سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۴
۱۳
سخنان دانشجویان در دیدار با رهبر انقلاب؛

غرب‌زدگان ما را از آن طرف مرزها نترسانند/ استانی شدن انتخابات عدالت انتخاباتی را زیر سوال می‌برد/آرایش جنگی دولتمردان متناسب با جنگ اقتصادی نیست/ جوانی ما در دوره مدیریت استادتمام‌های فرصت‌سوزی سپری شد/ صداوسیما منبع درآمد ستاره، مربع‌ها و سلبریتی‌ها شده

چهارشنبه ۱ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۲۱:۱۷
کد مطلب: 687450
دبیرکل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان گفت: آقایان غرب‌زده، ما را از آن طرف مرزها نترسانید که در آنجا خبری نیست، بلکه از دید ما تهدید اصلی استفاده نکردن از ظرفیت‌های داخلی است؛ دشمن هرچقدر برما بتازد ما قوی‌تر خواهیم شد و آخر این کارزار «آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند».
غرب‌زدگان ما را از آن طرف مرزها نترسانند/ استانی شدن انتخابات عدالت انتخاباتی را زیر سوال می‌برد/آرایش جنگی دولتمردان متناسب با جنگ اقتصادی نیست/ جوانی ما در دوره مدیریت استادتمام‌های فرصت‌سوزی سپری شد/ صداوسیما منبع درآمد ستاره، مربع‌ها و سلبریتی‌ها شده
به گزارش جهان نيوز، در شانزدهمین روز از ماه مبارک رمضان، دیدار جمعی از دانشجویان و نمایندگان تشکل‌های دانشجویی با رهبر معظم انقلاب اسلامی، از دقایقی پیش در حسینیه‌ی امام خمینی (رحمه‌الله) آغاز شد.

در ابتدای این دیدار، تعدادی از دانشجویان و نمایندگان تشکل‌های دانشجویی به بیان نظرات و دیدگاه‌های خود پیرامون مسائل کشور می‌پردازند.

مهدی‌پور: غرب‌زدگان ما را از آن طرف مرزها نترسانند/ تهدید اصلی استفاده نکردن از ظرفیت‌های داخلی است

محمدامین مهدی‌پور دبیرکل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان عصر امروز در دیدار رمضانی دانشجویان با رهبر معظم انقلاب که در حسینیه امام خمینی(ره) برگزار شد، گفت: امروز دهه پنجم انقلاب اسلامی را در شرایطی شروع می‌کنیم، که دشمنان اسلام و ملت ایران بیش از هر زمانی از ابهت و عظمت انقلاب اسلامی واهمه دارند.

وی افزود: افرادی که روزی در تلاش بودند تا با حمله نظامی، جنگ نرم و تحریم اقتصادی، ایران اسلامی را زمین گیر کنند، امروز یا مرده‌اند و یا نفس‌های آخرشان را می‌کشند. در این کارزار یک ملت انقلابی همواره حرف آخر خود را همان اول می‌زند.

دبیرکل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان افزود: آقایان غرب‌زده، ما را از آن طرف مرزها نترسانید که در آنجا خبری نیست، بلکه از دید ما تهدید اصلی استفاده نکردن از ظرفیت‌های داخلی است؛ دشمن هرچقدر بر ما بتازد ما قوی‌تر خواهیم شد و آخر این کارزار «آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند».

این فعال دانشجویی تاکید کرد: انقلاب اسلامی ما با روند اقتصادی موجود، در معرض آسیب‌های جدی قرار دارد، برای اینکه در این بعد خود هنوز اسلامی نشده است؛ متاسفانه با توجه به روندهای کلی کشور، تاثیر نرخ ارز به حدی زیاد است که موجب بزرگترین هرج و مرج اقتصادی تاریخ کشور شده است؛ این که در یک دهه، میزان سقوط ارزش پول ملی ایران بیشترین میزان در جهان پس از سوریه باشد، اصلا متعارف و منطقی نیست؛ البته در شرایطی که دولت منفعل و بازار عنان گسیخته است و وزارتخانه‌های متولی کار، صنعت و اقتصاد توسط گروه‌های رانتی اشغال شده‌اند، وضعیت نباید بهتر از این باشد.

مهدی‌پور گفت: از آنجا که دولت و نهادهای وابسته به آن، بزرگترین عرضه و تقاضا کننده ارز هستند و این دولت بیشترین اختیارات را نسبت به دولت‌های سابق داشته است. در صورتی که تدبیر درستی اندیشیده شود، افزایش ارزش پول ملی هدفی دور از دسترس نخواهد بود.

دبیرکل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان گفت: آقاجان، در چنین شرایط اقتصادی که قشر محروم و مستضعف با مشکلات معیشتی متعدد مواجه است، نمایش تجملات آقازاده‌ها در فضای حقیقی و مجازی، نمکی است بر روی زخم ملت قهرمان ما. در این راستا از حضرتعالی تقاضا داریم تا دستور فرمایید دستگاه‌های مسئول با سرعت و دقت هرچه تمام‌تر نسبت به تدوین و اجرای آیین نامه قانون رسیدگی بر اموال مسئولین اقدام کنند.

وی با اشاره به لزوم بررسی جدی و دوباره نظام پارلمانی مبتنی بر ولایت مطلقه فقیه افزود: در باب مردم سالاری دینی، یک حکومت اسلامی می‌بایست ساختار دقیق تربیت نیرو‌ها و مدیران آینده خود را برای مردم و نخبگان مشخص نماید تا در مقابل، توده‌های مردم نیز نقش خود را در تحقق دولت اسلامی دانسته و به آن عمل کنند. اما اگر در جامعه اسلامی این ساختار مشخص نباشد، مسلما در آن جامعه باند‌های قدرت و ثروت بوجود می‌آیند که خطرشان برای حکومت اسلامی چندین برابر بیشتر است؛ در آن زمان کم کم افراد جای ارزش‌ها را می‌گیرند.

مهدی پور تصریح کرد: در چنین سیستم نیمه پارلمانی نیمه ریاستی ناقص، گروه‌های سیاسی صرفاً کارکرد انتخاباتی داشته و هیچ یک پاسخگوی وضعیت کشور نیستند. همین خود باعث می‌شود که مردم در مواقعی هم که گلایه به حقی داشته باشند، مشکلات را به پای حاکمیت بنویسند و خروجی چنین سیستمی آقازاده پروری خواهد بود.

پیشنهاد ما بررسی جدی و دوباره نظام پارلمانی مبتنی بر ولایت مطلقه فقیه و بازنگری قانون اساسی بر همین محور می‌باشد؛ امید است که این اصلاح ساختاری، راه را برای پیشرفت کشور و پررنگ‌تر شدن نقش جوانان در آینده آن هموارتر سازد.

وی ادامه داد: راستی آقاجان، صحبت از گام دوم شد و جوانگرایی؛ برداشت ما این است که حضرتعالی گام دوم را خطاب به همه‌ امت اسلامی بیان کردید، اما متاسفانه افرادی معدود و حلقه‌هایی خاص، به گام دوم خیانت، و آن را تعبیر به جوانگرایی صرف که منظور خودشان بودند کرده و اینگونه خواستند سهم خود را از قدرت بگیرند.

این فعال دانشجویی با بیان اینکه جوان حزب‌اللهی قدرت طلب نیست، تاکید کرد: اما از نظر ما جوان حزب اللهی قدرت طلب نیست و گام دوم، گام تاریخی تمامی ملت ایران است. گام دوم، گام آن زن و مرد و دانشجو و کارگری است که برای پیشرفت کشورش تلاش می‌کند و گام آن مدیری است که اگر شهر را آب برد، در حوزه مسئولیت خود مشغول به خدمت باشد؛ نه در خارج از کشور مشغول به خوش‌گذارنی و عشرت.

دبیرکل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان اظهار داشت: حضرت آقا؛ بنده به عنوان دانشجوی دانشگاه فرهنگیان ارادت ویژه معلمان این سرزمین را خدمت شما، به عنوان مدافع واقعی آموزش و پرورش اعلام می‌نمایم. در جامعه اسلامی ما قرار بود آموزش و پرورش و آموزش عالی مکمل هم باشند، اما پس از گذشت ۴۰ سال از انقلاب اسلامی، تبعیض و تفاوت‌های میان این دو، چه بسیار زیاد است.

وی افزود: قاطعانه می‌گویم اصلاح آموزش و پرورش جز از مسیر دانشگاه فرهنگیان میسر نمی‌گردد، اما دست‌های پشت پرده خواهان زمین زدن این دانشگاه هستند. آن‌هایی که روزی در سفارت‌خانه‌هایشان به عدالت‌خواهان ما نذری می‌دادند، امروز خوب می‌دانند که برای منحرف کردن مسیر آینده انقلاب می‌بایست آموزش و پرورش و تربیت معلم را هدف گرفته و آن را به محیطی رخوت انگیز بدل کرده و معلم ایرانی را تو سری‌خور بار آورده و او را درگیر مشکلات معیشتی کنند.

مهدی پور ادامه داد: آن‌ها خوب می‌دانند که امروز باید از طرح خرید خدمات آموزشی حمایت کنند و برای دانش‌آموزان ما، مدرسه‌های به اصطلاح مجهز بسازند و آن وقت مدیران جنتلمن را در راس این مدارس گمارده و سند ۲۰۳۰ را در خفا اجرا کنند.

وی گفت: این روز‌ها خبر‌های ناخوشایندی از شورای عالی انقلاب فرهنگی به گوش می‌رسد؛ خبر‌هایی که حاکی از آن است که افرادی می‌خواهند با به حداقل رساندن اعضاء شورا و برگزار نشدن جلسات آن، سیاست‌گذاری فرهنگی را از این شورا بگیرند؛ لذا از حضرتعالی استدعا داریم نسبت به این مسئله ورود کرده و مانع از نابودی عالی‌ترین شورای سیاست‌گذاری فرهنگی کشور شوید.
این فعال دانشجویی با بیان اینکه برخی از مسئولان وزارت علوم و دانشگاه سمپات فتنه گران هستند، گفت: آقاجان در دانشگاه‌ها هم، دانشجویان مؤمن و انقلابی امروز ضرورت‌ها را بیش از هر زمانی درک کرده‌اند و برای حفظ سنگر انقلاب در دانشگاه‌ها لحظه‌ای درنگ نمی‌کنند. اما نکته جالب اینجاست که در این وانفسای جنگ نرم، وزارت علوم و دانشگاه‌ها، روز به روز فشار‌ها را بر مجموعه‌های دانشجویی انقلابی بیشتر می‌کنند، گویا آقایان سمپات فتنه گران هستند.

وی ادامه داد: فتنه گرانی که قرار بود جایگاهی در دانشگاه نداشته باشند، وقاحت را به سر حدی رساندند که دوباره از اتحادیه ما به دادگاه قضائی شکایت کرده و به خیالشان می‌خواهند همین دفتری را هم که شما برای فعالیت به ما داده بودید ، از ما گرفته و آواره‌مان کنند.

دبیرکل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان در خاتمه گفت: رهبرا؛ اف بر ما که با فشار اینان و بعضی رفقای فتنه گرشان بخواهیم از آرمان‌هایمان کوتاه آمده و جبهه انقلاب را تنها بگذاریم.

حسینی: استانی شدن انتخابات عدالت انتخاباتی را زیر سوال می‌برد

نرگس سادات حسینی عضو شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت عصر امروز در دیدار رمضانی دانشجویان با رهبر معظم انقلاب که در حسینیه امام خمینی(ره) برگزار شد، اظهار داشت: در دهه پنجم انقلاب اگر بخواهیم نگران کمرنگ شدن یک اصل باشیم آن، مردم سالاری دینی است.

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی باید باور به مردم را نه تنها در کلام بلکه در عمل نشان دهد؛ به همین منظور ساختارهای مشارکت مردمی باید اصلاح شود و عرصه‌های نوین ایجاد گردد.
این فعال دانشجویی افزود: ما معتقدیم نوسازی مشارکت به کارآمدی جمهوریت خواهد رسید، جمهوری اسلامی اقتدار مردمی را با مشارکت بالا در انتخابات به خوبی نشان داده اما چه بگوییم از پشت صحنه؛ هزینه‌های هنگفت می‌کنند، افکار متناقض ائتلاف می‌سازند، با تهمت لیست دیگر را تخریب می‌کنند و بعد از ۲۴ ساعت ائتلافشان متفرق می‌شود!

نماینده دفتر تحکیم وحدت گفت: نظام انتخاباتی باید اصلاح شود تا حضور پرشور مردم ثمر دهد؛ بهترین راه، حرکت به سوی نظام تناسبی است که می‌تواند در عین رفع اشکالات، احساس مشارکت مردمی را تقویت کند و تنوع افکار در جامعه اسلامی را به مجلس وارد کند.

حسینی تصریح کرد: متاسفیم که مجلس شورای اسلامی پس از سال‌ها بررسی، به طرح شهرستانی-استانی و تناسبی رسیده که در آن فواید تناسبی به کلی از بین رفته و عدالت انتخاباتی هم زیر سوال می‌رود.

وی درباره اثرگذاری بر تصمیمات مسئولان هم گفت: در رابطه با بسترهای اثرگذاری بر تصمیمات مسئولان حرف زیاد است اما پیش از آنکه جمهوری اسلامی به بسترها بیاندیشد، باید به لوازم آن فکر کند؛ چرا که نظام هزینه های سنگینی چون برجام را در ازای مردم سالاری اش پرداخته؛ اما این هزینه هنگفت هم تجربه تاریخی نخواهد شد؛ زیرا «آگاهی بخشی» واژه فراموش شده مسئولان ماست.

حسینی تصریح کرد: آگاهی بخشی نیاز به ارتباط مستمر مسئولین و مردم دارد. برای رصد این ارتباط، دانشگاه نمونه ای از آن است؛ متاسفانه علی رغم تاکیدات حضرتعالی، دانشگاه ها رنگ مسئولین را هم به خود نمی بینند! وقتی با دانشجوی نخبه چنین برخورد میشود عامه مردم را که قطعا حساب نمی کنند!

وی گفت: بعد دیگر آگاهی بخشی آموزش است و باید از بطن مدارس پیگیری شود که هدف تربیت انسان هایی با مولفه های «جامعه پذیری» مطلوب اسلامی است. جامعه پذیری سیاسی مطلوب آن است که مسئولیت اجتماعی به باور عمیق نسل آینده تبدیل شود و ابعاد سیاسی-اجتماعی دین، مانند امر به معروف و نهی از منکر متناسب با شرایط روز تبیین گردد. لذا دانش آموز ما باید نسبت به آینده کشور حساس شود، خود را در شکل گیری فردا اثرگذار بداند و با فهم سیاست، مطالبه گر شود نه یک سیاست گریزِ غززننده!

این فعال دانشجویی تصریح کرد: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش که توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی تهیه شده باید بتواند این مهم را پیاده کند اما به عنوان یک سند فراگیر و ملی ناتوان است؛ چرا که راهبرد‌های دقیق، ملموس و قابل ارزیابی از ویژگی های یک سند اجرایی استاندارد است که سند تحول فاقد آنهاست و همین ویژگی ها تفاوت سند تحول و سند 2030 است.

وی گفت: ۲۰۳۰ به لحاظ مبانی اندیشه در زباله‌دان است اما در شاکله یک سند استاندارد کم‌نظیر است؛ آقایان بروند سندنویسی را از ۲۰۳۰ یاد بگیرند!

حسینی در ادامه درباره مسائل و مشکلات جامعه زنان هم افزود: ما با خودمان عهد بستیم دقیق و عمیق مسائل زنان را رصد کنیم و در این باب کوتاه نیاییم؛ چرا که ما زنان را «رهبران جامعه» می‌دانیم، اگر و تنها اگر از این ظرفیت عظیم درست و به جا استفاده شود.

وی افزود: متاسفانه جامعه انقلابی ما با «بحران هویت اجتماعی دختران» مواجه است. نمونه‌ای از آن را در حادثه‌ی سیل اخیر مشاهده کردیم؛ احساس مسئولیت، دختران را بر آن داشت تا همچون آقایان به منطقه بروند اما جای سوال است که حضور زنان در روزهای ابتدایی برای لایروبی و کارهای یدی مفید است یا خیر؟

عضو شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت اظهار داشت: ما معتقدیم حرکت دختران به سوی این مدل مشارکت بیانگر یک خلا جدی در نظام اجتماعی ماست؛ خلا عرصه‌های حضور اجتماعی زنان انقلابی متناسب با هویت و طبیعت زنانه!  در حالی که آقایان در قالب‌های جهادی هویت انقلابی و همدلی‌شان با انقلاب اسلامی را نشان می دهند و برای جنس فعالیت‌شان ارزش گذاری اجتماعی صورت گرفته است، دختران جامعه در گردابی دست و پا می‌زنند که نه می‌توانند هویت انقلابی‌شان را تعریف کنند و نه هویت دخترانه‌شان را.

وی ادامه داد: این بحران هویت اجتماعی، دختران را به سمت فعالیت‌های مردانه می‌کشاند و شور انقلابی را به «ضد زنانگی‌شان» بدل می‌کند یا موجب «سرخوردگی اجتماعی» می‌شود و بی‌شک نه سرخوردگان اجتماعی می‌توانند راهبر جامعه باشند و نه زنانی با خوی مردانه!

حسینی افزود: آنچه که این مساله را جدی تر می کند وجود یک «شکاف هویتی عمیق بین زمان فارغ التحصیلی تا ازدواج دختران» است که به لطف برنامه‌ریزی های دقیق مسئولین (!) این حفره روز به روز عمیق‌تر می گردد. در این بازه دختران نه در قالب خانواده نقش دقیقی دارند و نه در اجتماع عرصه مفیدی برای آنان تعریف شده؛  فلذا مسیر بی‌هدف تحصیلات تکمیلی یا اشتغال‌های غیرمرتبط با هویت زنانه پررنگ می‌شود.

این فعال دانشجویی با بیان اینکه تنها راه حل «بازتعریف هویت اجتماعی زنان» به ویژه دختران انقلابی است، تاکید کرد: متاسفانه امروز تمام توان و انرژی مسئولین برای ترویج اشتغال تمام وقت زنان صرف می‌شود؛ درحالی که نه بسترسازی مناسب برای این مشاغل صورت می‌گیرد و نه بسترهای فعالیت پاره وقت یا آزادانه، ایجاد و یا تقویت می‌شود. بسترهایی آزادانه که امکان حضور اجتماعی بدون محدودیت زمانی و متناسب با شرایط خانوادگی را فراهم کند.

وی گفت: توقع ما از نظام، برنامه‌ریزی جهت به‌کارگیری پتانسیل زنان در جهت رفع آسیب‌های اجتماعی است. باور داریم گر‌ه‌های موجود به سرپنجه«قدرت نرم زنان» باز خواهد شد.
حسینی در پایان کلامی از شهید مهدی رجب بیگی دبیر شهید دفتر تحکیم وحدت بیان کرد که می گوید « می رویم تا خط امام بماند. خطی که راه پیروز کبیر انقلاب اسلامی خلق دلاور ایران است و باید که حماسه قیام را تا دوردست ها بکشاند و نهال انقلاب را در دل خلق های تحت ستم جهان بنشاند.» 

شریفی: آرایش جنگی دولتمردان متناسب با جنگ اقتصادی نیست

علیرضا شریفی نماینده دانشجویان بسیجی عصر امروز طی سخنانی در محضر رهبر انقلاب گفت: امروز که در پنجمین دهه از عمر پر برکت انقلاب اسلامی به مدد حضرت ولی عصر (عج) و هدایت حکیمانه امام(ره) و رهبری مدبرانه حضرتعالی گام اول انقلاب که ترجمان جامع «ما می‌توانیم» بود، محقق شد، لیکن وجود مواردی اعم از نفوذ خوی اشرافیت و کاخ نشینی، نبود شفافیت و پاسخگویی در عملکرد‌ها، مرعوبیت و عدم مرزبندی برخی از مسئولان در برابر دشمن، در برهه‌هایی از این زمان چهل ساله باعث تلخی کام مردم عزیز ایران اسلامی شد.
 
وی افزود: اعتقاد ما این است که در طول این سال‌ها اگر قصوری دیده شد، به علت دوری و فاصله گرفتن کارگزاران نظام از آرمان‌های انقلاب بود و هر کجا که شاهد رشد، پیشرفت و اعتلای نظام و مردم بوده ایم، آن زمانی بوده است که مسئولین کشور با روحیه جهادی و انقلابی عامل به ارزش ها، اصول، آرمان‌ها و منویات امام و رهبری عزیز بودند.

این فعال دانشجویی ادامه داد: حال در ابتدای گام دوم انقلاب به عنوان افسران جوان جنگ نرم برآن شدیم نکاتی را با امام و ولی زمانمان در میان گذاریم تا ضمن بهره مندی از رهنمود‌های حکیمانه و هدایتگرانه شما، بتوانیم نقش و جایگاه خود را در مسیر رسیدن به تمدن نوین اسلامی بیش از پیش فهم کنیم.

وی گفت: در گام اول انقلاب که گام طراحی و ایجاد بستر‌های حکمرانی اسلامی بود، دانشگاه و دانشجو، به عنوان مبدا و محور تحولات در جامعه به ایفای نقش پرداختند.

شریفی تاکید کرد: اکنون و در گام دوم و با توجه به پر رنگ بودن جایگاه نسل جوان در این مرحله، فرزندان بسیجی رهبر انقلاب در دانشگاه‌های سراسر کشور به عنوان مروجان حقیقت «نظام انقلابی» همت بر آن شده و دارند که با نگاهی تحولی و رویکردی مساله محور، مبتنی بر آرمان‌ها و واقعیت ها، نیاز‌های روز جامعه را از دریچه نگاه مردم دنبال و مطالبه کنند. از همین رو فرزندانتان، آمادگی کامل خود را جهت نظریه پردازی، طراحی الگو‌های ایجابی و تربیت نیرو‌های ملتزم در مسیر جوان سازی و مردمی سازی حکمرانی اعلام می‌دارند.
 
نماینده دانشجویان بسیجی گفت: در شرایط جنگ اقتصادی، تبیین و به کارگیری نظریه مقاومت در حوزه اقتصاد، ضرورتی اجتناب ناپذیر است. اما امروز و در این جنگ اقتصادی آرایش جنگی متناسب از دولت مردان دیده نمی‌شود، چرا که عدم توانمندی در کنترل بازار، وجود احتکار، فعالیت شبکه خزنده اخلال گران اقتصادی و گرانی‌های افسار گسیخته موجب شده معیشت مردم به گروگان ناکارآمدی مسئولین درآید.

وی ادامه داد: در شرایطی که با برخی اقدامات مشخص مانند رشد صادرات فرآورده‌های نفتی و محصولات غیر نفتی، اتکای بودجه داخلی به مالیات و انجام طرح‌های معطل مانده نظیر مالیات بر عایدی سرمایه، مالیات بر مسکن خالی، مالیات برخی اقشار نظیر پزشکان و وکلا و یا با برقراری سامانه‌های مولد شفافیت، می‌توان با بسیاری از ناکارآمدی‌ها و سرچشمه‌های فساد مبارزه کرد. البته در این کشاکش صدایی از بهارستان به گوش نمی‌رسد. به نظر می‌آید نمایندگان نیز در حال گرفتن آرایش جنگی اند؛ اما خدا می‌داند انتخاباتی یا اقتصادی؟!

شریفی تصریح کرد: از طرفی نقش قوه قضاییه به عنوان نظام قضایی که باید انقلابی باشد، در مسیر رسیدن به تمدن نوین اسلامی بسیار برجسته است. قوه عدلیه به عنوان نماد کارآمدی نظام اسلامی در برقراری عدالت و احقاق حقوق عامه در کنار برخورد قاطع با اهمال کاران و زالو صفتان اقتصادی بیشتر از قبل باید به مقوله ایجادِ ساز و کار‌های پیشگیری از جرائم و مفاسد کلان بپردازد.

وی گفت: اینکه قوه محترم، دادگاه‌های علنی برپا دارد و با مجرمین با شدت برخورد کند خوب است، اما آنچه بهتر است حضور فعال دستگاه قضا در عرصه ایجاد نرم افزار‌های قدرتمند نظارت و پیشگیری است که بسیاری از مفاسد اقتصادی و اداری فعلی میتوانند قبل از اینکه در رسانه‌ها و دادگاه‌ها آینه دق شوند و در مقابل چشمان مردم قرار بگیرند، پشت سدی از ساز و کار‌های دقیق بمانند و اساسا مبادی فساد زایی وجود نداشته باشد که محل سواستفاده فرصت طلبان شود.

شریفی تاکید کرد: امروز با نگاه کلان نسبت به معضلات نظام در می‌یابیم عمده آن‌ها ناشی از عدم انطباق قوانین و مصوبات با سیاست‌های کلی نظام است. نمونه‌های مختلفی نظیر قانون مدیریت خدمات کشوری، CFT و پالرمو نشان از عدم تطبیق قوانین مصوب مجلس با سیاست‌های کلی نظام دارد.

وی افزود: با تدبیر حضرتعالی هیأت عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت برای رفع این معضل شکل گرفت، اما بعضی کج‌اندیشان درتلاشند این هیأت عالی را غیرقانونی و صرفا مشورتی جلوه دهند، درحالیکه نظارت بر حسن اجرای سیاست‌های کلی نظام جزئی از اختیارات مصرح رهبری در اصل ۱۱۰ قانون اساسی است که به این هیأت تفویض شده است. از این رو از حضرتعالی درخواست می‌کنیم با عنایت به اختیارات قانونیتان در قانون اساسی، در صورت صلاحدید به عنوان فصل الخطاب به این مسئله بپردازید تا یکبار برای همیشه، تکلیف همگان در این زمینه روشن گردد.

این فعال دانشجویی با اشاره به لزوم تفکیک ریاست دو شورای عالی فضای مجازی و انقلاب فرهنگی از ریاست جمهوری گفت: حضرت آقا؛ در عرصه مقابله با جنگ نرم دشمن و تهاجم فرهنگی غرب بنظر می‌رسد بخشی از ناکارآمدی‌ها و عقب‌ماندگی‌های موجود، ناشی از ضعف ساختار اداره دو شورای عالی فضای مجازی و انقلاب فرهنگی است.

وی افزود: چنانچه تفکیک ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام از جایگاه ریاست جمهوری سبب کارآمدی و ارتقاء جایگاه مجمع تشخیص شد، حال این پیشنهاد قابل بررسی است که به دلیل مشغله رؤسای دولت‌ها به امر مدیریت اجرایی که به کاهش کمی و کیفی جلسات این دو شورا انجامیده و هم‌چنین نیاز به سیاست‌گذاری یکپارچه و غیرجناحی نظام در مسائل فرهنگی و جنگ رسانه‌ای، تفکیک ریاست این دو شورای عالی از جایگاه ریاست جمهوری و انتصاب رؤسای مستقل از رؤسای قوا می‌تواند یک اقدام مؤثر برای نزدیک شدن خروجی سیاست‌گذاری این دو شورا به اهداف عالیه آن‌ها گردد؛ البته حضور مستمر رؤسای قوا و مسوولین اجرایی و تقنینی برای ضمانت هماهنگی اجرایی امور قطعا مورد تأکید است.

این دانشجوی بسیجی تصریح کرد: موارد فوق به این سوال مشخص منتهی می‌شود که چه میزان از مشکلات و مسائل کشور ناظر بر کارگزاران و مسئولین است و چه مقدار منتهی به ناکارآمدی برخی ساز و کار‌ها و ساختار‌ها؟! خوشحال می‌شویم که بدانیم در نگاه معظم له اشکالات امروز کشور و خاصتاً نظام سیاسی، اداری و اقتصادی را ناظر بر کارگزار می‌دانید و یا ساختار؟!

وی با تاکید بر این جمله رهبر انقلاب که فرمودند « نه مذاکره می‌کنیم و نه جنگ خواهد شد» ، گفت: سید و مولای ما؛ معتقدیم که جمهوری اسلامی به سمت فتح و نصرت در حرکت است، چرا که وعده الهی این است «ان تنصرالله ینصرکم». اما این روز‌ها صدا‌هایی به گوش می‌رسد، از جانب کسانی که مرعوبیت شان در مقابل کدخدا بر همگان مبرهن است؛ حال چه زمان گفتن از مذاکره است؟! نمی‌شنوید صدای چکاچک شمشیر دشمن را؟!

شریفی خطاب به مسئولان غرب زده تصریح کرد: امروز در میان دو گزاره جنگ و مذاکره ما میراث دار شهدای عزیزی همچون شهید نادر مهدوی‌ها که فاتح جنگ اراده‌ها در نبرد تمدنی بودند، هستیم. نه مذاکره می‌کنیم و نه جنگ خواهد شد. از چه لرزه بر اندام هایتان افتاده است؟! هر چند که اگر جنگ هم شود، شما در ویلا‌های ۱۰۰۰ متری تان در فلان نقطه شهر آرام بخوابید که فرزندان امام روح الله بیدارند؛ حاشا و کلا که جوانان انقلابی بگذارند به خاک این کشور بی حرمتی شود.

وی گفت: ما امتحان خود را دیروز در ۸ سال دفاع مقدس و امروز در مقابله با داعش و در دفاع از حرم آل الله پس داده ایم؛ و این نکته از امام عظیم الشان و راحلمان همیشه در یادمان خواهد ماند: «که اگر بند بند استخوان هایمان را جدا سازند، اگر سرمان را بالای دار برند، اگر زنده زنده در شعله‌های آتش مان بسوزانند، هرگز امان نامه کفر و شرک را امضا نخواهیم کرد.

مرادی: جوانی ما در دوره مدیریت کسانی سپری شد که استادتمام فرصت‌سوزی هستند

پیام مرادی دبیر اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل عصر امروز طی سخنانی در محضر رهبر معظم انقلاب درباره فرصت‌های پیش روی نظام اسلامی در یک دهه آینده گفت: در شرایطی به گفت‌وگو نشسته‌ایم که ملت ایران در ابتدای یک گام جدید قرار دارد. در این موقعیت تاریخی، برای رسیدن به اهداف انقلاب اسلامی باید گذشته را به خوبی ارزیابی کنیم.

وی ادامه داد: این آگاهی تاریخی کمک می‌کند ایران را با همه فرصت‌های پیش رویش در یک دهه آینده بشناسیم. ما پس از ۴۰ سال، دیگر زمانی برای آزمون و خطا نداریم و برای رسیدن به قله پیشرفت باید بدون تسامح، «فرصت‌سازی» را جایگزین «فرصت‌سوزی» کنیم. سوال اینجاست که چرا نتوانسته‌ایم به برخی اهداف خود آنگونه که شایسته است، برسیم؟ واکاوی جریان مدیریتی و اجرایی کشور که جز ایامی محدود در اختیار یک نحله فکری خاص بوده است، ما را به پاسخ این سوال نزدیک می‌کند.

مرادی ادامه داد: جوانی من و این جمع در دوره مدیریت کسانی سپری شد که استادتمام فرصت‌سوزی هستند! جریانی که با ایده مرکزی «همگرایی با غرب» نزدیک به سه دهه بخش مهمی از مناسبات سیاسی و اقتصادی را معطل نگاه داشت. برجام آخرین دستاورد این مدعیان عقلانیت بود.

وی تاکید کرد: آقایان! ۴ سال از برجام گذشت، به اندازه عمر یک دولت گذشت و ما همچنان منتظریم! و چه فرصت‌هایی که در این انتظار بیهوده از دست رفت. با این همه عجیب است که همین جماعت «با فلانی تا ۱۴۰۰» حالا با توهم تفکیک لیبرالیسم از امپریالیسم، منتظر انتخابات ۲۰۲۰ نشسته‌اند!

این فعال دانشجویی گفت: همین جماعت در ادامه تناقض‌هایشان از «پرواز مستقیم تهران- نیویورک» به ترساندن مردم از حضورِ «ناو لینکن» در خلیج فارس رسیده‌اند! نتیجه این مارپیچ خطرناکِ ناکارآمدی، فرافکنی و بن‌بست‌نمایی، شرطی شدن جامعه در برابر تحریم‌های آمریکا و آسیب‌هایی است که در حوزه اقتصادی و خصوصاً در بخش نفت و پول نمایان شده است که در ادامه به آن می‌پردازم:

وی در ادامه با اشاره به فرصت سوزی های اقتصادی گفت: میزان اثرگذاری تحریم بر اقتصاد یکی از سوال‌های مردم کوچه و بازار است. وابستگی تاریخی بودجه به نفت، زمینه‌ساز تحریم‌های نفتی و پاشنه آشیل دولت‌ها شده است. وزارت نفت در این جنگ اقتصادی یکی از سنگر‌های جبهه خودی است که باید آماده باشد.

مرادی تاکید کرد: وزیر محترم نفت می‌گوید این وزارت‌خانه یک‌سال است که آرایش جنگی گرفته است، اما در خفا! باید پرسید جناب همیشه وزیر نفت! چرا نتایج این آرایش جنگیِ مخفیانه در زندگی مردم محسوس نیست؟ خروجی عملکرد وزیر کرسنت، توتال و IPC، وزیر حذف کارت سوخت، وزیر استخدام رانتی نمایندگان مجلس و آقازاده‌ها در وزارت نفت، فرصت‌سوزی بزرگی به نام خام‌فروشی بوده است که تناسبی با شرایط تحریمی و جنگ اقتصادی ندارد.

دبیر اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل گفت: شاهد این مدعا این است که در تمام دوران وزارت آقای زنگنه ساخت هیج پالایشگاهی آغاز نشده است. این در حالی است که ما در حوزه نفت، فرصت بزرگی به نام ساخت پتروپالایشگاه‌ها، تولید فرآورده‌های نفتی و افزایش مشتریان نفت کشور را دراختیار داریم که می‌تواند تحریم‌های نفتی را کم اثر و حتی بی‌اثر نماید.

مرادی افزود: کاهش ارزش پول ملی به کمتر از یک چهارم در کمتر از یک‌سال و کاهش قدرت خرید به نحوی که تهیه برخی کالا‌های عادی به آرزو تبدیل شده، در شرایطی اتفاق می‌افتد که دولت میلیارد‌ها دلار ارز دولتی را بدون نظارت میان عده‌ای تقسیم کرده تا با آن غذای سگ و لوازم آرایشی بخرند و یا جنس وارد کنند و با قیمت آزاد به مردم بفروشند! بساطی درست شده است که از جیب کارگر و کارمند میلیارد‌ها تومان با همین بازی‌های ارزی به جیب عده‌ای نوکیسه واریز شود.

وی تاکید کرد: مردم با دیدن این نابسامانی‌ها از خود سوال می‌پرسند مسئول رسیدگی به این ولنگاری ارزی چه کسی است؟ وقتی رئیس‌جمهور که خود در این زمینه مسئولیت مستقیم دارد مانند مردم از تقلب واردکنندگان گلایه می‌کند، باید به کجا شکایت برد؟ چرا نمایندگان مجلس در برابر عرضه مبهم ۵۰ تن طلا و قریب به ۳۰ میلیارد دلار ذخایر ارزی کشور سکوت کرده‌اند؟ چرا باید شأن نظارتی مجلس به خاطر اشتراک منافع سیاسی رئیس مجلس و رئیس دولت تا این اندازه کاهش یابد؟

این فعال دانشجویی تصریح کرد: گویا در این شرایط ریاست محترم‌جمهور به تازگی فهمیده‌اند اختیار کافی برای اداره امور مملکت را ندارند؛ بعد از این همه انعطاف نظام اسلامی در مواجهه با ایده‌های دولت یازدهم و دوازدهم، صحبت کردن از کمی اختیارات حقیقتاً نمک‌نشناسی است.

دبیر اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل ادامه داد: این در حالی است که جنابعالی با تشکیل شورای عالی هماهنگی اقتصادی چنان اختیاراتی به رئیس دولت داده‌اید که حتی حامیان آن‌ها هم تعجب کرده‌اند! در مواجهه با این بی اخلاقی‌ها سوال اساسی‌تر این است که چرا باید چنین مدیرانی به سطح کلان سیاست‌ورزی در جمهوری اسلامی برسند؟ پاسخ این سوال را باید در اشکالات موجود در ساختار سیاسی و اجتماعی کشور جستجو کنیم.

وی درباره فرصت سوزی های سیاسی هم گفت: مسئولیت ناپذیری و فرافکنی گروه‌های سیاسی، فرصت‌سوزی آشکاری است که به کشور آسیب زده‌است.

مرادی اضافه کرد: برای مثال جماعتی که تا دیروز حمایتشان از جناب روحانی را تَکرار می‌کردند، امروز می‌خواهند خیلی یواشکی با دولتی‌ها فاصله‌گذاری کنند و بهانه‌شان نظارت استصوابی شورای نگهبان است، می‌گویند این یکی، آن که ما می‌خواستیم نبود و میان بد و بدتر انتخاب کردیم و گزینه مطلوبی نداشتیم!

وی گفت: خوب است آقایان پاسخ بدهند اولاً اعضای شورای اسلامی شهر تهران که بدون نظارت استصوابی انتخاب شدند به جز بازی اسم و فامیل چه دستاوردی داشته‌اند؟ ثانیاً مگر در همین دولت، اکثریت کابینه را تصاحب نکرده‌اید؟ مگر وزرایی، چون ربیعی، نعمت‌زاده، آخوندی و زنگنه، وزرای دولت مطلوبتان نبودند؟

دبیر اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل افزود: جریان اصولگرایی هم، اما از این قاعده مستثنی نیست. اگر اصلاح‌طلبان با تلقی لیبرال از مفهوم آزادی نسبت خود را با گفتمان انقلاب اسلامی از دست داد، جریان اصولگرایی نیز سال‌هاست که با برخورد منفعلانه با مفهوم آزادی و گرفتار شدن در قبیله‌گرایی سیاسی، سطح سیاست‌ورزی خود را به جلسات محفلی پشت در‌های بسته، تقلیل داده در حالی که عرصه سیاست، میدان فعالیت اجتماعی است. از این رو معتقدیم دوگانه منسوخ اصلاح‌طلبی و اصولگرایی، مدت‌هاست که منطبق بر واقعیت‌های جامعه نیست و تداوم آن یک فرصت‌سوزی آشکار است.

این فعال دانشجویی یادآور شد: تجربه نشان داده وجود یک دولت لیبرال، با شاخصه‌های ضد عدالت، به‌طور طبیعی گفتمان عدالت را بازتولید می‌کند. عدالت شاخصه اصلی پایگاه گفتمانی جریان انقلابی است و آنچه از این پس اهمیت مضاعف می‌یابد، جلوگیری از شکل‌گیری نسخه‌های انحرافی و دکان خودنمایی و جلوه‌فروشی با برند عدالتخواهی است. ساختارشکنی، برخورد عصبی و یا زیر سوال بردن نهاد‌های مجری عدالت، فرصت عدالت‌خواهی مسئله محور و ساختارمند را از بین خواهد برد.

وی گفت: بر اساس آنچه گفته شد، فرصت بازسازی ساختار سیاسی کشور، تنها با ورود جوانان به حلقه بسته و خسته سیاست‌مدارانِ پا به سن گذاشته و به رسمیت شناختن صورت‌بندی‌های جدید سیاسی ممکن است.

مرادی درباره فرصت سوزی فرهنگی هم تاکید کرد: رسیدن به این هدف خود می‌تواند حلال بسیاری از مشکلات باشد؛ به عنوان مثال شورای عالی انقلاب فرهنگی امروز از حضور جمعی از ابوالمشاغل‌هایی رنج می‌برد که به علت تعدد مسئولیت‌ها و عضویت همزمان در ده‌ها شورای مشابه، تمرکز کافی برای سیاست‌گذاری فرهنگی ندارند. گرچه این شورا دچار ضعفِ در عملکرد بود؛ اما پیش از این شأن قانونی آن رعایت می‌شد.

وی گفت: نیک مستحضرید که مدت‌هاست جلسات شورا به دلیل اختلاف نظر سیاسی رئیس آن با برخی اعضا، تشکیل نمی‌شود. وقتی عالی‌ترین نهاد فرهنگی کشور به دلیل رفتار‌های متفرعنانه تعطیل می‌شود، نتیجه‌اش مجوز‌های بی‌حساب و کتابِ ارشاد و سلبریتی‌پروری غیرحرفه‌ای و کاسبی ستاره مربعی سازمان صداوسیماست!

دبیر اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل اظهار داشت: در این موقعیت تاریخی سرنوشت انقلاب اسلامی تحت‌الشعاع نزاع میان دو گفتمان قرار گرفته‌است و نسل امروز در معرض تنازع «عقلانیت انفعالی» و «عقلانیت انقلابی» قرار دارد. از یک سو گفتمان همگرایی با غرب تلاش می‌کند با شعار عقلانیت، باور‌های انقلابی را استحاله کند.

وی افزود: در نگاه این جریان دهه پیش رو دهه تهدیدهاست و ما در یک بن‌بست قرار داریم که تنها راه خروج از آن، معامله با آمریکاست. در مقابل، اما گفتمان انقلاب اسلامی قرار دارد که عقلانیت را از ارکان اساسی اندیشه امام خمینی (ره) می‌داند و دهه پیش رو را دهه فرصت‌ها می‌نامد.

مرادی ادامه داد: راه کار قطعی حل مشکلات کشور، ایستادگی و نوگرایی است. ما اگر توانستیم تهدید جنگ را به فرصت امنیت و اقتدار تبدیل کنیم، اگر توانستیم از کمبود کادر و امکانات درمانی به پیشرفت علمی و تربیت نسلی از دانشمندان متخصص برسیم، اگر توانستیم عقب‌ماندگی دانشگاه‌ها را تبدیل به رشد علمی نماییم، قطعاً می‌توانیم از بن‌بست تحریم‌ها فرصتی برای جهش تاریخی اقتصادی بسازیم. حتماً خواهیم توانست با فرصت جوانگرایی به معضل ناکارآمدی پایان دهیم. این دهه متعلق به ماست.

صبوری: نتایج خصوصی‌سازی لطمه به تولید ملی، تعمیق نابرابری و شکاف اقتصادی بود

محمدحسین صبوری دبیر جنبش عدالتخواه دانشجویی عصر امروز در محضر رهبر معظم انقلاب گفت: اگر بنا است نظام‌سازی‌مان مقدمه‌ تحقق آرمان‌ها باشد، طبیعتاً باید ساختار را مبتنی بر آن رسالت‌ها، طراحی و در صورت نیاز، اصلاح کنیم. این رویکرد در برابر دوگانه غلطی است که از یک‌سو محافظه‌کارانه، آرمان‌ها را غیرقابل تحقق می‌داند و از سوی دیگر، راه تحقق آرمان‌ها را در ساختارشکنی جستجو می‌کند.

وی ادامه داد: همان‌گونه که نگاه دولتی دهه ۶۰ خسارت بار بود، خصوصی‌سازی افسارگسیخته، بدون رعایت لوازمی نظیر شفافیت، نظارت، اهلیت و بخش‌های تأمین‌کننده منافع مستضعفین که در بند‌های «ب»، «د» و «ه» ابلاغیه آمده بودند، نیز بحران‌زاست؛ اما آنچه تاکنون از نتایج حاصله‌ خصوصی‌سازی دیدیم، لطمه به تولید ملی، تعمیق نابرابری و شکاف اقتصادی بوده است.

صبوری ادامه داد: جدا از اینکه عده‌ای در دولت‌های پیش سنگ بنای غلطی را در فرآیند خصوصی‌سازی بنا نهادند، آقایان در دولت فعلی صریحاً می‌گویند: «باید شرکت‌ها را مجانی واگذار کنیم» انگار سرمایه ملی ارث پدری‌شان است!

این فعال دانشجویی ادامه داد: اینکه به نام واگذاری به مردم، کارخانه‌ای با ۵۰ سال سابقه و چند صد کارگر و متخصص، کمتر از یک‌سال پس از واگذاری به بخش خصوصی تعطیل می‌شود، چه نسبتی می‌تواند با شعار سال داشته باشد.

وی گفت: انحراف فرآیند خصوصی‌سازی ناشی از قدرت گرفتن جریان لیبرال در کشور و غلبه‌ آن‌ها بر مجاری تصمیم‌ساز است؛ که منجر شد تا اصل ۴۴ جای آنکه ذیل گفتمان اقتصاد مقاومتی و مردمی کردن اقتصاد طرح شود، در چارچوب تئوری‌های لیبرالیِ «دولت حداقلی» تعریف و اجرا شود؛ در چارچوب این تعریف خطرناک است که حاکمیتی‌ترین بخش را که آموزش و پرورش باشد به نام «خرید خدمت»، خصوصی می‌کنند.

دبیر جنبش عدالتخواه دانشجویی در ادامه تاکید کرد: این نگرانی وجود دارد که دولت از طریق اختیارات داده شده به جلسه سران قوا، برای چوب حراج زدن از مابقی بنگاه‌ها استفاده کند؛ انتظار داریم با دستور شما یا قوه قضائیه، جلوی روند فعلی خصوصی‌سازی تا زمان اصلاح این مدل گرفته شود. برای اصلاح این مدل هم، ایده‌هایی داریم که در صورت صلاحدید حضرت عالی خدمت‌تان تقدیم می‌کنیم.

صبوری در ادامه گفت: متأسفانه دیپلماسی رسمی ما به سرنوشت دولت‌های چهارساله‌مان گره خورده؛ به گونه‌ای که رویکرد‌های منفعلانه در سال‌های اخیر، بعضاً منجر به ارائه تصویری ترسو، از نظام مقتدر و مظلومِ جمهوری اسلامی، شده است.

وی افزود: این اتفاقات، هرچند دستپخت دولت‌هاست، اما عواقب آن دامنگیر کل نظام خواهد شد؛ رویکرد محافظه‌کارانه، نه‌فقط دیپلماسی رسمی که دیپلماسی فرهنگی ما را نیز مختل کرده است. باوجود دیوان‌سالاری‌های متعدد خارجی نظیر وزارت خارجه، سازمان فرهنگ و ارتباطات، مجمع جهانی اهل‌بیت، معاونت فرهنگی نیروی قدس، مجمع تقریب مذاهب تا مراکز اسلامی و نهاد‌های ریز و درشت دیگر، ما در ارتباط با جوانان انقلابی اهل سنت منطقه و فعالان ضدامپریالیسم در قاره آمریکا و اروپا، ضعف جدی داریم؛ نهاد‌های متولی دیپلماسی فرهنگی اساساً این حوزه را به منطقه‌ ممنوعه‌ای برای ورود هر فعالیت فرهنگی خارج از ساختار رسمی تبدیل کرده‌اند؛ در صورتی که ظرفیت‌های مردمی برای ورود به این حوزه وجود دارد که باید میدان برای نقش آفرینی آن‌ها فراهم شود.

دبیر جنبش عدالتخواه دانشجویی تاکید کرد: البته ما متوجه ملاحظات فضای خارج از ایران هستیم، اما این ملاحظه‌کاری نباید به دولت‌زدگی و حتی تعقیب سیاست‌های جهان سلطه برای محدودکردن اسلام انقلابی بیانجامد؛ مثل رویه کنونی مرکز اسلامی لندن که در مقابله با اسلام انقلابی از دولت انگلیس هم جلو افتاده و با آن همکاری می‌کند؛ اگر قائل به این هستیم که مخاطب اصلی انقلاب اسلامی، ملت‌ها هستند و نه دولت‌ها؛ لازم است برای تحقق عینی آرمان‌جهان‌وطنی‌مان، به اصلاح سازوکار‌های دیپلماسی فرهنگی‌مان بپردازیم.

این فعال دانشجویی تصریح کرد: امروز در کشور ما آزادی هست، اما عدالت در آزادی رعایت نشده است؛ چگونهانحصارطلبان کانون وکلا و نظام پزشکی و اتاق بازرگانی که مدافع وابستگی و از موانع اصلیِ پاگرفتن تولید در ایران است؛ از هرگونه حق رسمی و قانونی جهت پیگیری مطالبات‌شان برخوردارند، اما گروه‌هایی نظیر معلمان و کارگران و پرستاران که عملاً مکانیزم مؤثری در حاکمیت برای مطالبه حقوق‌شان ندارند، باید با برخورد‌های قهری و تنگ‌نظرانه مواجه شوند؟

وی گفت: بنده نافی این نیستیم که برخی تجمعات زمینه سوءاستفاده معاندین را دارند، اما دیوان‌سالاری‌های مربوط به صدور مجوز، با اجرای سلیقه‎ای این قانون به ۹۹ درصد تجمعات چه در اجرای حق دینی دادخواهی مظلوم چه در مطالبات انقلابی مجوز نمی‌دهند.

صبوری اظهار داشت: ماجرای تصویب برجام به ما آموخت که بدون آزادی، حتی از استقلال و دین نیز نمی‌توان دفاع کرد. در آن روز‌ها دولت، شهرداری و در آن مورد خاص سپاه پاسداران با استناد به اینکه رهبری و نظام موافق برجامند، از برگزاری همایش اعتراضی در ۲۰۰ سالن هماهنگ‌شده در تهران جلوگیری کردند و جریان انقلابی هیچ روزنه‌ای برای رساندن صدای اعتراض، جز تشییع جنازه شهدا و اجتماع مقابل مجلس نداشت.

وی گفت: البته بعداً هم در همین دیدار با نقد حضرت‌عالی روبرو شده و طبق معمول، رسانه محافظه‌کاران و غرب‌گرایان «عتاب رهبری به جوانان انقلابی» را ضریب ویژه دادند؛ در هشت سال جنگ تحمیلی، هم با دشمن روبروی مان جنگیدیم، هم با امثال بنی صدر‌ها؛ که در دل نهاد‌های تصمیم گیر برای کشور، برخلاف منافع ملی عمل می‌کردند!

این فعال دانشجویی خاطرنشان کرد: در شرایط جنگ اقتصادی نیز، ضمن مراقبت از دشمن بیرونی، نباید از محافل قدرتمندی که در شکل گیری وضع نامناسب معیشتی موثر بوده اند، غافل شد؛ وضعیت فعلی، محصول قرارگیری در شرایط «تعارض منافع» است. بعضی افراد در جایگاهی قرار گرفته اند، که خودشان تصویب می‌کنند، خودشان اجرا می‌کنند، خودشان هم نظارت می‌کنند، و طبیعی است که این وسط نفع خودشان ارجح بر هر موضوعی است!

وی ادامه داد: وقتی وزیر بساز بفروش بشود سیاستگذار حوزه زمین و مسکن، وقتی پزشکان کاسب‌کار بشوند سیاست‌گذار حوزه بهداشت؛ که صدر تا ذیل وزارت را پزشکان و مالکان بیمارستان خصوصی گرفته باشند و وقتی مدیران بانک مرکزی بین بانک‌های خصوصی و دولتی مدام در گردش هستند، بدیهی ست که با جریان قدرتمندی از ذی نفعان مواجهیم، که در لایه‌های تصمیم گیری نظام نفوذ کرده و مهمترین مانع در برابر تغییر دیوان سالاری موجود هستند.

دبیر جنبش عدالتخواه افزود: در صنعت «تفسیر به رأی» چنان پیشرفت داشته ایم که برخی آقایان با استفاده از انتساب به رهبری معظم، جمع بندی خود و جناح شان از مسائل کشور را به عنوان «جمع بندی دفتر رهبری» طرح و خط خودشان را به نام «حزب الله» منتشر می‌کنند. بهتر نیست وقتی ولی فقیه خودش را در معرض پاسخگویی قرار می‌دهد، مسئولان بیت نیز از مصونیت انتساب به رهبری بیرون آمده و پاسخگوی عملکرد خود باشند؟

وی ادامه داد: حضرت آقا؛ هربار که موضوعی برای کشور حیثیتی شده که نتیجه‌اش را مستقیماً در سرنوشت انقلاب اسلامی مؤثر می‌دانیم، با حربه‌ مشترکی مواجهیم، که نامش را می‌گذارند «تصمیم نظام»! سؤال ما این است که دقیقاً این نظام چیست؟ که اتفاقاً تصمیماتش اکثراً برخلاف مشی انقلاب، منافع ملی و سخنان رهبری از آب در می‌آید؟!

صبوری تصریح کرد: برخی اشخاص و جریانات به حرفه‌ای‌ترین شکل ممکن از فرمان «جوانگرایی» برای بازتولید سیستم مرید پروری استفاده می‌کنند. محدودسازی این دستورالعمل به عموزاده‌ها، خاله‌زاده‌ها، دایی‌زاده‌ها و آقازاده‌های دهه شصتی، منجر شده تا به‌جای جذب احمدی‌روشن‌ها، برخی جوانان فرصت‌طلبِ منتسب به اشخاص، احزاب و باند‌ها یک شبه به رشد آسانسوری برسند!

این فعال دانشجویی تاکید کرد: ایراد ریشه‌ای‌تر را در «محافظه‌کاری» و وجود عناصر «محافظه‌کار» می‌دانیم، نه صرفاً مُسن؛ لذا اگر قرار باشد ۳۰ ساله‌های رانتی جای مُسن‌ها را بگیرند، عملاً نه تنها کارآمد‌تر نخواهیم شد، بلکه محافظه کارانِ جوان توان بیشتری برای مقاومت در برابر تحولات مثبت خواهند داشت؛ ضمن این‌که خوب است مدل صحیح جوان‌گرایی را از دفتر رهبری آغاز کنید تا برای سایر نهاد‌ها الگو شود، استدعا داریم به شرح چارچوب درستِ استفاده از جوانان نیز برای مسئولین نظام بپردازید

وی تصریح کرد: ما معتقدیم عقب‌ماندگی‌ها در بحث عدالت را نمی‌توان تنها با جابجایی اشخاص جبران کرد؛ ریشه‌ی بسیاری از ناکارآمدی‌ها برخاسته از «ساختار‌های ناتوانی» ست که امکان تحقق آرمان‌ها را به ما نمی‌دهد. با پذیرش این گذاره که «هدف‌مان از انقلاب و تشکیل نظام، تحقق آرمان‌ها بوده»، لازم است به قصد برقراری تناسب میان ساختار‌ها و آرمان‌ها به اصلاح مستمر ساختار‌ها بپردازیم. باید الگوی تغییر و اصلاح دائم و درونی نظام انقلابی را در برابر چشم تمام تشنگان حقیقت و عدالت در سراسر جهان برافراشت.
​​​​​​​
دبیر جنبش عدالتخواه دانشجویی گفت: این تشکل به نفع تحقق آرمان قسط و تمدن نوین اسلامی، اصلاح ناکارآمدی‌های دیوان‌سالاری را جزو وظایف خود دانسته و برای تحقق آن، مبارزه و ایستادگی خواهد کرد. در این راستا در پاسخ به مطالبه سال گذشته حضرت‌عالی از جنبش، مجموعه راهکار‌های اصلاحی برای قوه قضاییه وصداوسیما فراهم کردیم که به دفتر رهبر معظم انقلاب تحویل داده شد.

شریفی: مسئولان راه جوانان انقلابی را بند نیاورند/ خبری از حمایت مضاعف از جوانان مومن انقلابی نیست!

امین شریفی نماینده هیات های دانشجویی  و جهادی عصر امروز طی سخنانی در محضر رهبر انقلاب گفت: امروز به نمایندگی از جریانی سخن می‌گویم که بارزترین نمود جوان پرشور مومن انقلابی است. جریانی که خودجوش است؛ منتظر دستور و ابلاغ نیست و ۲۸ اسفند هم که باشد، ببیند سیل آمده، راهی گلستان می‌شود نه مثل مدیری که می‌گذارد بعد از سیزده به در که از تعطیلات برگشته، تازه کارتابلش را چک کند که‌ای بابا! چه حیف! سیل آمده؟ برویم ببینیم برای این رعیت‌ها چه می‌شود کرد؟! انگار هنوز عهد قجر و پهلوی ست و خبر ندارد ۴۰ سال است مردم‌سالاری دینی روی کار آمده.

مسئول هیات الزهرا(س) دانشگاه شریف ادامه داد: جریان خودجوش انقلابی که یکی از مظاهر تام آن هیأت‌های دانشجویی و گروه‌های جهادی است، قطعاً دارد در کف جامعه و دانشگاه‌ها میدان‌داری می‌کند نه آن مدیر کذا! این جریان ویژگی‌های شگفت‌انگیزی دارد. جذب حداکثری می‌کند، ولی بدون حرکت‌های زرد و کوتاه آمدن از ارزش‌های دینی. اتفاقاً، بزرگترین تجمعات دانشگاه‌ها مانند اعتکاف‌ها و احیای شب‌های قدر را، آن هم در مساجد دانشگاه‌ها شکل می‌دهد. جذب حداکثری‌ای که تن بنیانگذاران دانشگاه‌ها را که میخواستند با تاسیس دانشگاه از جامعه‌ی ایرانی دین‌زدایی کنند در گور می‌لرزاند.

این فعال دانشجویی گفت: جریان خودجوش، مومن است. یعنی به ریشه‌های عمیق دینی تعلق دارد، به جای فرهنگسراها، مسجدمحور است و با استفاده از شبکه گسترده‌اش در سطح کشور محتوای انقلابی را با تخاطب واقعی با مردم به سرعت می‌رساند.

وی افزود: جریان جوانان انقلابی، سیاسی است، ولی جناحی نیست. به همین خاطر است که در فتنه ۸۸، یکی از بزرگترین چالش‌های سیاسی عهد جمهوری اسلامی، می‌بینیم چپ و راست وفادار به انقلاب در هیات‌ها دور هم جمع می‌شوند. اما سوال اینجاست چه ویژگی بنیادینی باعث چنین نتایجی شده است؟ چه اصل راهبردی در همین هیأت‌های دانشجویی و گروه‌های جهادی توانسته کاری کند با حفظ تمام اصول مذهبی، این چنین مورد استقبال گسترده قرار گیرد؟

شریفی افزود: به زعم بنده درد مردم را داشتن، اصالت به خدمت به مردم دادن، مردمی بودن انقلاب و اسلام را به نمایش گذاشتن و در یک کلام جهت‌گیری و اثرگذاری اجتماعی داشتن! جریان خودجوش انقلابی منتظر یافتن نقطه احتیاج مردم است تا به میدان خدمت به، ولی نعمتان بشتابد. هویت خود را از خدمت به دستگاه اهل‌بیت به دست آورده و این خدمت او را به تکرار رفتار توجه به مردم و مستضعفین توسط اهل بیت می‌کشاند.

وی گفت: ما معتقدیم اسلام همه‌ اش سیاست است؛ ما هیات‌ها و جهادی‌ها سیاسی هستیم، اما با یک نگاه جامع و عمیق. معتقدیم وقتی توجهات را صرفاً به سیاست به آن معنای جناحی و حزبی بدهیم نتیجه می‌شود مثل ترکیب سخنرانان ۲۰، ۳۰ سال گذشته همین جلسه که عمدتاً وجهه جهت‌گیری اجتماعی انقلاب را به اندازه مسائل دیگر مورد توجه قرار نداده اند.

این فعال دانشجویی ادامه داد: جریان خودجوش انقلابی فعالیت اجتماعی را مهم می‌داند، چون جوانان را در یک فضای غیرگلخانه‌ای رشد می‌دهد و تربیت نیروی انسانی جوری را ترتیب میدهد که می‌تواند در مدیریت کلان کشور به کار گرفته شود. آقا! حسن باقری آن همه حماسه را تا ۲۶ سالگی اش خلق کرد! یعنی دقیقاً هم سن بنده! ....

وی ادامه داد: جریان خودجوش درد مردم برایش مساله است. زلزله اگر بیاید به بم و آذربایجان و کرمانشاه می‌رود، سیل اگر بیاید به گلستان و لرستان و خوزستان می‌رود و حقیقتاً ناز شست تدبیر حاج قاسم سلیمانی که زد وسط خال وقتی گفت: موکب‌های اربعین، به یاری مردم سیل زده بشتابند.

مسئول هیات الزهرا(س) دانشگاه شریف تصریح کرد: این همان دیدن کارکرد اجتماعی هیات هاست. مسجدی مسجد است که بگوید من می خواهم یک درد را دوا کنم.

بگوید می‌خواهم اشتغال منطقه‌ی حول خودم را حل کنم، بگوید قرض الحسنه می‌زنم تا مردم علاوه بر نماز و مناجات برای مساله معیشتان هم سراغ من بیایند. بگوید به مساله آسیب‌های اجتماعی می‌پردازم، به ازدواج جوانان، به خانواده می‌پردازم. مثل مسجد امیرالمومنین منطقه کهنز تهران که توسط تعدادی رزمنده تاسیس شد و با فعالیت اجتماعی توأمان با تاکید بر اعتقادات دینی، علاوه بر پرداختن به مراسمات مذهبی، قرض الحسنه درست کرده برای مردم، به تربیت و اشتغال پرداخته، شهید مدافع حرم هم تقدیم انقلاب کرده.

وی گفت: این یکی از نمونه‌های درست است که به برکت انقلاب هزاران نمونه دیگر در گوشه و کنار کشور دارد. ما جوانان انقلابی باید پرچم فعالیت اجتماعی را جوری بالا ببریم تا کار به جایی برسد که هر کسی جوان انقلابی دید یاد خدمت به مردم بیفتد.

این فعال دانشجویی ادامه داد: اما با این ویژگی‌ها و آثار راهبردی، جریان‌های خودجوش انقلابی جدی گرفته نمی‌شوند. نزد برخی مسئولین معمولاً یک NGO نسبت به یک هیأت یا گروه جهادی ارج و قرب و اعتبار بیشتری دارد! هنوز نگاه برخی مسئولین که این کارکرد‌های اجتماعی را نفهمیده‌اند نسبت به هیأت یک جا برای تخلیه روحی و نسبت به اردوی جهادی یک سفر تفریحی‌ است.

وی تاکید کرد: حضرت آقا شما دو سال پیش در دیدار با مدال‌آوران دانشگاه شریف خطاب به مسئولین دانشگاه شریف و سایر دانشگاه‌ها فرمودید باید حمایت مضاعف از جوانان مومن انقلابی صورت بگیرد. آیا الان رویشان می‌شود که چند خطی گزارش از اطاعت دستور صریح شما بدهند؟ نه تنها حمایت مضاعفی در کار نبوده بلکه گاهی اوقات تخریب مضاعف هم کرده اند. مگر نفرمودید که کار باید دست انقلابی‌ها باشد، اما با این توجیهات که: ببینید انقلابی‌ها که در هر صورت پای انقلاب می‌ماند، پس بگذارید با دادن کار به غیر انقلابیون و برگزاری اردوی مختلط و کنسرت و رها کردن حجاب خاکستری‌ها را جذب انقلاب کنیم، حزب اللهی‌ها را پس می‌زنند.

شریفی گفت: حمایت و پشتیبانی و درآوردن هیأت‌های دانشجویی و گروه‌های جهادی از این وضعیت رهایی در ساختار‌های فعلی از مطالبات ماست. این که با تاکید جنابعالی در دوره‌ی جدید نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها و سازمان تبلیغات اسلامی از طریق مراجعی مثل شورای عالی انقلاب فرهنگی ظرفیت‌های قانونی مناسبی ایجاد شود و یک حمایت جدی و بدون نگاه تصدی گرایانه و نابودگر خودجوشی و منطبق با نیاز هیات‌های دانشجویی و گروه‌های جهادی که دامنه فعالین و مخاطبین بسیار بیشتری از بقیه تشکل‌ها دارد، صورت گیرد.

وی تصریح کرد: جریان مومن انقلابی حمایت مضاعف می‌خواهد که شما به آن هویت و شخصیت دهید. با تبیین جایگاه و وظیفه هیات‌های دانشجویی و گروه‌های جهادی، توجهات را به سمت چنین ظرفیت عظیمی جلب کنید. حمایت مضاعفی که از مسئولین می‌خواهیم خیلی پیچیده و هزینه‌بردار نیست، صرفاً می‌خواهیم اعتماد شود و میدان بدهند، اگر داده نمی‌شود لااقل راه را بند نیاورند.

مسئول هیات الزهرا(س) دانشگاه شریف اظهار داشت: بنده می توانستم به خطر انحراف تفکر و روحیه جهادی با ورود پولداران و متمولین و سلبریتی‌های سلفی‌بگیر بپردازم. از خطر هیأت سکولار بگویم. بگویم هیأت‌های دانشجویی، این رویش بعد از انقلاب اسلامی، تا به حال حتی یک دیدار هم با شما نداشته اند (مراسم اربعین صرفاً یک مراسم عزاداری عادی ست)؛ و ما هیات‌های دانشجویی تشنه‌ی تبیین و تعیین وظیفه هستیم، حتی اگر فرصت شد در همین جلسه تعریف مختصری از هیأت تراز انقلاب بفرمایید. می توانستم بگویم گروه‌های جهادی نزدیک ۹ سال است انتظار یک دیدار ویژه با شما را دارند، اما مسئولین مربوطه بعد از کلی تلاش و پیگیری تا این لحظه مساعدتی نداشته‌اند و چه و چه و چه...

وی گفت: اما سعی کردم به زعم خودم چراغی به قله‌ی کمتر دیده شده‌ی این دو رویش انقلاب اسلامی بیندازم جهت‌گیری و اثرگذاری اجتماعی بر پایه معنویت و انقلابی‌گری. درسی که سید و سرورمان، حضرت اباعبدالله الحسین علیه‌السلام نشان دادند که: اعلموا اَن حوائج الناس من نعم الله علیکم فلا تملوا النعم فتتحول الی غیرکم (همانا حوائج مردم از نعمت‌های خداوند بر شماست پس از نعمت‌های الهی خسته نشوید که از شما سلب می‌شود و به دیگران محول می‌گردد).

پیوندی: صداوسیما منبع درآمد ستاره، مربع‌ها و سلبریتی‌هاشده است​​​​​​​

رضا پیوندی نماینده نشریات دانشجویی عصر طی سخنانی در محضر رهبر انقلاب گفت: مطبوعات از ارکان مردم سالاری است؛ ما از جایگاه مطبوعات دانشگاهی آمده ایم و از این موضع به مسائل، نگاه و آن‌ها را تحلیل می‌کنیم. رسانه همچون سلاح شیمیایی در جنگ نظامی است. سلاح شیمیایی را وقتی می‌زنند تانک و تجهیزات از بین نمی‌رود.

تجهیزات می‌ماند، انسان‌ها از بین می‌روند و قدرت استفاده از ابزار را از دست می‌دهند.
 وی ادامه داد: استقلال، آزادی، عدالت، کارآمدی، امنیت و معنویت، مؤلفه‌هایی هستند که انقلاب اسلامی برپایه آن‌ها و برای تحقق آن‌ها شکل گرفته است؛ اما رسانه چقدر توانسته در تحقق آن‌ها کمک کننده باشد؟ در پاسخ می‌توان با قاطعیت گفت که در بازنمایی رسانه‌ای عملکرد چهل ساله نظام، چندان موفق نبوده ایم! رسانه هنوز نتواسته حداقل‌هایی از واقعیت‌های محقق شده در هر یک از آرمان‌ها را به تصویر بکشد! ناکامی رسانه در کمک به انقلاب اسلامی بایستی موشکافی شود تا در گام دوم انقلاب فاصله کارآمدی‌ها از احساس کارآمدی کمتر شود.

این فعال دانشجویی با بیان اینکه صداوسیما به منبع درآمدی برای ستاره، مربع‌ها و سلبریتی‌ها تبدیل شده است، گفت: رویکرد اول را می‌توان نگاه تهدید محور به رسانه نامید. نگاهی که راه حل مساله را در پاک کردن صورت آن می‌داند و نسبت به افکار عمومی بی‌تفاوت است. به عنوان مثال رویکرد صداوسیما از این منظر قابل نقد است.

نگاهی که از کنار واقعیات اجتماعی می‌گذرد و به جای پرچم داری مطالبات مردمی، در اخبار، روابط عمومی حاکمیت و در برنامه سازی، منبع درآمدی برای ستاره، مربع‌ها و سلبریتی‌ها شده است!

وی افزود: این رویکرد در قوه قضائیه تنها راه حل تعامل با مطبوعات را برخورد‌های بعضا سلیقه‌ای می‌داند و به نظر می‌رسد برخلاف آزادی‌های مشروع مد نظر حضرتعالی در این حوزه عمل می‌شود؛ که امیدواریم با رویکرد رئیس جدید دستگاه قضا این کج سلیقگی‌ها نیز رفع گردد.

پیوندی ادامه داد: اما رویکرد دوم آگاهانه یا ناآگاهانه، عامدانه یا جاهلانه در صددند تا آیینه‌ها شفاف نباشند! تا مردم نتوانند قضاوتی واقعی پیرامون کارنامه چهل ساله انقلاب اسلامی داشته باشند! و به دروغ می‌خواهند اینگونه القا کنند که آرمان‌های اساسی انقلاب محقق نشده! سفارتخانه‌هایی کاغذی، که ضرر و زیان تعویق عقد برجام را روزی هزارمیلیارد تخمین می‌زدند و امروز نیز همه چیز را به انتخابات آتی آمریکا گره می‌زنند. می‌خواهند میان واقعیت آزادی و احساس آزادی، واقعیت عدالت و احساس عدالت، واقعیت کارآمدی نظام و احساس کارآمدی شکاف ایجاد کنند. شکافی مهلک، که پرچمداران آن رسانه‌هایی هستند که «امضای جان کری را تضمین می‌دانستند». رویکرد اول و دوم هر کدام به نحوی به تصویر سازی واقعی لطمه می‌زند.

وی اضافه کرد: رویکرد سوم، نگاه به رسانه با دید فرصت‌محور، در عین شناخت تهدید‌ها است. رویکردی که معتقد است جمهوری اسلامی باید در رسانه حضور فعالانه داشته باشد و ابتکار عمل را در تمامی موارد در قبضه جبهه واقع گرا حفظ کند. در مقام بیان باشد، نه در مقام پاسخ به ابتکارات دشمن؛ حضوری فعالانه و پویا، که هم داخل و هم خارج از ایران را تحت تاثیر انقلاب اسلامی قرار دهد.

این فعال دانشجویی تصریح کرد: ما به عنوان دانشجویان دست به قلم و پای کار گام دوم انقلاب و معتقدان به رویکرد فعالانه در رسانه، تصمیم گرفته ایم این نزاع واقعیت و مجاز را به نفع حقیقت انقلاب اسلامی پایان دهیم؛ هر چند اعوان و انصار غرب در داخل نخواهند؛ همان‌ها که این سال ها، بزرگترین ضربه را به آزادی و آزاد اندیشی زده اند. جریانی که خود، دم از آزادی می‌زند، اما به دنبال حصر آزادی است!

پیوندی افزود: مگر می‌شود مدعی آزادی بود، اما دانشجو را تهدید به اخراج از سالن مراسم «روز دانشجو» کرد؟ مگر می‌شود از آزادی دم زد، اما نشریات دانشجویی را به خاطر درج چند علامت تعجب، توقیف کرد؟ مگر می‌شود از آزادی گفت، اما به اتهام انتقاد از مدیریت دانشگاه از نشریات دانشجویی به قوه قضائیه شکایت برد؟ نمی‌توان با ادعای مکرر آزادی از پشت تریبون، نان آزادی را خورد! دوصد گفته، چون نیم کردار نیست!

وی تصریح کرد: گلایه مان از مسئولان امری است که به جای فراهم کردن فضای آزاد اندیشی و تضارب دیدگاه‌ها مطابق با منطق و قانون، با تمام توان به تقابل سلیقه‌ای با نشریات می‌پردازند.

عضو کمیته ناظر بر نشریات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: روزی در وزارت علوم، چون نتیجه به نفعشان نیست انتخابات نشریات را به تعویق می‌اندازند و روزی در وزارت بهداشت به رای اکثریت احترام نمی‌گذارند. هرکجا فعالیت دانشجویی آب به آسیاب لیبرالیسم نریخت، چوب لای چرخش می‌کنند! چطور است که معاونت‌های فرهنگی وزارتین علوم و بهداشت برای جشنواره‌های نسبتا بی فایده خود، صد‌ها میلیون خرج می‌کنند، اما نوبت که به نشریات دانشجویی می‌رسد، کفگیر به ته دیگ خورده است.

پیوندی ادامه داد: ظرفیت‌های بزرگ رسانه‌ای بایستی حضوری فعال، پویا و جوانانه در راستای گام دوم انقلاب داشته باشند. برای تبدیل این امر به یک فرهنگ عمومی، لازم است نیرو‌های خوش فکر، اهل قلم و انقلابی دانشجویی مورد توجه مطبوعات و رسانه ها، قرار بگیرند تا ان شاءالله روح تازه‌ای در کالبد جریان رسانه‌ای کشور دمیده شود.

وی گفت: مدیران جراید و مطبوعات حاکمیتی بزرگی، چون کیهان، اطلاعات و جمهوری اسلامی سالهاست در این عرصه حضور دارند و حتما مأجورند؛ اما هرچه ایده داشته اند تاکنون به فعلیت رسانده اند و حال که حضرتعالی آغازگر روند جوان گرایی در مدیریت کشور هستید، چه خوب است که این تغییرات را در فضای مطبوعات به انجام برسانید.

پیوندی اظهار داشت: اکثر بازیگران موفق امروز رسانه‌های کشور، همان دانشجویانی هستند که سالیان دراز در نشریه‌های دانشجویی‏ قلم زده اند. پس قاعدتا بازیگران اثرگذار در رسانه‌های آینده کشور هم از دانشجوایان اهل قلم امروز خواهند بود. پس نباید از ظرفیت این جوانان خوش فکر غفلت کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
ما دقیقا درک می کنیم که افراد صحبت کرده از تمامی تفکرات دانشجویی نمایندگی کرده اند و فقط عده بسیار قلیلی هستند که تفکر متفاوتی دارند که البته نیاز به شنیدن مطالبشان احساس نمی شود.
Iran, Islamic Republic of
تفکر را نمیدونم ولی یک نفر همین شنبه برود جلو در دانشگاه تهران یا شیراز یا بهشتی یا اصفهان بایستد و ببیند از صد تا دانشجو چند تایشان شکل و ظاهر این دانشجوها را دارند؟ خداییش اینها سر کلاس هم میرن یا فقط ترمهایشان رد میشود و میشوند فارغ التحصیل نخبه متعهد؟ لااقل ده بیست تایشان را گریم کنید تا شکل دانشجو شوند
Romania
افرین چرا از تمام تیپ دانشجویان دعوت نمی شود.واقعا به ندرت می شود دانشجویانی با این تیپ و قیافه وحتی تفکر در دانشگاهها پیدا کرد.وقتی درب دانشگاه می روید بیشتر جولان مدو بی حجابی را می بینی.وبیشتر لباسهایی که می پوشند باورتان نمی شود اینجا دانشگاه است.البته در همه دانشگاهها اینطور نیست ولی اکثر دانشگاههای مهم کشور وضع همین است.
Iran, Islamic Republic of
لابد اونی که هفت قلم آرایش میکنه و هرشب پارتیه نخبه س!!! اگرم نخبه ای باشه امثال احمدی روشنها هستن نه مردان زن نما و .....،این هم که قیافه های مورد علاقه ت اینجا نیستن رو از خودشون بپرس ،قاعده همینه ،کی اهل مسجده ،می کاباره
Iran, Islamic Republic of
از تمامی تشکل های دانشجویی بودن حالا اگر تشکلتون نظرتو رو نگفته ایراد از نماینده ته .
Iran, Islamic Republic of
درود بر دانشجویان انقلابی و دلسوز کشور.
Iran, Islamic Republic of
به نظرم نقطه نظرات ارائه شده فقط بیانگر حداکثر سی درصد از جامعه بوده است کاش امکان بیان نظرات طیف های دیگر جامعه هم فراهم میشد
همین جا خودت نظر 70 درصد جامعه را بنویس جوابت را از نظرات مردم هم بگیر!!!!
احمدیان
Iran, Islamic Republic of
لطفا اطلاع رسانی بفرمایید که این دانشجویان گرامی را چطور و بر اساس چه ضوابط و مبنایی انتخاب میکنند و آیا من به عنوان یک دانشجوی معمولی رشته دندانپزشکی اجازه دارم در چنین جلسه ای حاضر شوم و حتی جسارتا سوالی از محضر مقام معظم رهبری بپرسم یا این که فقط طیفهایی خاص میتوانند در این جلسات باشند و سوالات هم از باید به تایید جایی برسد؟ اگر شما یا نظردهندگان محترم اطلاعی در خصوص نحوه حضور یک دانشجو در این جلسات و کانال های مربوطه دارید لطفا بگویید. با سپاس
Iran, Islamic Republic of
اگر یک دانشجوی مومن و ولایی و در خط آرمانهای نظام و انقلاب باشی حتما لیاقتش را پیدا میکنی و به جمع مشتاقان زیارت مقام عظمای ولایت خواهی پیوست و توفیق دیدار نایب امام زمان عج را پیدا خواهی کرد. انشالله
آدمیزاد
Colombia
من همچون یک ایرانی دور از وطن از مقام رهبری سپاسگزاری میکنم که با خردمندی شان ،یکپارچگی ایران را نگاه داشتند و اجازه ندادند تا بعضی ها بخواهند با بهانه های مختلف (انتخابات استانی ، فدرالیسم اقتصادی و...) ایران را فدرالیزه و تجزیه کنند.
Iran, Islamic Republic of
آهان اونوقت اینا چه دانشجویی هستن که فقط از دولت انتقاد میکنن
Iran, Islamic Republic of
مومن انقلابی