سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۰
۱

جلیلی: هر تحریم آمریکا یک رفتار جنگی است و باید هزینه آن را بپردازد

دوشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۲۲:۳۹
کد مطلب: 687132
فارس نوشت: عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه ملت ایران به‌دنبال تعامل سازنده با جهان است نه بازنده، گفت: هر تحریم آمریکا یک رفتار جنگی است و باید هزینه آن را بپردازد.
جلیلی: هر تحریم آمریکا یک رفتار جنگی است
به گزارش جهان نيوز، سعید جلیلی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام عصر امروز دوشنبه سی‌ام اردیبهشت در اجتماع اساتید بسیجی تهران که در دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد گفت: اگر صحبت از گام دوم انقلاب می‌شود باید پیش از همه نسبت خودمان را به ‌آن تعریف کنیم. 

وی ادامه داد: باید تعریف شود که ما امروز نسبت به روند انقلاب اسلامی چه نقشی را ایفا می‌کنیم؟ آیا در مجموعه جلسات، همایش‌ها و اردوها به اهداف خود نزدیک می‌شویم یا خیر؟ 

جلیلی در ادامه با تاکید بر اینکه «دولت در سایه» یک گفتمان است نه یک تشکیلات خاطرنشان کرد: دولت در سایه یعنی اینکه ما باید سایه به سایه روند تحولات کشور را دنبال کنیم؛ اگر روند خوبی است باید آن را تقویت کنیم همچنان که اگر دچار خطاست می‌بایست آن را تصحیح و  اگر دچار نقص است تکمیل کنیم. 

وی با تاکید بر اینکه در دانشگاه‌ها باید روند تعقیب مسائل اساسی کشور دنبال شود افزود: وقتی از بسیج صحبت می‌کنیم منظور یک مفهوم کاملا علمی است که وارد مسائل اساسی کشور می‌شود و نسبت خود را با این موضوعات متناسب با تخصص خود پیدا می‌کند و سعی می‌کند آن تخصص را در این موضوعات جاری و ساری کند. 

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: انتظاری که از هر یک از ما می‌رود این است که کار خود را به ویژه در عرصه‌های علمی به گونه‌ای انجام دهیم که منجر به یک اتفاق مثبت در کشور شود. 

وی در ادامه خاطرنشان کرد: اگر انقلاب ما موفقیت‌های جدی داشته است که موجب اعجاب جهانیان شده است ، یک عامل آن وجود مردمی است که یک اندیشه را باور کرد‌ند و تمام آنچه را که در توانشان بود در طبق اخلاص گذاشتند. 

جلیلی با اشاره به اینکه امروز همه تلاش دشمن بر این است که این باور صحیح را از مردم بگیرد گفت: اگر  امروز دشمن این فعالیت سنگین در فضای مجازی و رسانه‌ای را دارد به خاطر آن است که می‌بیند  اگر مردم توصیفی دقیق  از واقعیت و تحلیلی صحیح از راه‌های رسیدن به آ رمان‌هایشان داشته باشند موفقیت‌های انقلاب اسلامی تداوم می‌یابد و این پیوستگی که امروز میان مردم و نظام وجود دارد تبعات خود را خواهد داشت. 

وی عنوان داشت: دانشگاه‌ها امروز به عنوان نهادهای مرجع می‌تواند در تحلیل‌های صحیحی که به جامعه ارائه می‌شود نقش داشته باشند. 

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه ملت ایران به‌دنبال تعامل سازنده با جهان است نه بازنده، گفت: هر تحریم آمریکا یک رفتار جنگی است و باید هزینه آن را بپردازد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
شما هم پرايد به امريكا صادر نكنيد