جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

تکواندو با بقال و مجیزگو نتیجه نمی‌گیرد!

سه شنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۱۶
کد مطلب: 687223
پرافتخارترین قهرمان المپیک گفت: متأسفانه به جای اینکه با واقعیت‌ها کنار بیاییم، می‌خواهیم توپ را به زمین دیگران بیندازیم و بگوییم دلیل ناکامی تکواندوی ایران انگلیسی‌ها هستند.
تکواندو با بقال و مجیزگو نتیجه نمی‌گیرد!
به گزارش جهان نيوز، هادی ساعی در پاسخ به این سوال که نظر شما در مورد نتایجی که تیم ملی تکواندو در مسابقات جهانی منچستر کسب کرد چیست، گفت: نتایج در این دوره از رقابت‌ها به هیچ عنوان قابل قبول نیست. ما نسبت به دوره‌های قبل افت بسیار شدیدی را کرده‌ایم.

ما در طول یازده دوره مسابقات جهانی همیشه سکو نشین بودیم، اما در این دوره سقوط کردیم و در جایگاه دوازدهم قرار داریم که این واقعا تاسف آور است. متأسفانه این نتیجه را من خیلی قبل‌تر پیش‌بینی کرده بودم. دو سال قبل وقتی من گفتم این نفراتی که در ترکیب تیم ملی داریم، در نهایت اگر خیلی تلاش کنند، بتوانند سهمیه المپیک را بگیرند، اما بعید می‌دانم بتوانند در المپیک مدال کسب کنند.

صحبت‌های دو سال پیش من حالا ثابت می‌شود که آنها حتی در مسابقات جهانی در ابتدای مسیر هنوز نتوانسته‌اند کاری انجام بدهند. وقتی من این صحبت‌ها را مطرح کردم آقایان گفتند چه کار کنیم؛ این نفرات جزو نفرات رنکینگی ما هستند. بنده به آنها اعلام کرده بودم باید به غیر از این نفرات تکواندوکاران دیگری را باید وارد رنکینگ کنیم تا دست تیم ملی خالی نباشد. من تمام این صحبت‌ها را مطرح کردم، اما کسی به حرف ما گوش نداد.

دارنده دو نشان طلا و یک مدال برنز المپیک در ادامه صحبت‌های خود، خاطرنشان کرد: انتقاد من از ملی‌پوشان و کادر فنی تیم ملی نیست. آنها تلاش خود را کردند اما مشکل تکواندوی ایران این است که افراد توانمند در کنار تیم ملی حضور ندارند. فدراسیون باید برای موفقیت تکواندو از باتجربه‌ها استفاده کند که متأسفانه این کار را نمی‌کند. فریبرز عسگری در دوران قهرمانی‌ موفق بوده است، اما با شرایطی که در تکواندو حاکم است به غیر از فریبرز هم هر کس دیگری بیاید شرایط تکواندو همین است، چون شیرازه کار از دست مسئولان فدراسیون در رفته است. آقایان فقط دنبال این هستند که یک نفر بیاید تا در مقطعی دو مدال بگیرد و پشت آن مدال‌ها پنهان شوند.

پرافتخارترین قهرمان المپیکی ایران در پاسخ به این سوال که نظر شما در مورد نتایج بانوان و مدالی که مومن‌زاده در سن ۱۷ سالگی کسب کرده است چیست، گفت: به مومن‌زاده کسب این مدال را تبریک می‌گویم؛ اما چه کسی گفته او ۱۷ ساله است؟! بنده در المپیک جوانان به همراه آنان بودم و او در حال حاضر ۱۹ ساله است، اما آقایان نمی‌دانم چرا دوست دارند در بوق و کرنا کنند که او ۱۷ سال دارد! ضمن این‌که نفرات دیگری که به این مسابقات اعزام شدند و باختند و نتیجه نگرفتند آیا ۴۰ ساله هستند؟! همه بچه‌ها تقریبا هم سن و سال هستند، اما این‌که می‌خواهند بگویند یک جوان ۱۷ ساله در مسابقات جهانی مدال کسب کرده برای من عجیب است. مومن‌زاده ۱۹ ساله است.

ساعی در پاسخ به این سوال که به نظر شما آیا در صدور روادید ملی‌پوشان پشت پرده‌ای انگلیسی وجود داشته یا این‌که کم کاری از جانب فدراسیون بوده است، گفت: واقعیت این است که عدم مدیریت و عوامل فدراسیون باعث شد که تیم ملی در گرفتن روادید با مشکل روبه‌رو شود. همین‌که می‌بینیم نفرات اعزامی به مسابقات جهانی در گرفتن ویزا با مشکل روبه‌رو شدند، این نشان از کم‌کاری فدراسیون تکواندو است.

یکی از دلایلی که ملی‌پوشان موفق به دریافت روادید نشدند این بود که ۲۰ روز قبل از آغاز مسابقات جهانی تکواندوکاران راهی ترکیه شدند تا از طریق سفارت انگلیس ویزا را دریافت کنند. با توجه به اینکه ما با مشکل سیاسی با کشور انگلیس روبه‌رو هستیم و به همین دلیل انگلیس در ایران سفارت ندارد و فدراسیون به همین دلیل تیم ملی را راهی ترکیه کرد تا از این طریق روادید ملی‌پوشان دریافت شود اما مشکل اصلی این است که فدراسیون برای دریافت ویزا خیلی دیر اقدام کرد. برای رفتن به چنین کشوری و آنهم مسابقات بزرگی مثل رقابت‌های جهانی باید چند ماه زودتر اقدام می‌کردند.

متأسفانه آقایان دیر اقدام کردند و از روش عادی برای دریافت ویزای قهرمانان اقدام کردند. فدراسیون مثل مردم عادی برای گرفتن ویزا برای ملی پوشان اقدام کرد، این در حالی است که این اشتباه بزرگی بوده که آقایان انجام دادند.

آنها به جای اینکه ۵۰ پوند بیشتر هزینه کنند خواستند از طریق شیوه عادی اقدام کنند تا در گرفتن ویزا کمتر هزینه کنند که در پایان شاهد بودیم چنین تبعاتی در پشت این تصمیم غلط بود. آنها حتی پیش‌بینی نکردند که اگر برای دریافت روادید اقدام کنند و مدارک ملی‌پوشان در زمان بررسی از سوی سفارت با مشکل روبه‌رو شود برای اقدام مجدد دیگر زمانی برای این کار ندارند. این تصمیمات در نهایت منجر شد که تیم در آستانه اعزام وارد استرس شود و در نهایت چند نفر از ملی‌پوشان هم موفق نشدند راهی این مسابقات شوند که این اتفاق به نوبه خود عجیب بود.

دارنده نشان طلای المپیک در پاسخ به این سوال که آیا رئیس فدراسیون مدعی شده این موضوع را با رئیس فدراسیون جهانی در میان گذشته تا از طریق IOC حق ملی‌پوشان کشورمان را بگیرد، گفت: ما در مورد کدام حق صحبت می‌کنیم؟

اگر آقایان به دنبال گرفتن حق ملی‌پوشان کشورمان بودند ۵۰ پوند بیشتر هزینه می‌کردند تا روادید آنها در زمان موعد صادر شود. نه اینکه از شیوه عادی برای گرفتن ویزا اقدام می‌کردند. من نمی‌دانم آقایان از چه صحبت می‌کنند. نباید تصمیمات اشتباهی را که گرفته‌ایم به گردن دیگران بیندازیم. اگر چند ماه زودتر برای گرفتن ویزا آنهم از شیوه ویژه استفاده می‌کردیم به راحتی می‌توانستیم روادید همه نفرات را در زمان موعد دریافت کنیم اما اشتباهات خودمان باعث شد تا چنین اتفاقی رخ دهد.

ساعی در ادامه صحبت‌های خود، خاطرنشان کرد: تیم ملی هندوستان موفق به دریافت روادید نشده، آنها مستعمره کشور انگلیس هستند. وقتی آنها هم نمی‌توانند ویزا دریافت کنند، پرونده  صحبت‌ها مبنی براینکه موضوع سیاسی بازی بوده، بسته می‌شود.

یکی از دلایل اصلی‌ که هندی‌ها نتوانستند روادید دریافت کنند این بود که آنها نیز مثل ما دیر اقدام کردند و تا مراحل قانونی طی شود، هندی‌ها نیز فرصت حضور در مسابقات جهانی را از دست دادند. آنها که دیگر مشکل سیاسی نداشتند. ما با انگلیس مشکل سیاسی داریم، به هر حال هر کاری قانون خودش را دارد، اما آقایان این را نمی‌دانند؛ چرا؟ چون وقتی کنار تیم ملی بقال و مجیزگو باشد در نهایت همین اتفاقاتی رخ می‌دهد که شاهد آن بودیم. 

آقایان میخواهند با بقال و مجیز گو نتیجه بگیرند، اما عملکرد تکواندو از المپیک ریو تا به امروز گویای همه چیز است. متأسفانه به جای اینکه با واقعیت‌ها کنار بیاییم، می‌خواهیم توپ را به زمین دیگران بیندازیم و بگوییم دلیل ناکامی تکواندوی ایران انگلیس‌ها هستند، اما این به هیچ عنوان برای خانواده بزرگ تکواندو و جامعه ورزش قابل قبول نیست.

رئیس کمیسیون ورزشکاران در پاسخ به این سوال که مسابقات جهانی سکوی پرتابی بود برای رسیدن ملی‌پوشان به المپیک توکیو، به نظر شما با از دست دادن این فرصت آیا کار برای ما دشوار می‌شود یا این‌که راه‌های دیگری برای رسیدن به المپیک توکیو وجود دارد، گفت: اولین راه این است که فدراسیون تکواندوی ایران آدم‌های کوچک اطراف خود را کنار بگذارند.

ما در تکواندو افراد بزرگ و باتجربه خیلی داریم. از آنها استفاده کنند تا بتوانند در ادامه مسیر موفق باشند. کار سخت است، اما برای عبور از مسیر سخت حتماً باید کارهای سخت انجام دهیم. ما فرصت برای گرفتن سهمیه المپیک را داریم و می‌توانیم از مسابقات آسیایی شانس حضور در المپیک ۲۰۲۰ توکیو را به دست بیاوریم.

منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *