پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۱

آیا رانت در «سیستم غذا و دارو» حذف می شود؟

يکشنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۴۸
کد مطلب: 686897
رئیس سازمان غذا و دارو در مورد قول وزیر بهداشت برای حذف رانت در سیستم غذا و دارو طی سه ماه آینده، گفت: بحث شفافیت‌ها را به صورت جدی پیگیری می‌کنیم.
آیا رانت در «سیستم غذا و دارو» حذف می شود؟
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، مهدی پیرصالحی رئیس سازمان غذا و دارو در مورد رانت موجود در سازمان غذا و دارو، گفت: در سازمان رانت وجود ندارد بلکه در برخی موارد عدم شفافیت را داریم.

رئیس سازمان غذا و دارو افزود: امروزه تمامی امضاهای سازمان توسط کمیسیون‌ها و کمیته‌ها انجام می‌شود و در واقع دست یک نفر نیست و کمیسیون‌ها و کمیته ها باید برای صدور مجوز ورود کالاها تصمیم‌گیری کنند.

وی با بیان اینکه عدم شفافیت‌های بیرونی به برخی سوء‌تفاهمات دامن می‌زند، تصریح کرد: برای برطرف کردن این سوء‌تفاهم‌ها نسبت به شروع فرآیندی که وزیر بهداشت دستور دادند یعنی بررسی عملکرد گذشته و شفافیت آینده اقدام کردیم.
پیرصالحی یادآور شد: تمامی کمیسیون‌ها و کمیته ها ضبط و به صورت آنلاین در اختیار نهادهای نظارتی  قرار داده می شود تا بتوانند نظارت کنند.

رئیس سازمان غذا و دارو افزود: از نهادهای نظارتی خواستیم که در کمیسیون‌های ما حضور داشته باشند و از نمایندگان مجلس نیز درخواست کردیم با حضور در کمیسیون ها با فرآیندهای ما آشنا شوند. بر این باورم که اگر شفافیت ما افزایش یابد نگرانی‌ها نیز برطرف خواهد شد.

پیرصالحی در مورد قول وزیر بهداشت برای حذف رانت در سیستم غذا و دارو طی سه ماه آینده، به خانه ملت گفت: بحث شفافیت‌ها را به صورت جدی پیگیری و دنبال می‌کنیم که تا سه ماه آینده به درستی تحقق یابد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


یه همکار
Iran, Islamic Republic of
سلام..همکار گرامی در پارگراف آخر خبر نام خانه ملت ذکر شده است اما شما به نقل از فارس زدید..این گفت و گو توسط خبرنگار خبرگزاری خانه ملت گرفته شده است نه فارس..لطفا اخلاق حرفه ای را رعایت کنید
سپاس