پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰
۴

تلاش نمایندگان برای برکناری نخست وزیر انگلیس

چهارشنبه ۱ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۱۶
کد مطلب: 687413
برخی منابع از تلاش برخی نمایندگان برای برکناری زودتر از موعد نخست وزیر انگلیس خبر می‌دهند.
تلاش نمایندگان برای برکناری نخست وزیر انگلیس
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، رویترز نوشت: لورا کوئنسبرگ سردبیر سیاسی بی بی سی با انتشار پیامی در تویئتر نوشت: برخی نمایندگان حزب محافظه کار تلاش جدیدی را برای برکناری زودتر از موعد ترزا می نخست وزیر آغاز کرده اند، در این صورت ترزا می دیگر شانسی برای تلاش با هدف جلب حمایت نمایندگان از توافق برگزیت نخواهد داشت.

وی در ادامه افزود: تلاش های برخی نمایندگان موجب شده است تا شرایط برای ترزا می بدتر شود.

در حالی که ترزا می نخست وزیر انگلیس قصد دارد برای چهارمین بار توافق برگزیت را در پارلمان به رای بگذارد و حمایت نمایندگان را جلب کند ولی حزب کارگر انگلیس مخالفت خود را با این توافق اعلام کرده است.

حزب کارگر انگلیس گفته است که از تلاش های ترزا می حمایت نخواهد کرد. جرمی کوربین رهبر حزب کارگر انگلیس در این باره گفت: ما نمی توانیم از این طرح حمایت کنیم چرا که اساسا مغایر با مذاکراتی است که قبلا با دولت داشته ایم.

ترزا می روز پنجشنبه موافقت کرده است تا یک جدول زمانی برای کناره گیری از قدرت تا اوایل ماه ژوئن تنظیم کند. با گذشت حدود 3 سال از برگزاری همه پرسی برگزیت در انگلیس هنوز مشخص نیست چه زمانی بریتانیا از اتحادیه اروپا خارج خواهد شد. برگزیت به مهمترین و جدی ترین چالش سیاسی انگلیس پس از جنگ جهانی دوم تبدیل شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
عربستان به استفاده از بمب های خوشه ای انگلیسی علیه مردم یمن اعتراف کرد
Iran, Islamic Republic of
وزیر دفاع انگلیس: حمله عربستان به یمن، دفاع از خود است
وزیر دفاع انگلستان
Iran, Islamic Republic of
اگر انگلیس جنایتکارشماره یک درخلیج فارس دخالت و مداخله کند قاطعانه پاسخ می دهیم
Iran, Islamic Republic of
مردم ایران تسلیم تحریم‌های و تهدید های کاخ سفید نمی‌شود.