کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

افزایش دمای پایتخت تا روز آینده

1 خرداد 1398 ساعت 9:44

مدیر واحد مدل سازی و پیش بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران افزایش دمای پایتخت تا روز آینده خبر داد و گفت: بعدازظهر امروز وزش باد نسبتاَ شدید در پایتخت خواهیم داشت.


به گزارش جهان نیوز به نقل از فارس، حسین شهبازی، مدیر واحد مدل سازی و پیش بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران درباره وضعیت جوی در پایتخت اظهارداشت: پیش بینی‌های انجام شده در شرکت کنترل کیفیت هوا نشان دهنده برقراری شرایط جوی نسبتا ناپایدار در اولین روز از خرداد است به طوری که برای برخی ساعات به ویژه بعدازظهر افزایش ابر، احتمال بارندگی و وزش باد نسبتا شدید (با بزرگی بالاتر از 5 متربرثانیه) از سمت نواحی غربی و جنوب غربی انتظارمی‌رود.

وی افزود: ناپایداری‌های جوی حاکم در روز جاری سبب برقراری شرایط مساعد کیفیت هوا در بیشتر مناطق شهر تهران خواهد شد و به تدریج در ساعات پایانی امروز از میزان ناپایداری جوی کاسته خواهد شد و با تداوم این شرایط تا صبحگاه روز بعد، احتمال می‌رود افزایش نسبی در غلظت آلاینده ها طی برخی ساعات مشاهده شود.

مدیر واحد مدل سازی و پیش بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران خاطرنشان کرد: هرچند با تغییر شرایط جوی در طول روز پنجشنبه، بر میزان سرعت وزش باد افزوده خواهد شد ولی پراکندگی آلاینده ها و به تبع آن بهبود وضعیت کیفیت هوای پایتخت را به دنبال خواهد داشت؛ همچنین دما تا روز آینده روند افزایشی خواهد داشت.

شهبازی گفت: همچنین بر اساس آمار شرکت کنترل کیفیت هوای تهران،‌ شاخص کیفیت هوا در پایتخت طی 24 ساعت گذشته بر روی عدد ۷۲ قرار داشته و پاک است.

وی افزود: هم اکنون شاخص کیفیت هوا بر روی عدد 55 قرار دارد و هوای پایتخت اکنون سالم است که بر اساس آمارهای موجود از ابتدای سال جاری تاکنون تهران 25 روز هوای پاک و 37 روز هوای سالم داشته و هیچ روز آلوده‌ای به ثبت نرسیده است.


کد مطلب: 687326

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/687326/افزایش-دمای-پایتخت-روز-آینده

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com