سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۰

احتمال کشته شدن ۱۰۰ هزار صهیونیست در «جنگ سوم لبنان»

چهارشنبه ۱ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۱۵
کد مطلب: 687436
فارس نوشت: تحلیلگر نظامی رژیم صهیونیستی اعلام کرد برآوردها نشان می‌دهد در صورت بروز جنگ سوم میان این رژیم و حزب‌الله، ۱۰۰ هزار اسرائیلی کشته خواهند شد.
کشته شدن ۱۰۰هزار صهیونیست در جنگ سوم لبنان
به گزارش جهان نيوز، تلویزیون رژیم صهیونیستی در بخش سوم سلسله گزارش‌های خود تحت عنوان «جنگ سوم لبنان» بر میزان آمادگی جبهه داخلی این رژیم برای اینچنین جنگی متمرکز شد.

وبگاه «العهد» به نقل از «الون بن داوِد» تحلیلگر نظامی کانال 13 تلویزیون رژیم صهیونیستی نوشت: بیشتر مقامات محلی، این تهدید را جدی می‌گیرند اما خلأ اساسی همان "ایمن‌سازی" است. بیش از دو میلیون اسرائیلی پناهگاه یا مکانی برای مخفی شدن در صورت به صدا در آمدن آژیرهای هشدار ندارند. نمی‌تواند این خلأ را دستکم گرفت بلکه باید از امروز به فکر حل آن باشیم.

بن‌داوِد در ادامه گفت؛ در صورت آغاز جنگ با حزب‌الله، جبهه داخلی با چند سناریو روبرو خواهد بود؛ از جمله‌ این سناریوها، شلیک هزاران موشک به منطقه «گوش‌دان» که شامل تل‌آویو نیز می‌شود، است. صحبت از راکت‌های کوچک حماس نیست بلکه منظور موشک‌هایی با وزن 500 کیلوست.

وی تأکید کرد: برآوردهای ویژه جبهه داخلی پیش بینی کرده در صورت رویارویی با حزب‌الله، 100 هزار اسرائیلی کشته شوند.

«حاییم تومر» از مسئولان سابق «موساد» نیز اعلام کرد: قدرت آتشباری حزب الله از آنچه در جنوب (قدرت حماس) می‌شناسیم، کاملا متفاوت است و مانند سال 2006 نیست. این قدرت آتشباری شامل سلاح دقیق، کلاهک‌های جنگی سنگین و ترکش‌های روزانه است که اسرائیل باید آن را در نظر بگیرد.

در گزارش سال گذشته اندیشکده صهیونیستی «جینسا» که در آن نظامیان ارشد سابق آمریکایی و صهیونیست‌ها  حضور دارند، به قدرت شلیک موشک‌های حزب الله لبنان  و  تهدید جدی و متفاوت با گذشته علیه سرزمین‌های اشغالی در صورت بروز نبردی در آینده اشاره شد.

در بخشی از این گزارش آمده است: «امروز، حزب الله قدرت شلیک بیش از 95 درصد از ارتش‌های متعارف جهان را دارد. حزب الله اینک بیشتر  از همه اعضای اروپایی ناتو موشک و راکت دارد».

همچنین «یوزی رابین» که به «پدر پدافند موشکی» رژیم صهیونیستی معروف شده، با ابراز نگرانی از افزایش احتمالی توان موشکی حزب‌الله، می‌گوید در یک جنگ احتمالی، اولویت باید محافظت از زیرساخت‌های راهبردی و حیاتی باشد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *