی‌کنم نیازی به آن‌ها [نیروهای نظامی بیشتر]‌ داشته باشیم. اگر لازم باشد، حتما نیروهای بیشتری خواهم فرستاد. در چنین حالتی، ما با هر تعداد سرباز که لازم باشد در آنجا حاضر خواهیم شد.»
به گزارش یورونیوز، دونالد ترامپ از زمان به قدرت رسیدن تلاش کرده شمار نیروهای نظامی ایالات متحده آمریکا در کشورهای مختلف را کاهش دهد؛ امری که با مخالفت و حتی مقاومت متحدان داخلی و شرکای خارجی واشنگتن مواجه شده است. طرح کاهش شمار نیروهای آمریکایی در سوریه و افغانستان، عامل اصلی استعفای جیمز متیس، وزیر دفاع این کشور بود.

با وجود دولتمردانی نظیر جان بولتون از جناح نو محافظه‌کار جمهوریخواهان در کابینه ایالات متحده، ترامپ می‌گوید که تصمیم نهایی درباره مسائل دفاعی و امنیتی را رئیس جمهور می‌گیرد.

گزارش‌های تایید نشده‌ای در هفته‌های اخیر از وجود اختلاف نظر درباره چگونگی مواجهه با ایران در میان دولتمردان آمریکایی و شخص دونالد ترامپ منتشر شده است.

منبع:تسنیم


کد مطلب: 687619

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/687619/ترامپ-نیازی-اعزام-نیرو-خاورمیانه-نیست

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com