پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

آغاز فعالیت‌ مصرف بهینه برق برای پیک تابستان

سه شنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۲۳:۱۸
کد مطلب: 687301
معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی گفت: امسال هم با رشد 15 درصدی مصرف برق که تا این لحظه با آن مواجه هستیم، باید اقدامات مدیریت مصرفی سال گذشته را در دستور کار قرار دهیم.
آغاز فعالیت‌ مصرف بهینه برق برای پیک تابستان
به گزارش جهان نيوز به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، همایون حائری در سفر به استان خوزستان و نشست با مدیران صنعت برق و استاندار در کمیته کنترل و کاهش پیک بار تابستان 98 استان با بیان اینکه با اقدام‌های مدیریت مصرف در سال گذشته 1.5 برابر درآمد برق کشور صرفه‌جویی شده است، افزود: 19 خرداد که تاریخ شروع فعالیت‌های مدیریت مصرف در سال گذشته در خوزستان بوده را به عنوان روز مدیریت مصرف نام‌گذاری می‌کنیم.

وی گفت: هماهنگی‌های سال گذشته در خوزستان باعث شد تا نگاه جدیدی در صنعت برق ایجاد شود که ما می‌توانیم از طریق تعامل با مسئولان استانی، مدیریت مصرف ارزشمندی را داشته باشیم.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی تصریح کرد: تابستان سال گذشته با اقدام‌های صورت‌گرفته در پیک بار بیش از دو هزار و 200 مگاوات در کشور صرفه‌جویی شد، آن هم در شرایطی که با کمبود تولید نیروگاه‌های برق‌آبی در کشور مواجه بودیم.

حائری با بیان اینکه خوزستان به تنهایی 500 مگاوات صرفه‌جویی داشت و اگر بتوانیم این 500 مگاوات را برای سال 98 هم ادامه دهیم، یک‌هزار مگاوات صرفه‌جویی خواهد شد، افزود: اگر این یک‌هزار مگاوات در بخش مصرف را به بخش تولید منتقل کنیم و تلفات شبکه انتقال و توزیع و مصرف داخلی نیروگاه‌ها را نیز در نظر بگیریم، باید هزار و 500 مگاوات نیروگاه نصب می‌کردیم تا هزار مگاوات صرفه‌جویی شده را برای ما تولید می‌کرد.

وی ادامه داد: این هزار و 500 مگاوات در خوزستان برابر است با 15 هزار میلیارد تومان در شرایط فعلی و دو هزار و 200 مگاوات صرفه‌جویی معادل 30 هزار میلیارد تومان صرفه‌جویی در کشور است و این عدد چیزی حدود 1.5 برابر درآمد صنعت برق است.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی با بیان اینکه این روند آغاز شده را باید بتوانیم ادامه دهیم، اظهار داشت: امسال هم با این رشد 15 درصدی مصرف که تا این لحظه با آن مواجه هستیم باید اقدامات مدیریت مصرفی سال گذشته را در دستور کار قرار دهیم.

حائری گفت: 19 خرداد که تاریخ شروع اقدامات مدیریت مصرف در سال گذشته از خوزستان بوده را به‌عنوان روز مدیریت مصرف نام‌گذاری کرده‌ایم و برنامه‌هایی نیز در همین راستا و با هدف کاهش پیک بار برنامه‌ریزی شده که در همان روز اعلام خواهد شد.

وی با تشکر از اقدامات انجام شده و سربلندی صنعت برق در سیل اخیر، تاکید کرد: امیدوارم تابستان بدون مشکلی را با برنامه ریزی های صورت گرفته پشت سر بگذاریم و در برنامه ریزی های سال های آینده در کنار سرمایه گذاری هایی که انجام می‌شود مدیریت مصرف نیز در نظر گرفته و دیده شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *