پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۰
۵

ترامپ: نمی‌گذارم چین به ابرقدرت جهان تبدیل شود

سه شنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۳۵
کد مطلب: 687214
در بحبوحه تشدید مناقشه تجاری با چین، رئیس‌جمهوری آمریکا گفت اجازه نخواهد داد این کشور آسیایی در دوران حاکمیت او به ابر قدرت اول جهان تبدیل شود.
ترامپ: نمی‌گذارم چین به ابرقدرت تبدیل شود
به گزارش جهان نيوز به نقل از ایسنا ، آمریکا و چین از سال گذشته درگیری مناقشه‌ای تجاری شدند. آنها مرتبا جلساتی را در راستای یافتن یک راه‌حل درباره این تنش تجاری برگزار می‌کنند اما گفت‌وگوها تاکنون حاصلی نداشته و در آخرین مراحلش به مانعی برخورد کرد. ایالات متحده از آن زمان چین را به عقب‌نشینی لحظه‌ آخری از یک توافق متهم می‌کند.

ترامپ به شبکه خبری فاکس نیوز گفت: اقتصاد ما فوق‌العاده بوده است. چون آنها دنبال ما می‌آمدند، می‌خواستند از ما جلو بزنند. اگر هیلاری کلینتون رئیس‌جمهوری آمریکا می‌شد، چین تا پایان دولت او اقتصادی به مراتب بزرگتر از ما ایجاد می‌کرد اما اکنون آنها به چنین خواسته‌ای نزدیک هم نشده‌اند.

ترامپ همچنین مدعی شد: چین همانند آمریکا خوب عمل نمی‌کند. ما میلیاردها دلار گرفته‌ایم. قطعا چین همانند ما خوب عمل نمی‌کند.

او در ادامه گفت که از مناقشه تجاری واشنگتن – پکن "بسیار خوشحال" است و گرچه "چین قصد دارد تا ابر قدرت اول جهان شود اما قرار نیست چنین اتفاقی در دوران ما" رخ دهد.  
  
ایالات متحده اخیرا تعرفه‌های کالاهای چینی به ارزش ۲۰۰ میلیارد دلار را در بحبوحه گفت‌وگوهای تجاری افزایش داد. چین به تلافی آن قصد دارد از اول ژوئن حق گمرکی کالاهای وارداتی از آمریکا به ارزش ۶۰ میلیارد دلار را افزایش بدهد. ترامپ تاکید کرد: چین حس می‌کند در مذاکرات اخیر به صورت بدی ضربه خورده است و ممکن است که منتظر انتخابات بعدی آمریکا باشد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


United States
...
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
ابرقدرت شده. تو خوابی بیدار شو. ایران هم ابرقدرت شده...
Iran, Islamic Republic of
...
امیر
Iran, Islamic Republic of
....