شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰
۱

تولید اورانیوم غنی شده در نطنز ۴ برابر شد

دوشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۲۰:۱۲
کد مطلب: 687119
مهر نوشت: سخنگوی سازمان انرژی اتمی از افزایش ۴ برابری میزان تولید اورانیوم غنی شده در این مجتمع از روز جاری خبر داد.
تولید اورانیوم غنی شده در نطنز ۴ برابر شد
به گزارش جهان نيوز، بهروز کمالوندی عصر روز دوشنبه در نشست خبری در حاشیه بازدید جمعی از خبرنگاران و مدیران رسانه‌های داخلی از سایت شهید احمدی روشن گفت: از امروز در سایت نطنز ۴ برابر ظرفیت قبلی که تولید اورانیوم غنی شده داشتیم، تولید خواهیم کرد.

وی افزود: این اقدام در پی مصوبه ۱۸ اردیبهشت شورای عالی امنیت ملی و در واکنش به خروج امریکا از برجام و عدم ایفای تعهدات برجامی اروپا صورت می‌گیرد.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی تاکید کرد: در حال حاضر نه بنا داریم که از برجام خارج شویم و نه آن را نقض کنیم.

کمالوندی در پاسخ به این سوال که چه میزان زمان برای عبور میزان اورانیوم غنی شده از سقف ۳۰۰ کیلوگرم نیاز هست، گفت: این زمان حتماً طولانی نخواهد بود و به چند هفته نمی‌رسد. اما زمان دقیق آن براساس اقدامات فنی ما و گزارش‌هایی ارسالی همکاران مان مشخص خواهد شد.

وی گفت: در ۲ هفته آینده بازدید مشابهی از مجتمع آب سنگین اراک صورت خواهد گرفت و اصحاب رسانه در جریان فعالیت‌های این مجتمع و روند کاهش انجام تعهدات ایران قرار خواهند گرفت.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
ایران یا اصلا نباید غنی سازی کند یا اگر الان غنی سازی کرد هیچ موقع نباید آنرا به خارج از کشور بفرستد حتی اگر برجام های دیگر باشد و رییس جمهور آمریکا یک آدم عاقل باشد و با ایران کنار بیاید. این مواد مثل چماقی است که در دست داری در مقابل گرگ وحشی در شب تار. با دست خالی گرگ آدم را میخورد ....