پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

یکی از سرکردگان داعش در موصل دستگیر شد

يکشنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۹:۲۶
کد مطلب: 686943
فارس نوشت: وزارت دفاع عراق روز یکشنبه گفت که یکی از سرکردگان گروه ترویستی داعش در شهر موصل استان نینوی واقع در شمال این کشور بازداشت شده است.
یکی از سرکردگان داعش در موصل دستگیر شد
به گزارش جهان نيوز، مرکز اطلاع‌رسانی نظامی وابسته به وزارت دفاع عراق روز یکشنبه در بیانیه‌ای گفت که «پلیس نینوی سرکرده داعش به نام جهاد الانصاری را پس از انجام عملیات اطلاعاتی دقیق دستگیر کرد».

در این بیانیه آمده است: «تروریست بازداشت شده، سمت امیر گردان خمپاره‌انداز در منطقه سهل نینوی را داشت و عملیات دستگیری علیه این جنایتکار در بخش شرقی شهر موصل صورت گرفت».

مسئولان عراقی می‌گویند که پس از شکست داعش در پایان سال ۲۰۱۷ در عراق، فعالیت داعش اخیرا در استان‌های الانبار (غرب)، دیاله (شرق)، نینوی، کرکوک و صلاح الدین (شمال) افزایش پیدا کرده است.

هسته‌های خفته داعش در مناطق مختلف عراق همچنان وجود دارد و هر از گاهی حملاتی را مناطق مذکور انجام می‌دهند.

وزارت دفاع عراق روز دوشنبه هفته گذشته با صدور بیانیه‌ای گفته بود که عملیات نظامی جدید در جنوب غربی موصل با هدف تعقیب هسته‌های خفته داعش آغاز شده است.

طبق بیانیه وزارت دفاع عراق، گردان سوم تیپ ۷۶ دوشنبه هفته گذشته با همکاری نیروهای الحشد العشائری، عملیات گسترده‌ای را در مناطق جنوب غربی موصل آغاز کرد.

وزارتخانه یادشده افزود: این عملیات امنیتی با هدف تعقیب هسته‌های خفته و پنهان داعش در غرب موصل صورت می‌گیرد.

سازمان ملل متحد سال مردادماه گذشته گفته بود که «حدود 30 هزار عنصر داعش همچنان در عراق و سوریه حضور دارند که قادرند با وجود شکست آنان و قطع کمک‌های مالی، حملات تروریستی انجام دهند».

عناصر داعش اگرچه منطقه خاصی را در اختیار ندارند، ولی در عراق بیشتر در مناطق صحرایی پنهان شده‌اند و در سوریه نیز در مناطق شمال شرقی این کشور نفوذ دارند و شمار دیگری از آنان در کشورهایی چون افغانستان، لیبی، سومالی و یمن مستقر هستند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *