سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 16 Apr 2024
 
۰
۶۳
روحانی:

آمریکا، رژیم صهیونیستی و ارتجاع منطقه را شکست می دهیم/ اگر سرزمین ما بمباران شود و باز هم شهید، جانباز و اسیر دهیم، دست از هدف استقلال و عزت کشور برنخواهیم داشت/دشمن در جنگ اقتصادی پشیمان خواهد شد

پنجشنبه ۲ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۲۲:۲۶
کد مطلب: 687589
رئیس جمهور با بیان اینکه شهیدان و جانبازان، گواهان صادق تاریخ عزت، سربلندی و ایستادگی ملت هستند، تأکید کرد: دفاع مقدس تنها تاریخ پر فراز و نشیب 8 ساله نیست، بلکه فرهنگ ایثار، رشادت، ایستادگی و مقاومت است.
آمریکا، رژیم صهیونیستی و ارتجاع منطقه را شکست می دهیم/ اگر سرزمین ما بمباران شود، دست از هدف استقلال و عزت کشور برنخواهیم داشت/دشمن در جنگ اقتصادی پشیمان خواهد شد
به گزارش جهان نيوز  به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حجت‌الاسلام حسن روحانی شامگاه پنج‌شنبه در دوازدهمین کنگره ملی تجلیل از ایثارگران، اظهارداشت: ما تنها به سخن و شعار نمی‌گوییم که در برابر دشمن با عزت ایستاده‌ایم، بلکه شهدا گواهان ما در این مهم هستند.

رئیس جمهور با تأکید بر اینکه خرمشهر نماد بزرگ در دفاع مقدس و گواه تاریخ و عزت ملی ماست، گفت: روز اشغال خرمشهر و عقب‌نشینی سنگربانان و اشغال‌ این شهر، سخت‌ترین روزها و غم‌انگیزترین ساعات بود، اما زیباترین روزهای دفاع مقدس، آزاد سازی و فتح خرمشهر بود که لبخند بر لبان همه ملت نشاند.

روحانی با اشاره به اینکه فتح خرمشهر تنها یک پیروزی ساده نبود، بلکه توانستیم یک شهر را با همه اشغالگران بازپس بگیریم، گفت: خرمشهر به گونه‌ای فتح شد که 19 هزار سرباز و افسر عراقی اسیر شدند و تمام بسیجیان و رزمندگان و حتی جوانان و نوجوانان، صدها عراقی را اسیر کردند و به پشت جبهه‌ها می‌آوردند و آن روزها، عزت و سربلندی ما بود.

وی با تأکید بر اینکه امروز نیز جوانان کشور بار دیگر برای فتح‌هایی همچون خرمشهر آماده‌اند، گفت: آنچه را که اگر از ما بگیرند و روز سقوط ماست، ‌ایمان ملت است و تا ایمان و رابطه و عبادت با حق و پیروی از امام علی(ع) در دل جوانان و ایرانیان باشد، از دشمن شکست نخواهیم خورد.

رئیس جمهور با بیان اینکه در زمان 8 سال دفاع مقدس فشار و حمله نظامی و اشغال سرزمین بود، اما امروز با جنگ اقتصادی و حمله به رفاه و شرایط زندگی مردم روبرو هستیم، تصریح کرد: این حمله از یک جهت پیچیده‌تر از حمله قبل است و امروز نیاز به ایستادگی و مقاومت داریم و دشمنان باید بفهمند یأس و ناامیدی در دل ما راه ندارد و اگر سرزمین ما بمباران شود و باز هم شهید، جانباز و اسیر دهیم، دست از هدف استقلال و عزت کشور برنخواهیم داشت.

روحانی افزود: این پیامی است که بعد از 30 سال از جنگ به جهان مخابره می‌شود و بسیاری از نسل جوان ما جنگ و روزهای دفاع مقدس را ندیده اند اما در عین حال امروز شاهد مقاومت، ایستادگی و ایثار دیگری هستند.

وی با اشاره به اینکه امروز همه توطئه و توان دشمن در این است که در برابر آنها سر فرود بیاوریم و استقلال خود را زیر پا بگذاریم، افزود: فرهنگ ایثار و ایستادگی باید مسیر ما را مشخص کند و امروز مشخص کرده است. دشمنان فشار می‌آورند تا ما را از عزت و استقلال خود پشیمان کنند اما بار دیگر ملت نشان خواهد داد که توطئه‌های آنان به ثمر نخواهد نشست و دشمنان را بار دیگر پشیمان می کند.

رئیس جمهور با بیان اینکه بیش از یکسال علیرغم تحریم‌های شدید و مشکلات فراوان مردم سر فرود نیاوردند و صدای ملت،‌صدای ایستادگی و مقاومت بود، تصریح کرد: صدای ذلت و تسلیم از ایران و ملت بلند نخواهد شد و با فداکاری، ایثار و اتحاد بر دشمن پیروز خواهیم شد.

روحانی با اشاره به اینکه آنچه دشمن در اختیار داشت قدرت مادی بود و همه دنیا با تمام توان به آنها کمک کردند و در کنارشان بودند، ‌گفت: اما ما تنها بودیم و تنها با ایمان و اخلاص حرکت کردیم و ملت وحدت، انقلاب و استقلال را حفظ کرد و فداکاری را به عنوان یک راه انتخاب نمود.

وی تصریح کرد: امروز  روز ایستادگی و مقاومت است و به ملت ایران با صراحت می‌گویم با ایستادگی، وحدت و مقاومت می‌توانیم آمریکا، رژیم صهیونیستی و ارتجاع منطقه را شکست دهیم.

رئیس جمهور در ابتدای سخنان خود با اشاره به اینکه اساس تجاوز وحشیانه به کشور و ایستادگی ملت در 8 سال دفاع مقدس در این خلاصه می‌شود که در آن شرایط حساس تاریخی و سال‌های اولیه انقلاب که شرایط خاص استقرار انقلاب و عدم آمادگی نیروهای مسلح بود، گفت:‌ دشمن با حمله و تجاوز به دنبال این بود تا روحیه ما را بشکند و اگر 31 شهریور 59 مردم در برابر هجوم و بمباران ساعات اولیه روحیه خود را از دست می‌دادند، در جنگ ناموفق می‌شدیم.

روحانی با اشاره به جمله امام راحل که دشمنی سنگی انداخته و مردم ما پاسخ آن را خواهند داد، اظهار داشت: مردم با قدرت ایستادند و 5 صبح فردای سخنان امام(ره)، 140 فروند هواپیما به رژیم صدام پاسخ دادند و اهدافی را در داخل عراق بمباران کردند.

رئیس جمهور ادامه داد: جنگ در همان چند ساعت خاتمه یافت و دشمن فهمید که مردم، سپاه، ارتش و بسیج با همه وجود برای دفاع از شرف، ‌عزت و استقلال کشور، می‌ایستد و آن 5 صبح همان علامت به دشمن بود که مردم با همه توان در صحنه‌اند.

پیش از سخنان رئیس جمهور، حجت‌الاسلام سید محمدعلی شهیدی معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و حماسه‌سازان سوم خرداد و تبریک روز مقاومت، ایثار و پیروزی به ملت بزرگ ایران، گفت: سوم خرداد برای ملت ایران روزی بزرگ و پرخاطره است.

معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، اظهار داشت: سوم خرداد سال 61 پرشورترین، زیباترین و از به یادماندنی‌ترین روزهای کشور ماست چرا که رزمندگان اسلام در این روز در خرمشهر، ‌معجزه آفریدند و کاری کردند که دوست و دشمن وادار به تحسین شدند.

وی با بیان اینکه فتح خرمشهر به فرموده امام راحل فتح ارزش‌ها بود، گفت:‌ باید تلاش کنیم تا حماسه‌های دوران دفاع مقدس در تاریخ کشور، حفظ و نگهداری شده و به نسل‌های آینده انتقال پیدا کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
......
Iran, Islamic Republic of
یک عده فکر می‌کنند همه نمره‌هایشان 20 بوده و یکی 19/5 اینها همون کسانی هستند که بیشترین خسارت‌ها را می‌زنند...
Iran, Islamic Republic of
قرار نیست سرزمین ما بمباران شود
جنگ دشمن با ما جنگ اقتصادی و فرهنگی است
Iran, Islamic Republic of
جناب 505 خوش خيال چرا فكر ميكنيد دنيا از شما حساب ميبرد!!!!
Iran, Islamic Republic of
قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت فقط ضد علیه نظام جمهوری اسلامی ایران و مردم ایران است.
قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد غیرقانونی است.
خروج آمریکا از برجام؛ چرا شورای امنیت ساکت است؟
Iran, Islamic Republic of
......
Iran, Islamic Republic of
علت سکوت شورای امنیت از خروج امریکا از برجام این است که در متن برجام امده که اگر هر کدام از کشورهای ۵+۱ از برجام خارج شوند اشکالی ندارد و تنها از ایران تعهد گرفته اند که اگر از برجام خارج شود تمام تحریم ها بر می گردد و پرونده ایران به شورای امنیت
به عنوان تهدید کننده امنیت بین المللی بر می گردد .خود کرده را تدبیر نیست .
Iran, Islamic Republic of
ظریف تاکنون بیش از هزار بار به خاطر بهانه برجام به کشورهای مختلف سفر کرده است.
Iran, Islamic Republic of
البته حق مأموریت ایشان هم محفوظ است ....!!!!
آدرس غلط نده جناب
Iran, Islamic Republic of
آقای روحانی اینجا ویتنام نیست که آمریکا بیاد بمباران کنه و ما هی استقامت کنیم

دست از خود تحقیری بردار

اینجا ایران است که با دست خالی در هشت سال دفاع مقدس پوز آمریکا را به خاک مالیدیم و خود آمریکا جرأت نکرد مستقیم با ما وارد جنگ شود
بعد حالا می خواهد بیاید ایران را بمباران کند؟
Iran, Islamic Republic of
حیف هزینه ها
United Arab Emirates
در جنگ اقتصادی دشمن را پشیمان می کنیم . انقدر همه چیز را گران می کنیم تا دشمن از رو برود . گوشت را می کنیم یک میلیون پیاز ۲۰۰ هزار تومان اپارتمان متری ۵۰۰ میلیون . تا درس عبرتی باشد برای امریکای جنایتکار .
را حل مشکلات
Iran, Islamic Republic of
رهبرانقلاب،در دیدار دانشجویان خطاب به جوانان:

زمینه را برای روی کار آمدن دولت جوان و حزب اللهی فراهم کنید
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
......
Iran, Islamic Republic of
.....
ممد
Canada
تو واقعا مغز اقتصادی هستی!!!! ترشی بخوری یک چیزی میشی!!!!
Iran, Islamic Republic of
تند نرو رفیق با این قیمت های عجیب و رقیق!؟
این چی میگه کدوم جنگ
Iran, Islamic Republic of
این چی میگه از کدوم جنگ و بمباران حرف میزنه. آقای خامنه ای که گفت جنگ نمیشه همه میدونن نمیشه و ترامپ هم گفت جنگ نمیکنیم .این چرا ول کن نیست میخواد مردم رو بترسونه بره مذاکره کنه این دفعه دیگه باید ظریف بره خلیج فارس رو بده به امریکا و اعراب و نامش رو عوض کنه بذاره خلیج همیشه عربی. مجلس هم ۲۰دقیقه ای تصویب کنه. اون بهروز نعمتی هم تو کمیسیون تحویل خلیج چشمک بزنه ودفاع کنه‌. بعد روزنامه های ریسه ای شون تیتر بزنن فتح الفتوح برتخفارس. میشه برنامه تحویل خلیج فارس
Iran, Islamic Republic of
البته در زمان جنگ با عراق هنوز مردم این همه آقازاده و شاه داماد دزد و برادران خلافکار مسئولان را ندیده بودند و فکر میکردند همه مسئولان مثل رجایی زندگی میکنند اما حالا نمیشود به مردم گفت ما میخوریم و میبریم و کیف میکنیم و شما هم برای حفظ دین و امنیت ما برید بجنگید و جانباز و شهید بشین.
اصلا یک مسئول تراز اول نظام را که بچه اش جانباز یا شهید شده باشد را اسم ببرید
💥
Iran, Islamic Republic of
مردم سره را از ناسره تشخیص میدهند وبه قول دکتر رحیم پور ،چهل سال است که دولتمردان سعی در نابودی انقلاب دارند ولی مردم نمیگذارند ونخواهند گذاشت.دولتهای میایند ومیروند ولی ایران وانقلاب خواهند ماند ،به فضل الهی.
Iran, Islamic Republic of
40 سال را زیاد مهم ندون چون ناصرالدین شاه 48 سال حکومت کرد. سلطان که یه نفره و یه نفس چهل پنجاه سال حکومت کرده زیاد داشتیم و حتی خاندان منحوس و بی عرضه پهلوی هم پنجاه و اندی سال حکومت کردند اون هم با دلار 7 تومنی
دوران شاهنشاهی چه دخلی به دوره انقلاب داره؟ آن زمان امید دشمن بودیم الان کابوس دشمنان شده ایم.
Iran, Islamic Republic of
...
قبل از اینکه هواپیما به فضای آسمان برسد سقوط میکند. البته باعث سقوطش شماها نیستید، باعث سقوط ارزش ریال شدید بس مان است!!
خوب میدانی آنچه ایران را حفظ کرده ایمان مردم است برای همین با تمام توان در صدد محو آن هستی!!!!!
چرا در مورد تعامل با دنیا و ورود سرمایه و انتقال فناوری و نیاز مبرم مان به خارج از مرزها و دعوت از شرکتهای خارجی برای حل مشکل بیکاری و اقتصادی دیگر حرف نمی زند؟ خجالت میکشد؟
Iran, Islamic Republic of
هر کدوم هم هزار ماشالله چند تا پسر شاخ شمشاد دارن این مسئولان
Iran, Islamic Republic of
منفی میدی یعنی پسر ندارند؟
بعضی هاشون پسر دارند که سنش از پدر هم بیشتر میزنه و زمان جنگ لااقل باید یکیشون شهید و زخمی میشد اما چپیدن ور دل پدرهاشون و جبهه را هم در حد یک عکس یادگاری رفتن و فرتی برگشتن. واقعا بچه های مردم برای پدرهاشون عزیز نبودن که رفتن تا این آقازاده ها حالشو ببرند؟!
Iran, Islamic Republic of
جنگ را بنفع خود مصادره ميكردن ميامدند در ايستگاه صلواتي صد كيلو متر پشت خط با يك چفيه يك عكس ميگرفتند و بر مي گشتن
Iran, Islamic Republic of
...
هستند ولی شناخته شده نیستند
Iran, Islamic Republic of
پسر وزیر بهداشت کابینه شهید رجایی پدر شهید بود

