پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

پیشنهاد تغییر نام وزارت ارتباطات به وزارت اینترنت/ ۲ نظام حکمرانی اینترنت ایجاد شده است

يکشنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۹:۳۰
کد مطلب: 686944
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: کسی فکر نمی‌کرد برای اینترنت رقیب دومی وجود داشته باشد اما این امکان در حال شکل‌گیری است و در حال حاضر ۲ نظام حکمرانی اینترنت، یکی نظام آیکن و دیگر نظام چین ایجاد شده است.
آیا وزارت اینترنت تشکیل می شود؟!
به گزارش جهان نيوز، سعید رضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در مراسم روز جهانی ارتباطات اظهار داشت: ای کاش شبکه ملی اطلاعات، شبکه ملی اطلاعات و ارتباطات بود.

وی گفت:‌ شبکه ملی اطلاعات ۸۰ درصد پیشرفت کار داشته است و تاکنون حدود ۱۲ هزار میلیارد تومان از بودجه دولت و ۷ هزار میلیارد تومان از بودجه بخش خصوصی برای آن تأمین اعتبار شده است.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: گره‌ای که در شبکه ملی اطلاعات داریم این است که با دانش یکپارچه به این شبکه نگاه نکرده‌ایم؛ وزارت ارتباطات می‌گوید زنجیره را کامل کرده‌ام، اما تکلیف خدمات چه می‌شود؟

وی گفت:‌ ۴-۵ سال پیش پیشنهاد دادم وزارت ارتباطات به وزارت اینترنت تغییر نام بدهد که هلندی‌ها این کار را در سال ۱۹۹۴ انجام دادند .

به گفته عاملی، در حال حاضر دو نظام حکمرانی اینترنت ایجاد شده است؛ یکی نظام آیکن و دیگر نظام چین که ۶۹ کشور در راه ابریشم چین قرار دارند و چین در حال فراهم کردن زیرساخت‌های آن است.

وی افزود: IP چین با IP ایکن متفاوت خواهد بود و IP ورژن ۶ که در دنیا گسترده زیادی از IPها را فراهم کرده در آینده از سکه می‌افتد. به این ترتیب در حالی که کسی فکر نمی‌کرد اینترنت دومی وجود داشته باشد، اما این امکان در حال شکل‌گیری است.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با طرح این سؤال که اگر امکان اینترنت ۲ وجود دارد، چرا امکان اینترنت ۳ وجود ندارد؟ گفت: چینی‌ها اکنون میزان استفاده از گوگل را به یک درصد رسانده‌اند؛ این طرح‌ها نشان می‌دهد، امکان ایجاد اینترنت‌های دیگر نیز وجود دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *