چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۰

ماجرای هدیه های میله ای و انتخابات وزنه برداری!

سه شنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۳۹
کد مطلب: 687165
وزنه برداری یکی از فدراسیون‌هایی است که در فاصله ۱۵ ماه تا المپیک بدون رئیس اداره می‌شود، اما یکی از امید‌های ایران در توکیو ۲۰۲۰ محسوب می‌شود.
ماجرای هدیه های میله ای و انتخابات وزنه برداری!
به گزارش جهان نيوز، علی مرادی از اردیبهشت ۹۴ ریاست فدراسیون وزنه برداری را به عهده گرفت تا جانشین حسین رضازاده شود. ۴ سال از آن تاریخ گذشت و دوران ریاست مرادی به پایان رسید. اما هنوز رئیس جدید فدراسیون مشخص نشده است و به جای آن علیرضا خسروی با حکم سرپرستی این فدراسیون را اداره می‌کند.

عملکرد مرادی پشت ۲ طلای المپیک ریو
برای بررسی عملکرد فدراسیون‌هایی مثل رشته وزنه برداری، مسابقات المپیک همیشه معیار خوبی است. در دوران ریاست مرادی بر فدراسیون وزنه برداری، تیم ملی ایران در المپیک ریو ۲۰۱۶ دست به کار بزرگی زد و صاحب ۲ مدال طلا شد. این بهترین نتیجه وزنه برداران ایرانی در ۴ دوره اخیر المپیک از لحاظ کیفیت مدال بود.

کیانوش رستمی در دسته ۸۵ کیلوگرم و سهراب مرادی در دسته ۹۴ کیلو گرم در جایگاه نخست قرار گرفتند و اگر آن اتفاق عجیبِ داوری برای بهداد سلیمی رخ نمی‌داد، وزنه برداران ایرانی در ریو با ۳ مدال طلا تاریخ سازی می‌کردند.

هر چند که همین ۲ مدال طلا از سوی رستمی و مرادی باعث شد که رشته وزنه برداری، بهترین عملکرد را در بین همه رشته‌ها برای کاروان المپیک اعزامی ایران به ریو ۲۰۱۶ رقم زند. هرچند که ۲ سال بعد و در مسابقات آسیایی جاکارتا وقتی از ۸ وزنه بردار ایران در مسابقات، ۲ مدال طلا و یک نقره و یک برنز برای وزنه برداران ایران به دست آمد، رئیس فدراسیون این نتایج را بهترین نتیجه تاریخ وزنه برداری ایران در مسابقات آسیایی عنوان کرد. اما مخالفان او اعتقاد داشتند مرادی نتایج این دوره از مسابقات آسیایی را فقط با ۹ دوره اخیر مقایسه کرده است.


 
با وجود عملکرد فنی نسبتا خوبی که وزنه برداری ایران در دوران ریاست مرادی داشت، مخالفان او به برخی از تصمیم‌هایی که مرادی در دوران ریاستش می‌گرفت، انتقاد داشتند. چند تن از روسای هیئت‌های استانی وزنه برداری، مرادی را به دخالت در امور مربوط به هیئت‌ها متهم می‌کردند. بعضی از روسای هیئت‌های استانی نیز می‌گفتند مرادی با هر رئیسی که دنبال استقلال باشد به مشکل می‌خورد. از طرفی کنار گذاشتن بعضی از چهره‌های شاخص مثل حسین توکلی از تیم ملی از سوی علی مرادی نیز با انتقاد کارشناسان قرار گرفت.

پایان داستان مرادی و حضور سرپرست فدراسیون روی صندلی ریاست
حکم ریاست علی مرادی در فدراسیون وزنه برداری روز ۷ اردیبهشت سال جاری به پایان رسید. از طرفی اهالی وزنه برداری از بهمن ماه سال ۹۷ منتظر برگزاری انتخابات از سوی فدراسیون بودند.

اما برخی از کاندید‌هایی که قصد حضور در انتخابات را داشتند با برگزاری انتخابات به ریاست مرادی اعتراض کردند. در نهایت از سوی وزارت ورزش و جوانان در تاریخ ۱۲ اردیبهشت سال جاری طی حکمی علیرضا خسروی سرپرست وزنه برداری شد تا مسئول برگزاری انتخابات در فدراسیون باشد.


 
نامزد های ریاست وزنه برداری به خط شدند
پس از نام نویسی کاندید‌های ریاست فدراسیون وزنه برداری، روز ۱۵ فروردین امسال فدراسیون وزنه بردای اسامی ۸ نفر از افرادی که صلاحیت شان برای ریاست بر فدراسیون وزنه برداری احراز شده است را اعلام کرد. محمد رضا آخوندی، سجاد انوشیروانی، عبدالکریم پورکیان، نصرت الله عابدینی، شهرام عظیمی، فرشاد غزالیان، حسین رضا زاده و البته شخص رئیس فدراسیون یعنی علی مرادی در این لیست حضور داشتند. گفتنی است مرادی در آخرین روز از مهلت نام نویسی ثبت نام کرد، تا این دوره از انتخابات جذاب‌تر از همیشه باشد.

اما نام کوروش باقری در این افراد دیده نمی‌شد. بعد از اعتراضی که باقری به دبیرخانه فدراسیون انجام داد، شورای تجدید نظر نام او را نیز به ۸ نفر قبلی اضافه کرد. حالا یکی از این ۹ نفر فدراسیون وزنه برداری را در ۴ سال آینده ریاست می‌کند.

اختلاف کارشناسان و فدراسیون در مورد زمان برگزاری انتخابات
فدراسیون وزنه برداری در حال حاضر با سرپرستی علیرضا خسروی به کار خود ادامه می‌دهد و رویداد‌هایی مثل مسابقات جهانی جوانان جهان را طی چند روز آتی در پیش دارد. در حالی که از سوی برخی مدیران فدراسیون، برگزاری هر چه زودتر انتخابات اولویت دارد، تعدادی از کارشناسان وزنه بردای و روسای هیئت‌های استانی اعتقاد دارند که نیازی به تعجیل در برگزاری انتخابات نیست. چرا که از نظر آن‌ها هنوز تکلیف برخی از روسای هیئت‌های استانی مثل استان کرمانشاه مشخص نیست و این هیئت با سرپرست اداره می‌شود.

گفتنی است که طبق قانون سرپرست‌های هیئت‌های استانی حق شرکت در انتخابات را ندارند و باید دید تا زمان برگزاری مجمع اتخابات فدراسیون، تکلیف این هیئت‌های استانی به کجا می‌انجامد.


ماجرای هدیه‌های عجیب پیش از انتخابات
روز‌های اخیر خبری مبنی بر اهدای میله‌های وزنه برداری از سوی یکی از نامزد های انتخابات فدراسیون وزنه برداری مطرح شد. تعدادی از روسای هیئت‌های استانی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران این موضوع را تایید کردند و برخی نیز اظهار بی اطلاعی کردند.
محسن بیرانوند دبیر فدراسیون وزنه برداری در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران در خصوص این موضوع بیان کرد: بعید می‌دانم کسی رای خود را به پول و هدیه بفروشد و یکی دیگر از نامزد ها نیز این موضوع را تایید کرد و گفت: همه این شخصی را که هدیه داده است، می‌شناسند. او در این مدت بار‌ها وعده و وعید داده است و حالا نیز هدیه!


 
هنوز از سوی وزارت ورزش و جوانان تاریخ دقیق برگزاری انتخابات فدراسیون وزنه برداری مشخص نشده است و فقط در حال حاضر این فدراسیون با سرپرستی علیرضا خسروی اداره می‌شود. طبق قانون حکم سرپرست بین ۳ تا ۶ ماه است. حال باید دید که انتخابات سرنوشت ساز در آستانه المپیک ۲۰۲۰ در چه تاریخی برگزار می‌شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *