پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۱۰۴
ارزیابی از پشت پرده «اتاق شیشه‌ای» بهاری‌ها

پشت‌پرده بی‌توجهی آمریکا به جریان‌انحرافی/ سلیمی‌نمین: احمدی‌نژادی‌ها برای امریکایی‌ها ارزش سرمایه‌گذاری ندارند

پنجشنبه ۲ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۳۷
کد مطلب: 687532
احمدی‌نژاد اقتصاد را تقریباً رها کرده بود و بعد هم به صراحت برخی از وزرا را خدمت رهبری فرستاد که ما نمی‌توانیم کشور را اداره کنیم و باید با امریکایی‌ها از سر دوستی دربیاییم.
پشت‌پرده بی‌توجهی آمریکا به جریان‌انحرافی/ سلیمی‌نمین: احمدی‌نژادی‌ها برای امریکایی‌ها ارزش سرمایه‌گذاری ندارند
گروه سیاسی جهان نيوز: عبدالرضا داوری، از چهره‌های نزدیک به محمود احمدی‌نژاد در دو مصاحبه جداگانه با محمد سرافراز رئیس پیشین صدا و سیما و هوشنگ امیراحمدی ایرانی مقیم امریکا، ادعاها و اتهاماتی را متوجه برخی نهادهای نظام و جریان‌های سیاسی کرده است. عباس سلیمی نمین مدیر دفتر مطالعات تاریخ معاصر و از تحلیلگران سیاسی درباره اهداف این جریان مطالبی را در گفتگو با روزنامه دولت بیان کرده است.
به گزارش جهان نيوز، متن کامل این گفتگو به شرح ذیل است:

 اطرافیان احمدی‌نژاد یا به اصطلاح خودشان بهاری‌ها، رویکرد رسانه‌ای و سیاسی تازه‌ای را در پیش گرفته‌اند، ابتدا با محمد سرافراز رئیس سابق صدا و سیما آغاز کردند که در آن اتهاماتی متوجه اطلاعات سپاه و صدا و سیما شد، حالا هم با آقای هوشنگ امیراحمدی، سیاست خارجی چند دولت جمهوری اسلامی را زیر سؤال بردند. دلیل اتخاذ این رویکرد را آن هم در این شرایط سیاسی، چه می‌دانید؟
کاملاً روشن است که نوعی درماندگی سیاسی موجب شده تا این جریان تلاش کند از هر امکانی برای خروج از این وضعیت استفاده کند. مشخصاً آقای هوشنگ امیراحمدی متعلق به نحله‌ای به نام «واسطه‌های سیاسی» یا «دلالان عرصه سیاسی» است. این دلالان در مقطعی؛ چه در عرصه تسلیحات و چه در رد و بدل کردن پیام، کارآیی داشتند. ما امروز برای انتقال پیام نیازی به دلال نداریم. اما در گذشته دلال‌ها در عرصه‌های مختلف ایفای نقش می‌کردند. البته دلالان غالباً هم سنخ طرف مقابل بودند، یعنی براساس یک عرق ملی عمل نمی‌کنند. به عنوان مثال آقای امیر قربانی‌فر در عرصه تسلیحات برای ما دلالی می‌کرد، اما او کاملاً امریکایی بود و در کودتای نوژه هم نقش داشت.

اما آقای امیراحمدی نقشی فراتر از تبادل پیام برای خود قائل است و مدعی است که او باعث شد تا خانم مادلین آلبرایت، وزیر خارجه وقت امریکا بابت کودتای 28 مرداد از ایران عذرخواهی کند. او همچنین مدعی شده آقای ترامپ را مجاب کرده تا با آقای روحانی تماس بگیرد.
این ادعاها بسیار گزافه است. اولاً که خانم آلبرایت بابت کودتای 28 مرداد عذرخواهی نکرد. در اظهارات ایشان اصلاً کلمه apologize یا کلمات دیگری که نشان از عذرخواهی باشد، وجود ندارد. خانم آلبرایت گفت «من ناراحتی ایرانیان را درک می‌کنم، اما ما دلایل خودمان را داشتیم» آیا این به معنای عذرخواهی است؟ این به معنی تأکید بر صحت عملکرد خودشان است. ادعای او درباره ترامپ  هم سخن گزافه‌ای است. عوامل تأثیرگذار در این شرایط می‌تواند کاملاً متأثر از عوامل قدرت در داخل کشور باشد، نه خارج از آن. یعنی اگر در موقعیت برتر باشید، قطعاً ترامپ به شما روی می‌آورد تا با شما گفت‌وگو کند. اگر در موقعیت برتر نباشید و در داخل از اهرم‌های مناسبی برخوردار نباشید، هرگز ترامپ چنین کاری را نمی‌کند. بنابراین سخن از جانب آقای امیراحمدی مسموع نیست.

چرا این جریان سیاسی اکنون به چنین سخنان و رویکردهایی میدان می‌دهد؟
اکنون آقای هوشنگ امیراحمدی کارکرد خود را از دست داده و طبیعتاً از وضعیت فعلی سیاست خارجی ناراضی است، زیرا تا پیش از این، این افراد از طریق همین دلالی و واسطه‌گری به امکاناتی دست پیدا می‌کردند و توجهی به آنان می‌شد، کما اینکه وزارت خارجه مرتب آنان را به ایران دعوت می‌کرد، آنان هم می‌آمدند و امکانات مالی و اعتبار سیاسی کسب می‌کردند. مسأله اصلی این است که امروز با تحولاتی که در ایران روی داده، دوره این افراد و این نوع روابط سپری شده است. طبیعتاً آقای امیراحمدی با عدم درک این تغییرات و گذشت زمان، یک عنصر ناراضی است. متأسفانه امروز آقای احمدی‌نژاد به طرف هر کسی که ناراضی است، دست دراز می‌کند. کما اینکه آقای سرافراز ناراضی بود که چرا خانمی که او به عنوان مشاور انتخاب کرده، فاقد صلاحیت دانسته شد.

آقای امیراحمدی مدعی شده برجام توافق خسارت‌بار است و گفته اگر در ابتدای ریاست جمهوری ترامپ، یک هتل در کیش می‌ساختیم و اسم آن را «ترامپ پلازا» می‌گذاشتیم، به سهولت می‌توانستیم رابطه ایران و امریکا را عادی کنیم. آیا چنین نگاهی به حوزه سیاسی مسموع است؟
معمولاً دلال‌ها چنین حرف‌هایی می‌زنند، نه آدم‌های سیاسی. زیرا دلال‌ها غالباً فهم سیاسی ندارند و فقط پیوند ایجاد می‌کنند. اتفاقاً این حرف‌ها بخوبی روشن می‌کند که ایشان تصور می‌کند هیأت حاکمه امریکا با یک هتل از این رو به آن رو می‌شود، درحالی که جهت‌گیری کلی امریکا در دوران ترامپ با دوران اوباما تغییر نکرده است. زیرا به باور من، سست کردن پایه‌های برجام در زمان اوباما شروع شد، زیرا هیأت حاکمه امریکا تصور می‌کرد برجام توری خواهد بود تا بتوانند ایران را وارد دامی بکنند تا در نهایت سیاست‌های آن در قبال مسائلی چون رژیم صهیونیستی تغییر کند، اما این اتفاق نیفتاد.

آقای امیراحمدی گفت در دوره اصلاحات نمی‌توانست وارد ایران شود، اما چه شد که باوجود مخالفت‌های جدی و اولیه احمدی‌نژاد با امریکا، در دولت‌های نهم و دهم باز به فردی مانند امیراحمدی میدان داده شد؟
در دوره احمدی‌نژاد انتظار داشتیم این مجاری بسته شود که متأسفانه این اتفاق نیفتاد و آقای احمدی‌نژاد هم در همان دام قرار گرفت.  بعد از جنجال 88، یک خلجان ذهنی در آقای احمدی‌نژاد ایجاد شد که حالا بهترین موقعیت برای تثبیت او در قدرت است. آقای احمدی‌نژاد به این جمع‌بندی رسید حالا که مشکلاتی برای نظام ایجاد شده، بهترین موقعیت است تا از این فضا برای خود بهره ببرد. او تصور می‌کرد نظام با یک جریان سیاسی در تقابل قرار گرفته و دچار مشکل شده، پس حالا او می‌تواند برای خودش امتیاز بگیرد تا قدرت را در انحصار خودش دربیاورد و قدرت دیگر از دست او خارج نشود. اما تصور نمی‌کرد که رهبری نظام همزمان در دو جبهه درگیر شود؛ یعنی هم با آقای احمدی‌نژاد و هم عناصر تندروی اصلاح‌طلب.

رابطه با امریکا در کجای برنامه آقای احمدی‌نژاد برای انحصار قدرت قرار داشت؟
یکی از قدرت‌ها یا ابزارهای باطل، نفوذ امریکا در معادلات منطقه است و نیز معادلاتی که عده‌ای در داخل کشور خود را با قطب‌نمای امریکا تنظیم می‌کنند. به زعم آقای احمدی‌نژاد و برخی از اصلاح‌طلبان، اگر امریکا از آنان حمایت کند، می‌تواند در داخل کشور عده‌ای را با آنان پیوند بزند. لذا آقای احمدی‌نژاد در دو سال آخر دولت دوم خود بسیار آشکار بحث ضرورت عادی‌سازی روابط ایران و امریکا را مطرح کرد. در این دوره آقای احمدی‌نژاد اقتصاد را تقریباً رها کرده بود و بعد هم به صراحت برخی از وزرا را خدمت رهبری فرستاد که ما نمی‌توانیم کشور را اداره کنیم و باید با امریکایی‌ها از سر دوستی دربیاییم. بعدها که آقای مشایی صراحتاً کارهایی درباره انگلیس کرد و اظهاراتی درباره اسرائیل داشت، همه برای این بود تا اعتماد امریکایی‌ها را نسبت به خود جلب کنند.

چرا این اعتماد جلب نشد؟
دلیل بی توجهی امریکایی‌ها این بود که هیچ عنصر سیاسی وزین داخل کشور از احمدی‌نژاد استقبال نکرد. احمدی‌نژاد با این موضعگیری‌ها نه تنها نتوانست دیگران را به سمت خود جذب کند، بلکه اطرافیان خود را هم از دست داد. نیروی بیگانه وقتی درباره یک جریان داخلی سرمایه‌گذاری می‌کند که شعاع داشته باشد. جریانی که دارد شعاع خود را از دست می‌دهد، ارزش سرمایه‌گذاری برای آنان نداشت.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


مالک
Iran, Islamic Republic of
...
درود بر احمدی دلاور
Iran, Islamic Republic of
چپ راست کارگزار / علیه خدمتگزار
Canada
آقای سلیمی‌نمین! درست گفتی که احمدی‌نژادی‌ها برای امریکایی‌ها ارزش سرمایه‌گذاری ندارند ولی نگفتی که شما خودتان از سرمایه های آمریکای جنایتکار در این مرز وبوم هستین. صدای شیمون پرز ملعون بر علیه احمدی نژادیها همین امروز هم ار حلقوم شما و همقطاران تان بیرون میاد.
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
به فرموده ی حضرت اسفندیار و تایید حضرت محمود، اسراییل دوست ماست!
Iran, Islamic Republic of
........
Iran, Islamic Republic of
اندیشه مهندس مشایی تنها راه عبور از بن بست ها و رسیدن به افق های آرمانی است!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
"دکتر محمود احمدی نژاد"
۲۱ / ۸ /۹۷
Iran, Islamic Republic of
حضرت محمود و حضرت اسفندیار معجزات هزاره سوم!؟
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
خیلی عجیب است! گاهی گفته می‌شود اگر احمدی نژاد نگفته بود اسرائیل باید محو شود ما این وضعیت خراب را نداشتیم. گاهی میگویند مشایی در مورد اسرائیل چنان گفت تا حمایت امریکا را بگیرد.
Iran, Islamic Republic of
دانشمند! فرافکنی نکنید و در موضوع صحبت کنید و به نظر جناب بهاری با پرچم خاوری نگاه کنید!
Iran, Islamic Republic of
مجید جان؛دلبندم ! اون هلوکاست هستش،نه محو اسراییل که احمدی نژاد دنیا رو علیه ایران و به نفع اسراییل متحد کرد و کنفرانس افسانه هلوکاست رو هم در ایران برگزار کرد و...
ب
Iran, Islamic Republic of
....
ب
Iran, Islamic Republic of
حذف بفرمایید دلتان خنک شود....
Iran, Islamic Republic of
.....
Iran, Islamic Republic of
امیدواریم دکتر احمدی نژاد از فراخوان های متعدد خود در سال ۹۷ برای تجمع که با استقبال گسترده هیچ مواجه شد، ناامید نشوند و در سال ۹۸ هم به این فراخوان های هیچ ادامه دهند تا در این روزهای سخت ،شادی آفرین شوند...
Iran, Islamic Republic of
...
ب
United Arab Emirates
احمدی نزاد برای تجمع قانونی درخواست داد که وزارت کشور روحانی موافقت نکرد.شما چیزی نمی دانی نفرما.
برای شادی همه موضوع زیاد است از قیمت گوشت و مرغ و میوه و اجاره خانه....‌ فعلا خوش باش.
Iran, Islamic Republic of
از بست نشینی های هیچ تا تجمعات هیچ برای گذر از پیچ هیچ،اما باز هم هیچ و هیچ و هیچ!؟
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه شما بهاریها از گرانیهای افسارگسیخته و فشاری که بر زندگی مردم آمده هم خوشحال هستید و در جهت منافع خودتان بهره میبرید
و نتوانستید این خوشحالی را در کلام خود مخفی کنید
ب
Iran, Islamic Republic of
نخیر.یه یمن دولت تدبیر و امید ارزش حقوق بنده نسبت به پارسال یک چهارم شده است.....
Iran, Islamic Republic of
...
محسن
Iran, Islamic Republic of
دکتر احمدی نژاد هرگز اقتصاد رو رها نکرده بود آن کسی که اقتصاد رو رها کرده روحانی است .
Iran, Islamic Republic of
محسن جون این آقا فرق روحانی با احمدی نزاد را نمیدونه. بهش خرده نگیر
سرور
Iran, Islamic Republic of
آقای سلیمی نمین به حافظه تاریخ توهین می کند.خوب است همه چیز در اینترنت موجود است.
وی می گوید: " لذا آقای احمدی‌نژاد در دو سال آخر دولت دوم خود بسیار آشکار بحث ضرورت عادی‌سازی روابط ایران و امریکا .... بعدها که آقای مشایی صراحتاً کارهایی درباره انگلیس کرد و اظهاراتی درباره اسرائیل داشت، همه برای این بود تا اعتماد امریکایی‌ها را نسبت به خود جلب کنند."
1- بحث اشتباه و غلطی که مشایی در مورد دوستی با مردم اسرائیل! مطرح کرد مال دور اول ریاست جمهوری احمدی نژاد بود و اینکه سلیمی نمین آن را به دوسال آخر دوره احمدی نژاد وصل می کند عجیب است.
2- در دور دوم احمدی نژاد سال 90 حمله به سفارت انگلیس صورت گرفت و حتی اگر آن را از طرف دولت وقت بدانیم با حرفهای آقای سلیمی نمین در مورد "کارهای مشایی" برای جلب "اعتماد امریکایی ها" در تناقض است.
3- مشایی حکم آقاب بقایی را در زمان حضور وزیر خارجه منحوس انگلیس جلوی سفارت آتش زد و باز این با حرفهای آقای سلیمی نمین در تناقض است.
چرا باید کینه ها باعث چشم بستن بر واقعیت شود؟
آقای سلیمی نمین بهتر است یک بار هم شده در مورد فاجعه شوم برجام صحبت کند و مصیبتهای مادی و معنوی که برای مملکت به ارمغان آورد.
احمدی نژاد که به زعم امثال این عزیز دیگر وزن سیاسی ندارد!
Romania
تناقض این ادمها دیگر به حد مسخره ای رسیده.نمی دانم دوباره احمدی نژاد چی گفته که اینها امدند برای خراب کردن احمدی نژاد.چی به تو رسیده.
Iran, Islamic Republic of
تشعشات بند سوم پاسخ استاد سرور ،هم انگلیس را روشن می کند و هم جهان را!؟
کل مطلب جناب سرور هم بندهای بهاری بر تار و پود آدمی را روشن می کند و هم در خوشبینانه ترین حالت بی اطلاعی یا کم اطلاعی از آنچه در دور دوم ریاست احمدی نژاد گذشت را روشن می کند!؟
سرور
United Arab Emirates
از انگلیس چه خبر!
