جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰
سازمان ملل:

لیبی در آستانه جنگ داخلی قرار دارد

چهارشنبه ۱ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۰۰
کد مطلب: 687426
فرستاده سازمان ملل در امور لیبی هشدار داد که این کشور در آستانه جنگ داخلی و تجزیه قرار دارد.
لیبی در آستانه جنگ داخلی قرار دارد
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، «غسان سلامه» فرستاده سازمان ملل در امور لیبی دیشب در جلسه شورای امنیت خواستار مجازات کسانی شد که از نزاع در لیبی برای تحقق منافع شخصی خود بهره می‌برند.

وی گفت که لیبی جایزه‌ای برای قدرتمندان نیست بلکه کشوری است که بیش از شش میلییون جمعیت دارد که مستحق صلح هستند.

سلامه با اشاره به اینکه لیبی در آستانه جنگ داخلی و تجزیه قرار دارد، از شورای امنیت خواست تا طرف‌های درگیری در این کشور را به توقف فوری این درگیری‌ها و برقراری آتش‌بس و بازگشت به روند مذاکرات برای دستیابی به راه‌حل مسالمت‌آمیز، تشویق کند.

وی افزود که حمله نیروهای خلیفه حفتر باعث مرگ و ویرانی زیادی شده و در نتیجه درگیری‌ها بیش از ۴۶۰ نفر از جمله ۲۹ غیرنظامی کشته و بیش از ۲۴۰۰ نفر نیز زخمی شده‌اند که اکثر آن‌ها غیرنظامی بوده‌اند.

به گفته سلامه، بیش از ۷۵ هزار غیرنظامی نیز در نتیجه این درگیری‌ها از خانه و کاشانه خود آواره شده و حدود ۱۰۰ هزار زن و مرد نیز همچنان در مناطق درگیری محاصره شده‌اند.

فرستاده سازمان ملل در امور لیبی هشدار داد که خشونت در حومه طرابلس پایتخت لیبی ممکن است به یک جنگ طولانی خونین در جنوب دریای مدیترانه تبدیل شود که در نتیجه آن همسایگان لیبی نیز در معرض خطرات گسترده قرار خواهند گرفت.

وی تصریح کرد: «وقتی می‌گوییم راه‌حل نظامی برای بحران لیبی وجود ندارد بیراه نگفته‌ایم و واقعیت دارد و استمرار درگیری در لیبی به بافت اجتماعی آن لطمه می‌زند و آن را در معرض خطر قرار می‌دهد».
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *