جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۲

گفت‎وگوی تلفنی پامپئو و ولی عهد سعودی

يکشنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۰۸:۲۰
کد مطلب: 686803
وزیر خارجه آمریکا شنبه شب در تماس تلفنی با «محمد بن سلمان» ولی‌عهد سعودی با وی درباره تحولات منطقه گفت‌وگو کرده است.
گفت‎وگوی تلفنی پامپئو و ولی عهد سعودی
به گزارش جهان نيوز به نقل از العالم، «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا شنبه شب تلفنی با «محمد بن سلمان» ولی‌عهد عربستان سعودی درباره تحولات منطقه غرب آسیا گفت‌وگو کرده است.

به نوشته پایگاه خبری شبکه «اسکای نیوز» عربی، طرفین در این مکالمه تلفنی درباره «روند تحولات و تلاش‌های صورت‌گرفته برای افزایش امنیت و ثبات در منطقه» صحبت کرده‌اند.

خبر مکالمه طرفین ساعتی پس از آن منتشر می‌شود که وزارت خارجه عربستان اعلام کرد «سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه این کشور از سران دولت‌های عربی و کشورهای حاشیه خلیج فارس خواسته روز ۳۰ می (۹ خرداد) با هدف بررسی مسئله عملیات علیه تأسیسات نفتی این کشور و انفجارهای بندر «فجیره» امارات عربی متحده، در شهر مکه مکرمه گردهم آیند.

در بخشی از بیانیه وزارت خارجه عربستان سعودی به نقل از «سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه سعودی آمده است: «این دو نشست به دنبال مشورت و هماهنگی با کشورهای برادر برای تقویت امنیت و ثبات در منطقه است.»

هفته گذشته وزارت خارجه امارات ادعا کرد چهار نفت‌کش اماراتی، سعودی و نروژی در نزدیکی بندر فجیره این کشور هدف «عملیات خرابکارانه» قرار گرفته‌اند. هیچ گروهی مسئولیت این حملات را بر عهده نگرفته، اما رسانه‌های سعودی و غربی در روزهای گذشته تلاش کرده‌اند با استناد به این حادثه و همچنین عملیات پهپادی تلافی‌جویانه انقلابیون یمن در عمق عربستان سعودی، فضایی ضدایرانی ترسیم کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


United Arab Emirates
رزمنده ایرانی بار دیگر عربستان را به حمایت از تروریسم و ایجاد بی‌ثباتی در منطقه و یمن متهم کرد......!!
Romania
بن سلمان ولی‌عهد عربستان سعودی سگ زنجیری کاخ سفید است.