Iran, Islamic Republic of
پرچم امارات متحده عربی انگلیس می درخشد!؟
سرور
Iran, Islamic Republic of
دلم برات سوخت‌.پرچم کامنتها لزوما مربوط به محل حضور نویسنده نیست.از بزرگترها بپرس.
Iran, Islamic Republic of
پرچم تان، خود پاسخ بهتان تان شد!؟
Iran, Islamic Republic of
تشعشعات؛تصحیح می کنم!
Iran, Islamic Republic of
چقدر هم خوشحال و ذوق زده ای اخوی !!!!!!!!!!!!!
United States
اخوی غلط املایی اشکال ندارد تصحیح هم نشه مشکلی نیست و مخاطب متوجه می شه مشکل غلط فکری و راه است که اگر اصلاح نگردد خسران دنیا و آخرت را به دنبال دارد.
Iran, Islamic Republic of
فکر درست و راه نجات در جهان یکی ست،آنهم بهاری ست!؟
تهمت طنز!
Iran, Islamic Republic of
رهبر انقلاب یک زمانی اشاره کرده بودند به اشخاصی که به خودشان "تهمت طنز" می زنند .
بعضی رفقای آنتی بهاری، کار را از این هم گذرانده اند. همچنان که مجاز شده اند به طرف مقابلشان هر جور میل نفس اماره شان است، بهتان بزنند، فکر کرده اند اجازه دارند به خودشان هم تهمت طنز بزنند!!
Iran, Islamic Republic of
کدامین بهتان؟!
نفس اماره که بر محمود و اسفندیار و بهاریت حاکم بوده و هست و دروغ و بهتان میوه ی شجره ی بهاریت است!؟
مالک
Iran, Islamic Republic of
داداش ولش کن.

یه چیزی میگه.
به هر حال روزیش از این حرفها در میاد. بزار نونشو بخوره
Iran, Islamic Republic of
حالا جالبه که جناب سلیمی نمین - این دانش آموخته عزیز دانشگاه های انگلستان - درحال حاضر متصدی مطالعات و تدوین تاریخ معاصر هستند، و این جور زمان بندی رخدادهای سیاسی ده پانزده سال اخیر را قاطی - شاید هم بحث سهو نباشد!- کرده اند!....!!!
سرور
Iran, Islamic Republic of
....
سرور
Iran, Islamic Republic of
چرا حذف کردید؟
آقای عباس سلیمی نمین دانش آموخته انگلیس نیست بلکه شخص دیگری بنام آقای دکتر محمدحسین سلیمی نمین انگلیس درس خوانده است.
بنده نوشتم باید در انتقاد هم انصاف را رعایت کنیم.آیا این توهین به کسی بود یا تمسخر؟
لطفا به منشور اخلاقی خودتان در مورد درج نظرات عمل کنید و چاپ کنید.
Iran, Islamic Republic of
مهم مردم ایران هستن نه امریکایی های شهیدپرور
United States
این آقای سلیمی نمین چی داره میگه حداقل یک چیزی بگو که دور و بری های خودت باور کنند ماها پیشکش
سعید
Iran, Islamic Republic of
....
افتخار ما احمدی نژادی ها اینه که آمریکا از سرمایه گذاری روی ما ناامید شده. درود بر دکتر احمدی نژاد و تمام دوستان و یارانش
سعید
Iran, Islamic Republic of
آقا چرا فیلتر میکنی
آقای سلیمی نمین، شما نفوذی کدام جریان هستی که برای آدرس غلط دادن از شما استفاده می کنند؟
Romania
احمدی‌نژاد اقتصاد را تقریباً رها کرده بود !! اما به قول رستم قاسمی توانست در همان 90 تا 92 در حدود 25 میلیارد دلار با دور زدن تحریمها نقدا به کشور برساند. توانست با ایجاد مرکز مبادلات ارزی قیمت ارز را کنترل کند. توانست قبل از آغاز تحریمها 650 تن طلا وارد کشور کند. توانست در اوج تحریمها فلج کننده میلیونها نفر را صاحب خانه کند....
سرباز عدالتخواه رهبری
United States
آقای سلیمی نمین شخصیت وزین احیاناً از نظر شما هاشمی و خاتمی از مسببان 1388 و تصویب کننده 20 دقیقه ای برجام جناب لاریجانی و .... هست ؟؟؟ اساساً به چیزی که می فرمایید اعتقاد دارید؟؟؟ کلا هر وقت موقع کوبیدن جریان غرب زده و تمرکز روی خرابکاری اصلاح طلبان میشه با بزرگ نمایی فرعی احمدی نژادی ها اونها رو نجات میدید . استاد رسانه هستید
Iran, Islamic Republic of
درود و سلام خدا بر دکتر احمدی نژاد عزیز .
حسین رنجبر
Iran, Islamic Republic of
فقط برای خطا در زدن مثبت. جهت جبران: مرگ بر ضد ولایت فقیه
حسین رنجبر
Iran, Islamic Republic of
افراد حزب‌اللهی، انقلابی و ولایی بصیر که نظر مثبت راجع به رئیس جمهور سابق به خیال ولایی بودن یا انقلابی بودن یا حزب اللهی بودن او دارند حتماً با مراجعه به مصاحبه‌های اخیر و تحقیق در موضع گیریهای آشکار علیه ولایت فقیه توسط او در نظراتشان تجدید نظر خواهند فرمود.
Iran, Islamic Republic of
مراجعه کردیم، تحقیق کردیم. چیزی که اسمش "موضع گیری آشکار علیه ولایت فقیه" باشد، نیافتیم.بی زحمت یه دوسه تاش رو بصورت متن کامل و گزینش نشده و با نشانی دقیق همین جا منتشرکن، قربونت داداش رنجبر.....
حسین رنجبر
Iran, Islamic Republic of
سلام علیکم ـ هیچ چیز گویاتر از تصویر متن نامه مقام معظم رهبری «دام عزه العالی» نیست. متن نامه به صورت تصویر است که قابل انتقال و گزینش نمی‌باشد به ناچار لینک مربوط به آن تقدیم می‌شود:
http://www.rajanews.com/news/304950/%D8%A7%D8%B9%D8%AA%D8%B1%D8%A7%D9%81-%D9%85%D8%B4%D8%A7%D9%88%D8%B1-%D8%A7%D8%AD%D9%85%D8%AF%DB%8C%E2%80%8C%D9%86%DA%98%D8%A7%D8%AF-%D8%A8%D9%87-%D8%B9%D8%AF%D9%85%E2%80%8C%D8%A7%D8%B9%D8%AA%D9%82%D8%A7%D8%AF-%D8%A8%D9%87-%D9%88%D9%84%D8%A7%DB%8C%D8%AA%E2%80%8C%D9%81%D9%82%DB%8C%D9%87-%D8%A7%D8%B2-%D8%AD%DA%A9%D9%85-%D9%85%D9%88%D9%84%D9%88%DB%8C-%D9%88-%D8%A7%D8%B1%D8%B4%D8%A7%D8%AF%DB%8C-%D8%AA%D8%A7-%D8%A8%DB%8C%E2%80%8C%D8%A7%D8%B9%D8%AA%D9%86%D8%A7%DB%8C%DB%8C
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
حیف از نونی که بعضی ها مثل این اقا فقط به نرخ روز می خورند .
قاسمی
Romania
سلیمی نمین، روزنامه دولت، حمله به احمدی نژاد، دوستان خنده تان نمی گیرد، جوری از سیاست خارجخ صحبت می نمایند، که انگار کشور را به بهشت تبدیل کرده اند....
Iran, Islamic Republic of
آقای سلیمی نمین و امثال ایشان نظراتشان بیشتر برای این است که بگویند وجود دارند ...!!!
Iran, Islamic Republic of
واقعا چقدر عقده از احمدی نژاد دارند....!
فراموش نکنید در فتنه این دقل دوستان رهبری گفتند نظرشان به نظر ایشان نزدیک تر است....!
حسین رنجبر
Iran, Islamic Republic of
یعنی فاصله و زوایه هم دارد. کمی بصیرت هم چیز خوبی است همان زاویه‌ها کارش را به اینجا رسانده. ملاک شما اگر شخص باشد باید تا قعر جهنم هم همراهش بروید. شما ولایت را رها کرده‌اید. منکر خدمات وزیران دلسوز انقلابی دولت نهم و دهم نیستیم همان وزرایی که از او برائت جستند.
ناصر
Iran, Islamic Republic of
امثال شماها اوامر صریح ولایت را مکرر زیرپا گذاشته اید جناب رنجبر. به هیچ وجه صلاحیت ندارید به دیگران در این زمینه خرده بگیرید. ...
حسین رنجبر
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
مجدد عرض می کنم
شماها مصداق رطب خورده هستید؛ مکرر اوامر صریح آقا را زیر پا گذاشته اید
Iran, Islamic Republic of
شماها مشکوکید اقای سلیمی نمین
Iran, Islamic Republic of
همه تان به اندازه انگشت کوچک احمدی نژاد نیستید.
Iran, Islamic Republic of
ایشان هم می خواهد خود را مطرح کند. احمدی>>> تمام سیاسیون
France
بدبختهای چپ و راست دنبال زدن نقب برای لاس زدن با آمریکایند
خسارت محمود جبران پذیر نیست.....
Germany
احمدی نژاد و یاران پاکش میلیون ها مرتبه از سلیمی نمین ها ،زاکانی ها و .....انقلابی تر، مومن تر،مردمی تر، پاک تر ،استکبار ستیز تر ، ولایی تر و از مردم ایران شجاع برای مردم ایران شجاع هستند....و اینها را در عمل ثابت کرده اند و مورد تایید رهبری هم صد ها بار شده اند.....
Iran, Islamic Republic of
عجب کنایه پاکی بود این احمدی نژاد و یاران پاکش!
Iran, Islamic Republic of
آب بریز اونجات که میسوزه
Iran, Islamic Republic of
از زمانی که مقام نخست وزیر حذف شد و رئیس جمهور شد رئیس الوزرا و مقام اجرایی کشور، جبهه حزب الله فقط ۴ سال رئیس جمهور داشت، اونم چهار سال اول احمدی نژاد بود. وسلام. حالا امثال سلیمی نمین هر چی میخوان بگن مهم نیست. اصل واقعیت کنونی جامعه ماست.
United Arab Emirates
اقای عزیز فعلا مشگل مملکت احمدی نژاد نیست چون ایشان کاره ای نیست. ....
Iran, Islamic Republic of
انهایی که از محبوبیت دکتر احمدی نژاد عزیز در بین مردم دارند میسوزند پماد سوختگی نزنند چون فایده ای ندارد . فقط اب یخ را بریزند اونجاشون که خیلی میسوزه . (مثل این اقا )
Iran, Islamic Republic of
......
Iran, Islamic Republic of
...
Romania
این آقای سلیمی نمین تاریخ نگار است یا مفسر سیاسی؟
Iran, Islamic Republic of
...
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
چون اسم آقای احمدی نژاد آمد ؛ خواستم بگم دوست دارم محمود
سپهر
United States
...
Iran, Islamic Republic of
احمدی نژاد خار شده رفته چشم همتون
Iran, Islamic Republic of
حرفهای ایشون اساسا ارزش خوندن نداره اما اگر احمدی نژاد مطالب سطر اول را گفته پس حقیقت همینه و ماهم قبول داریم چون صداقت اونو قبول داریم .
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
فقرا وکم درامد هارا رها نکرد تا روز اخر حتی الان
United States
راست گفتی نه فقط احمدی نژادی ها بلکه تمام انسان های مومن و ساده زیست و حزب الله واقعی برای آمریکا نه تنها ارزش ندارد که بلکه در صدد محو آن ها می باشد....!
سعید
Iran, Islamic Republic of
جنابان جهان نیوز
جالب است فقط وقتی مقاله ای در انتقاد از احمدی نژاد است تعداد نظر های + در مورد احمدی نژاد زیاد است. لطفا بفرمایید موضوع چیست؟ ایا شما طرفدار احمدی نژاد هستید و فعلا باید یکی به نعل و یکی به میخ می زنید و یا اینکه بیشتر خوانندگان شما طرفدار احمدی نژاد هستند؟
Iran, Islamic Republic of
انگار توی مملکت و بین مردم نیستی بیش از هشتاد درصد مردم حامی احمدی نژاد هستند
جمیل
Canada
بند خدا نمیدونه ناخواسته احمدی نژاد را ستوده اونجا که افاضه کرده که :
آمریکایی ها روی احمدی نزاد سرمایه گذاری نکردند .....
علی
Germany
مطالب منفی فراوان جهان راجع به احمدی نژاد و نظرات مثبت مردم به او گویای همه چیز هست....
علی
Germany
اگه بقیه نظرم رو منتشر می کردی در بی عدالتیت شک می کردم!
بیا بیرون
Iran, Islamic Republic of
....
بوسجين
Denmark
چرا كه هيچ اميدي به احمدي نزاد در زمينه نفوذ و باج دادن ندارند اميدشان به كسان ديگر است ...
Iran, Islamic Republic of
خوشحالیم سایتی امروز به احمدی نژاد ایراد میگیره که یکی از پیشنهاداتش لینک فروش مانتوییه که اکثرش خلاف حجاب معموله !!!!!!!! خدا رو شکر که روز به روز حقانیت این مرد بیشتر اشکار و انحراف متهم کنندگان بیشتر عیان میشه . همین
ارجاع به مطلب :
"هر مدل مانتو خواستی اینجا می تونی پیدا کنی"
عباس
Iran, Islamic Republic of
باز هم جهان نیوز، باز هم تخریب احمدی نژاد!
به خوبی نقش بمب دودزا رو برای ماستمالی کم کاری دولت و مجلس ایفا می کنید. یعنی هر روز دارید یه تیتر علیه احمدی نژاد می زنید. از تعداد نظارت مثبت و موافق احمدی نژاد هم عبرت نگیرید یه وقت!
راستی آقای زاکانی نقششون دقیقاً در برجام چه بود؟
اعتراف جالب
Iran, Islamic Republic of
خب کاملا معلومه که آمریکاییها روی شماها (اصول سوارها) و افسادطلب ها سرمایه گذاری می کنند!
آمریکا روی دشمن خودش که سرمایه گذاری نمی کنه
خدا رو شکر که این قدر واضح دارید اعتراف می کنید که آمریکا روی احمدی نژادی ها سرمایه گذاری نمی کند هر چند چند وقت دیگه میایید و خلاف این حرف رو می زنید
Iran, Islamic Republic of
سلیمی تو به اندازه ... دکتر احمدی نژاد بحساب می ایی که در مورد ایشان حرف میزنی؟
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
مرد فقط احمدی نژاد
مجید
Iran, Islamic Republic of
سلام
اقای سلیمی نمین
اگر چه من هم به دوسال اخر احمدی نژاد نقد دارم ولی وقتی فکر میکنم تو دولت احمدی نزاد من و خیلی از اطرافیانم که قید خانه دار شدن رو تا سالها زده بودیم ولی الان به لطف خدا و تلاش دولت احمدی نزاد هممن صاحب خانه شدیم اخر هر ماه بها همون یارانه در نظر گرفته شده لااقل کمتر جلوی زن وبچه مون شرمنده میشیم اگر حضرت اقا تو این چند سال هی اسم سالها رو مربوط به اقتصاد میگذارن پس خیلی مهمه که احمدی نزاد و تیمش به اینها توجه داشتند و افرادی مثل شما تا یه قدم اشتباه از او می دیدید مثل جریان مقابل یا تخریب کردید یا کنار کشیدید که ما نیستیم وگرنه بیرون گود نشستن بگو لنگش کن کار اسونیه
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
درود بر احمدی نژاد و یارانش ... لعنت خدا و نفرین مردم بر پرونده سازان و دروغگویان و نان به نرخ روز خورها
Iran, Islamic Republic of
راستی قرار شد احمدی نژاد هم مثل بقیه دوستانش دادگاهی بشه پس چی شد؟؟؟ما منتظریم.....
Iran, Islamic Republic of
از وقتی که آقای رییسی اومده،احمدی نژاد از ترس سکوت کرده و جیک نمیزنه
کوهی
Germany
جریانات مشکوکی که سعی دارند به هرنجو ممکن اجمدی نژاد را زمینگیر کنند اشتباه می کنند. اکثر پیش بینی های احمد نژآد در مورد کشور صحیح بوده و ترس این جریانات از این است که با حضور اجمدی نژآد دست آنها از قدرت و ثروت کوتاه شود.
فلاح
Iran, Islamic Republic of
اقای نمین من شمارا به تفوا توصیه میکنم.