کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

برنامه‌ریزی در سازمان برنامه و بودجه تعطیل است

1 خرداد 1398 ساعت 9:21

رئیس‌کمیسیون کشاورزی مجلس گفت:در حال حاضر در سازمان برنامه و بودجه کشور بخش بودجه آن غالب شده و برنامه‌ریزی تعطیل شده است.


به گزارش جهان نیوز، احمدعلی کیخا رئیس‌کمیسیون کشاورزی مجلس دیروز در همایشی افزود: تقریبا بخش زیادی از مشکلات کشور و موانع توسعه به دلیل این است که برنامه‌ریزی در سازمان برنامه و بودجه کشور وجود ندارد.
 

وی ادامه داد:‌کارشناسان این مجموعه در مقابل برنامه‌های وزارت کشاورزی نظر می‌دهند و جلوی آن می‌ایستند. مثلا اگر وزارت جهاد کشاورزی درباره تنوع زیستی بحثی را مطرح کند یک کارشناس این سازمان به راحتی آن را رد می‌کند.

وی تاکید کرد: دقیقا به همین دلیل است که برنامه‌های تنوع محیط زیستی تاکنون رها شده و اگر چند نفری هم پیدا شوند که با تعصب و عرق خودشان کاری انجام دهند پس از رفتن آنها به دلیل نبودن برنامه‌ریزی همه چیز رها می‌شود.

به گزارش فارس رئیس‌کمیسیون کشاورزی مجلس در ادامه گفت: اخیرا دولت تلاش می‌کند وزارت بازرگانی را دوباره تشکیل دهد. این در حالی است که سال 91 قانون تمرکز وظایف بازرگانی، کشاورزی در وزارت جهاد تصویب شده است و لذا با تشکیل وزارت بازرگانی این قانون ملغی خواهد شد. وی با بیان اینکه البته اقدامات وزارت جهاد در قبال اجرای این قانون قابل نقد است،‌گفت: وزارت جهاد ظرفیت‌سازی برای اجرای این قانون انجام نداد و تلاش‌هایش در این باره کافی نبود.

رئیس‌کمیسیون کشاورزی مجلس اضافه کرد: به دلیل مشکلاتی که در بازار وجود داشت سران سه قوه صورتجلسه‌ای را که به تائید مقام معظم رهبری هم رسانده‌اند برای صدور مجوز صادرات و واردات به وزارت صمت دادند.
 وی با بیان اینکه در دنیا سیستم‌های یکپارچه و زنجیره تولید معمول است، گفت:‌در کشور ما تشتت و پراکندگی در وظایف وزارتخانه‌ها مشهود است.

کیخا ادامه داد‌:‌ بنده که حداقل 4 واحد اقتصاد پاس کردم می‌دانم که پراکندگی وظایف به صلاح نیست. این در حالی است که برخی به دنبال این هستند که وزارت بازرگانی تشکیل شود و این وزارتخانه در ذیل ریاست جمهوری فعالیت کند.

منبع: کیهان


کد مطلب: 687319

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/687319/برنامه-ریزی-سازمان-برنامه-بودجه-تعطیل

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com