جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰
۱

عبور رزم‎ ناو آمریکایی از خط قرمز چین

دوشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۰۰
کد مطلب: 687083
یک فروند ناوشکن آمریکایی به اسم برخورداری از حق آزادی کشتی‏رانی، حریم آبی پکن در اطراف جزایر مورد مناقشه دریای چین جنوبی را نقض کرد.
عبور رزم‎ ناو آمریکایی از خط قرمز چین
به گزارش جهان نيوز به نقل از مهر، ارتش آمریکا از حضور یکی از رزم‌ناوهای خود در اطراف جزایر مورد مناقشه «اسکاربروگ شول» (Scarborough Shoal) واقع در دریای چین جنوبی خبر داد.

به ادعای آمریکا، ناوشکن پربل متعلق به ناوگان دریایی هفتم این کشور در راستای به چالش کشیدن ادعاهای دریایی (چین) و با هدف حراست از اصل دسترسی به آب‌های آزاد، در ۱۲ مایلی جزایر مورد مناقشه شنا کرده است.

این دومین اقدام آمریکا از این نوع طی یک ماه گذشته است. گفتنی است اقداماتی از این دست اگرچه طی سال‌های اخیر شایع بوده است؛ با توجه به تشدید تنش‌های تجاری ۲ کشور در ماه‌های گذشته، حائز اهمیت است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
این آمریکا تا یک جنگ جهانی سوم راه نندازه بیخیال نمیشه ، حالا یا کوه باروت غرب آسیا باشه یا کشورهای چشم بادامی را تحریک کند. بالاخره یکی اش هم باشه خوبه.