سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۰
۵

سرلشکر موسوی:‌ غریبه‌ها باید از منطقه بروند

چهارشنبه ۱ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۲۳:۰۰
کد مطلب: 687457
فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه ما امنیت و آرامش را در منطقه می‌خواهیم گفت: ما هیچ علاقه‌ای نداریم در منطقه آتش به‌پا شود اما برخی‌ها این توصیه ما را اشتباه نگیرند چرا که از هیچ آتشی هراسی ندارم و آنهایی باید از آتش بترسند که با شلیک گلوله همه چیز خود را از دست می‌دهند.
سرلشکر موسوی:‌ غریبه‌ها باید از منطقه بروند
به گزارش جهان نيوز، امیر سرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران در همایش فاتحان نور و یادواره شهید صیاد شیرازی و امیران و سرداران شهید عملیات بیت‌المقدس در مصلی حرم عبدالعظیم حسنی با اشاره به اوضاع منطقه و ایران، اظهار داشت: ما باید وضع خود و وضع دشمنان‌مان را در منطقه ببینیم. ملت ایران با همه سختی‌هایی که دارد بر روی اصول خود ایستاده و گزینه مقاومت را انتخاب کرده است.

فرمانده کل ارتش تأکید کرد: ملت ایران امروز بیش از هر زمان دیگری صاحب عزت و اقتدار حتی در چشم دشمنان خود است.

امیر سرلشکر موسوی با بیان اینکه دشمنان ظاهراً‌ با هم هستند اما در باطن هر کدام دنبال خوردن و بیشتر دوشیدن دیگری هستند، گفت: شک نکنید اگر روزی مدارک و مستنداتی واقعی رو و معلوم شود خواهید دید که بسیاری از حوادث منطقه، به دست خود اینها شکل گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: اگر مستندات رو شود، خواهید دید سعودی‌ها به خاطر اینکه امارات خوب به آنها سواری نداده آنها را گوش‌مالی کرده است.

فرمانده ارتش با بیان اینکه حوادثی که در عراق و بغداد اتفاق افتاده کار سعودی‌ها بوده است، گفت: اگر این اسناد رو شد و دیدید که خود آمریکایی‌ها به خاطر اینکه اینها (برخی از کشورهای عربی) خوب دوشیده نمی‌شوند، برای بیشتر ترساندن آنها این آتش‌ها را به پا کرده‌اند اصلاً تعجب نکنید.

وی تأکید کرد:‌ اینکه امروز همزمان با آمدن آمریکایی‌ها به منطقه این اتفاقات می‌افتد به دلیل این است که می‌خواهند بگویند شما به قلدری چون ما احتیاج دارید تا شما را حفظ کند بنابراین باید پولش را بدهید.

امیر سرلشکر موسوی خطاب به برخی کشورهای عربی گفت: به شما توصیه می‌کنم که از ایران الگو بگیرید نوکری کردن را رها کنید و راه عزت و آقایی را پیشه کنید. 

وی با تأکید براینکه امنیت منطقه به دست کشورهای منطقه حفظ می‌شود، گفت: غریبه‌ها باید بروند؛ ما ۴۰ سال با قدرت از آرمان‌های خود، ملت، کشور و ناموس‌مان دفاع کردیم و باز هم در مقابل هر متجاوزی با قدرت خواهیم ایستاد.

فرمانده کل ارتش با تأکید براینکه ما امنیت و آرامش منطقه را می‌خواهیم، تصریح کرد: ما هیچ علاقه‌ای نداریم در منطقه آتش به پا شود. اما اینکه مرتب توصیه به آتش‌ به‌ پا نشدن می‌کنیم برخی‌ها اشتباه نکنند چرا که ما از هیچ آتشی هراس نداریم. آنهایی باید الان از آتش بترسند که با اولین جرقه همه چیز خود را از دست خواهند داد.

امیر سرلشکر موسوی گفت: ما جنگ طلب نبوده و نیستم و آغازگر هیچ جنگی هم نخواهیم بود اما برای دفاع مردانه ایستاده‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: امید داریم که کشورها و سران منطقه این پیام را به خوبی گرفته باشند آنچنانکه به نظر می‌رسد استکبار جهانی تا حد بسیار زیادی متوجه بعضی از این پیام‌ها شده است.

فرمانده کل ارتش در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: روز ۲۸ فروردین‌ماه امسال توفیق شد تا به همراه تعدادی از همرزمانم در نیروی زمینی ارتش به محضر فرماندهی معظم کل قوا شرفیاب شویم. معظم‌له در این دیدار با اشاره به اینکه ارتش یک نمایشگاهی از ارزش‌های اسلامی است، شخصیت‌هایی نظیرشهیدان بابایی و صیاد شیرازی را از نمونه‌هایی دانستند که  می‌توان آنها را نه تنها به ملت ایران بلکه به ملل اسلامی به عنوان نمونه نشان داد تا الگو قرار بگیرند.

وی توازن، تعهد، فداکاری و گریز از نام و نشان را چهار ویژگی شهیدان والامقامی همچون شهید صیاد شیرازی و بابایی به تعبیر مقام معظم رهبری عنوان و تصریح کرد: این شهیدان والا مقام خصوصیاتی داشتند که همه جوانان باید چراغ راه ادامه حرکت خود در راه محقق ساختن آرمان‌های انقلاب شکوهمند انقلاب اسلامی قرار دهند.

فرمانده کل ارتش همچنین به بیانیه گام دوم انقلاب پرداخت و مخاطب اصلی فرماندهی معظم کل قوا در این بیانیه را جوانان دانست و گفت: امید مقام معظم رهبری به شما جوانان است و الگوهایی همچون شهید صیاد شیرازی را به شما معرفی فرمودند.

وی با بیان اینکه شهیدان بزرگی همچون شهید صیاد شیرازی کار را فقط برای دیدن خدا و برای ثبت در صحیفه خداوند بزرگ انجام می‌دادند و از نام و نشان پرهیز داشتند و فرار می‌کردند، گفت: اما کیست که نداند که شناخته‌ شده‌ترین نام‌ها در آسمان ایران و جهان نام بلند شهیدان انقلاب اسلامی است.

امیر سرلشکر موسوی افزود:‌ اینکه نامی بزرگ شده و به جهان معرفی شود کار خداوند است و ما صرفاً باید کار خود را انجام دهیم. بنابراین جوانان عزیز با بدانند که شهیدانی همچون صیاد شیرازی چراغ راهنمای آنها هستند.

وی خطاب به جوانان گفت: شما امید فرماندهی معظم کل قوا هستید و باید نقش خود را در بیانیه گام دوم به خوبی و با دقت بشناسید و بتوانید به بهترین نحو ممکن نقش خود را در این بیانیه پیدا کنید.

فرمانده کل ارتش افزود: پیدا کردن نقش جوانان در بیانیه گام دوم مستلزم این است که در گام اول بیانیه گام دوم را به دقت مطالعه کنند و واژه به واژه و سطر به سطر بیانیه را بازخوانی کنید تا بتوانید نقش خود را بشناسید و به خوبی ایفا کنید.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


نظامی بازنشسته
Iran, Islamic Republic of
نیروهای مسلح کماکان آماده و هوشیار باشند
با توجه به غیرقابل پیش‌بینی بودن تصمیمات و برنامه‌های دولت متجاوز آمریکا، از فرماندهان محترم نظامی و نیروهای مسلح کشور انتظار می‌رود با تجهیزات و سلاح‌های پیشرفته خود تمامی تحرکات نظامی و تجهیزات و هدف‌های موشکی آمریکا در منطقه را رصد کنند و مانند همیشه با دقت کامل زیر نظر داشته باشند، زیرا متأسفانه دولت ترامپ به هیچ اصول اخلاقی و قانونی پایبند نیست و احتمال دارد که برای حفظ خود به اقدامات جنون‌آمیزی دست بزند.
نظامی بازنشسته
Iran, Islamic Republic of
عربستان در خرابکاری‌های اخیر بغداد نقش داشت
‍‍‍‍‍ رفتارهای اخیر آمریکا برای تخریب اذهان و به تسلیم وا داشتن مردم ماست.
Iran, Islamic Republic of
دانش‌آموزان دوره ابتدایی هم متوجه این موضوع شده‌اند که در اثر اهمال‌کاری مسئولان امر فضای مجازی در اختیار دشمنان قرار گرفته است و نتیجه آن دادن تلفات زیاد در این عرصه می‌باشد.
Iran, Islamic Republic of
با تشکر از سردار سلامی فرمانده محترم کل سپاه پاسداران به‌خاطر تهدید شدیداللحن رژیم کودک‌کش اسرائيل می‌خواهم عرض بکنم به دلیل مدیریت دفاعی کشور خطر خارجی از سر این ملت کم شده است. اکنون خطر در داخل بوده و آن سوءمدیریت مسئولان و مدیران و نگاه آنان به خارج می‌باشد.
Iran, Islamic Republic of
حمله به اسراییل، پاسخ تجاوز آمریکا به سوریه
معاون سابق وزیر اطلاع رسانی سوریه هشدار داد که هرگونه تجاوز آمریکا علیه کشورش، به گسترش جنگ و درگیری به خارج از مرزهای سوریه منجر خواهد شد.