فرزند رهبری در جنگ با نام مستعار شرکت داشت
کسانی که ایشان را می شناختند به آقا خبر دادند که فرزند شما می خواهد برود عملیات و به خط بزند
اقا که در آن زمان رئیس جمهور بود فرمود به خط زدن مانعی ندارد
شهادت و مجروحیت و جانبازی هم مشکلی نیست
فقط اسیر نشود که اگر معلوم شود فرزند من است بعد می خواهند به واسطه ایشان از ایران باجگیری کنند
Iran, Islamic Republic of
......
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
اتفاقا پسر ارشد یکی از مقامات نظام در عملیات بدر گفتن که مفقود شده و حتی شهید یا اسیر ممکن است شده باشد اما بعد از یه مدت فهمیدن که قبل از شروع عملیات فلنگ را بسته و اومده تهران و صحیح و سالم است. خلاصه ملت باید فداکاری کنه درست, اما یه خرده ایثار هم برای یک مسئول مدعی بد نیستا
مثبت دادم اما با همین مسئولان، جوانان ایران نه در مرز خودمان، که در سوریه برای مبارزه رفتند!!
Iran, Islamic Republic of
...
باز هم تولید ترس و ضعف در بین مردم
آمریکا میگه نمی خوام بجنگم
باز این میگه اگر سرزمین ما بمباران شود
حالت خوبه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
United States
اقای روحانی شما به عنوان منتخب مردم باید جلوی بمباران کشور را بگیری نه اینکه اینگونه حرف برنی
Iran, Islamic Republic of
روحانی گفته اگر سرزمین‌ما بمباران شود ..... این یعنی بیاید ما رو بمبارون کنید تا وعده دروغین جنگ ، راست از آب دراد
United States
....
دورو
Iran, Islamic Republic of
....
جمیل
Canada
...
Iran, Islamic Republic of
چرا رئیس جمهور از حرف های تنش زا سخن می گوید؟
ببماران هوایی ، شهید ، جانباز
جنگ اقتصادی...
شکست دشمن
Iran, Islamic Republic of
۶ سال گذشت پس کی دشمن را پشیمان میکنید ؟
United States
.....
ج
France
...
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
آقای روحانی پراپد 43 میلیونی جای هیچ حرفی باقی نگذاشته است.
Iran, Islamic Republic of
دولت، دولتمردان، مسئولان و نمایندگان مجلیس باید مردمی باشند؛ به داد مردم برسید
به داد مردم برسید و مشکلات آنها را حل کنید.
Iran, Islamic Republic of
راست میگه دشمن واقعا پشیمان شده. چون فهمیده نبایداینقدر باایران سرشاخ میشد و هزینه کرد....!!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
آقای روحانی 6 سال گذشت پس کی آمریکا را پشیمان می کنید؟
آقای روحانی 6 سال گذشت پس کی رژیم صهیونیستی را پشیمان می کنید؟
Iran, Islamic Republic of
دیگر برجامی باقی نمانده است!
اروپایی‌ها کاره‌ای نیستند و در این ۶۰ روز هم اتفاق خاصی نمی‌افتد، چون آنها تابع آمریکا هستند.
...
Iran, Islamic Republic of
ضمن تشکر از مسئولین مترو در پاسخ به پیام‌‌های مردمی ستون کیهان و خوانندگان باید عرض کنم بر خلاف اعلام مسئولین مترو در جوابیه ارسالی به کیهان، هیچ آیه و حدیثی در ایستگاه‌ها و قطارها مشاهده نمی‌شود. من هر روز از مترو استفاده می‌کنم و حتی یک مورد هم ندیده‌ام!
Iran, Islamic Republic of
زباله‌‌‌گردهایی که شب و روز اشیائی را از داخل سطل‌های زباله خیابان‌های شهر جمع‌آوری می‌کنند با زیرورو کردن آشغال‌ها موجب آلودگی بیشتر محیط می‌شوند. شهرداری باید به این وضعیت سروسامان بدهد و از آلودگی محیط زندگی شهروندان جلوگیری نماید.
Iran, Islamic Republic of
شهرک رزمندگان شهر بم بلواری دارد به نام شهیدان دشتی که یک برادر شهید طلبه بود و دیگری پاسدار اما متاسفانه مسئولین شورای شهر و شهردار بم نام این خیابان را به نام خیابان یزد تغییر داده‌اند. نباید اجازه داده شود جریان‌هایی خزنده به این راحتی اقدام به شهید‌زدایی و حذف نام این سربازان وطن از کوچه و خیابان‌های شهرمان بکنند.
Iran, Islamic Republic of
....
Sweden
انتخاب کلمات "بمباران سرزمین" و اینکه "استقامت میکنیم" دو پهلو و کنایه به مردم خودمان است. در شرایطی که رهبری فرمودند جنگی در کار نیست و خود آمریکا هم بارها پیام داده نمی خواهیم با ایران بجنگیم این حرفهای کنایه آمیز روحانی واقعا تعجب برانگیز است.
United States
...
Iran, Islamic Republic of
دادش بيخيال ما شويد شما با اقا زاد ها برويد شكست دهيد وگرنه چاههاي نفت بخطر مي افتد
خ
Iran, Islamic Republic of
...
خ
Iran, Islamic Republic of
آیا شما با این سنخنرانی به آمریکا اولتیماتوم می دهید که کشور را بمباران کنند، درسته؟