پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰
۳

فرمول تاجزاده برای تأیید صلاحیت میرحسین

دوشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۲۷
کد مطلب: 686995
تاجزاده در حالی نظر خود پیرامون حتمی بودن عقب نشینی شورای نگهبان در صورت شرایط بد اقتصادی و یا نارضایتی مردم با تشویق خیابانی آمریکا را ابراز می‌کند که تجربه سال ۸۸ و مقاومت و استحکام نهادهای کلان نظام را گویی از یاد برده است.
فرمول تاجزاده برای تأیید صلاحیت میرحسین
به گزارش جهان نيوز، «مصطفی تاجزاده»، از دستگیرشدگان فتنه ۸۸ در بخشی از یک مصاحبه با روزنامه همشهری با اشاره به اینکه میزان حضور مردم درانتخابات پایان سال به عوامل زیادی بستگی دارد، گفته است: «مثلاً اگر مذاکره با امریکا سر بگیرد و تحریم‌ها لغو شود، این امر بر نگاه و حضور مردم در انتخابات بسیار تاثیر خواهد گذاشت و می‌گویند رأیشان تاثیرگذار بوده و باید همین مسیر را ادامه دهند. اما اگر مشکلات اقتصادی بیشتر شود، مردم دلسردتر می‌شوند و تمایلشان برای حضور در انتخابات کمتر خواهد بود.»

او سپس با تأکید بر لزوم فشار افکار عمومی به نهادهای کشور گفته است:
«ما بارها دیده‌ایم وقتی جامعه بی تفاوت بوده، بسیاری ردّ صلاحیت شده‌اند اما زمانی که فشار زیاد شده به همان نسبت موج ردّ صلاحیت‌ها فروکش کرده است. اگر فشار زیاد باشد اینها – شورای نگهبان - مجبورند آقایان خاتمی و موسوی را هم تایید صلاحیت کنند.»

تاجزاده در پاسخ به این سؤال که این فشار چگونه باید منتقل شود؟ تصریح می‌کند: عمدتاً از طریق انتقال دو پدیده خطرناک شرایط بد اقتصادی از یک طرف و نارضایتی گسترده مردم از طرف دیگر. یعنی در حالی که ترامپ به جد به دنبال آوردن مردم به خیابان‌ها و عدم شرکت آنان در انتخابات است تا بتواند به نام دفاع از ملت ما بهانه دخالت در امور ایران را به دست آورد و ما را به سوریه یا لیبی و یا یمن و ونزوئلا تبدیل کند، جمهوری اسلامی استراتژی ترامپ را با نمایش وحدت ملی از طریق انتخابات آزاد خنثی کند.

*تاجزاده در حالی نظر خود پیرامون حتمی بودن عقب نشینی شورای نگهبان در صورت شرایط بد اقتصادی و یا نارضایتی مردم با تشویق خیابانی آمریکا را ابراز می‌کند که تجربه سال ۸۸ و مقاومت و استحکام نهادهای کلان نظام را گویی از یاد برده است.

سالی که به گفته برخی آگاهان از جنگ ۸ ساله هم سخت‌تر بود اما شورای نگهبان و نهادهای کلان نظام در مقابله فتنه اصلاح‌طلبان یک قدم هم عقب ننشستند و قانونی بودن اقدامات و صحّت انتخابات را به اثبات رساندند.

این در حالی است که به زعم ما، منظور اصلی تاجزاده از این گفتار، نه بیان راه‌های عقب‌گرد شورای نگهبان که دادن گِرای حضور خیابانی به مردم است.

رخدادی که به زعم برخی محافل تحلیلی، آقای تاجزاده و دوستان ایشان چند سالی هست به دنبال سر و شکل دادن به آن هستند و بصورت علی‌الدوام با القای مفاهیمی مثل شیوع گرسنگی در ایران، ناامیدی مردم، شرایط بحرانی و «ضرورت حضور خیابان» قصد دارند کار ناتمام خود در سال ۸۸ را به اتمام برسانند.

آش این قضیه به حدی شور شده است که سعید حجاریان نوید رویارویی مردم و نیروهای نظامی را در جریان انتخابات امسال داده است و علی ربیعی، وزیر سابق کار هم از این گفته است که امسال سال بروز ناآرامی‌های فیزیکی مردم خواهد بود!

اظهارات تاجزاده مبنی بر اینکه اگر مذاکره با آمریکا انجام بشود مردم احساس می‌کنند رأیشان تأثیرگذار بوده و حضور بیشتری در انتخابات خواهند داشت نیز صورت دقیق‌تری است از معنای این روزهای مورد تأکید اصلاح‌طلبان مبنی بر اینکه رأی مردم تأثیرگذار نیست و مردم ناامیدند!

مردم هرگاه چیزی را بر خلاف خواست ستاد اصلاحات بخواهند و هر موقع که با آنها همنوا و خواستار کرنش ذلیلانه نباشند؛ مشتی عقب‌مانده سیاسی هستند که در باطن خود استبداد دارند، ماکیاولی باید بر آنها حکومت کند، حسود و خشن هستند و دیدگاه‌های کودکانه دارند! (اشاره به گفته‌های روشنفکران اصلاح‌طلب طی ۶ سال اخیر درباره مردم)

منظور چپ‌های ستادی از مردمی که فکر می‌کنند رأیشان تأثیرگذار نیست هم قاطبه ۸۰ میلیونی مردم ایران نیست بلکه معمّرین ستاد اصلاحات هستند که قصد دارند با تهدید «فتنه اقتصادی» نظام اسلامی را وادار به مذاکره با آمریکا کنند اما نمی‌توانند.

لازم به توضیح است که اصلاح‌طلبان فعال در فتنه ۸۸ مسیر فعالیت‌های خود را به سمتی برده‌اند که انتخابات اسفندماه امسال کم‌فروغ‌تر از همیشه برگزار شود.
آنها البته سابقه چنین تلاشی در جریان انتخابات‌های مجلس هفتم و مجلس نهم نیز دارند.

نکته جالبی که در اظهارات تاجزاده وجود دارد این است که او در حالی عنوان می‌کند که ترامپ به دنبال عدم حضور مردم ایران در انتخابات است که گویا خبر ندارد نظریه عدم حضور در انتخابات اسفند در صورت عدم پذیرش شروط اصلاح‌طلبان؛ توسط یار گرمابه و گلستان او یعنی «سعید حجاریان» در حال پمپاژ است!

منبع: مشرق
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
آقای تاجزاده
شتر در خواب بیند پنبه دانه
اعلی هرزه همایونی ولیعهدپهلوی و اسراییل و پدر بزرگتان عموسام و اربابتان انگلستان هم چهل سال است که همین آرزوهای شما را دارند
Iran, Islamic Republic of
فتنه از قتل بدتر است
نه فراموش ميكنيم و نه ميبخشيم
Iran, Islamic Republic of
به جهنم