شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰
۲

شلیک موشک «زلزال-۱» یمن به مواضع سعودی

شنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۲۳:۵۳
کد مطلب: 686799
فارس نوشت: منابع یمنی از شلیک یک فروند «زلزال-۱» به محل تجمع نظامیان ارتش سعودی در منطقه عسیر واقع در جنوب خبر دادند.
شلیک موشک «زلزال-۱» یمن به مواضع سعودی
به گزارش جهان نيوز، حملات موشکی نیروهای ارتش یمن و انصارالله در واکنش به استمرار حملات هوایی ائتلاف سعودی-اماراتی همچنان ادامه دارد.

در همین راستا، نیروهای ارتش یمن و انصارالله شنبه شب یک فروند موشک بالستیک «زلزال-۱» را به سمت مواضع نظامیان ارتش سعودی در منطقه «الربوعه» در عسیر شلیک کردند.

این اولین حمله موشکی ارتش یمن و انصارالله پس از جنایت تازه ائتلاف سعودی در مرکز صنعاء که ۷۷ کشته و زخمی بر جای گذاشته است، محسوب می‌شود.

وزارت بهداشت یمن گفت که تعداد تلفات حمله روز پنجشنبه ائتلاف سعودی اماراتی به منطقه مسکونی «الرقاص» در مرکز صنعاء به ۷۷ کشته و زخمی رسیده است

حملات موشکی ارتش یمن در واکنش به حملات عربستان که از فروردین سال 1394 آغاز شده و بی‌وقفه ادامه یافته و هزاران کشته و زخمی و آواره برجای گذاشته، از ابتدای سال 2018  افزایش قابل ملاحظه‌ای داشته است.

یگان موشکی در ابتدای کار خود در جنگ ائتلاف سعودی علیه یمن از نوع ساده مانند موشک‌های «الصرخه» استفاده می‌کردند، ولی به مرور زمان و با افزایش تجربه و تخصص و ارتقای سیستم موشکی، از سیستم‌های موشکی زلزال۱ و۲ و قاهر-۲، النجم الثاقب و در نهایت موشک‌های بالستیک برکان-۲ و بدر-۱ استفاده کردند که نقش بسیار مهمی در ایجاد توازن قوا و تقویت قدرت بازدارندگی داشته است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
مردم دیگر از سایه جنگ علیه استکبار جهانی به رهبری آمریکا نمی‌ترسند و می‌دانند که هراس‌افکنی آن عده‌ای که سعی دارند مردم را از سایه جنگ بترسانند برای منافع خودشان است و نه منافع ملی.
Iran, Islamic Republic of
انصارالله گفته است پاسخ حملات وحشیانه آل‌سعود را در ریاض و ابوظبی خواهیم داد و کیهان آن را تیتر خودکرده است. امیدوارم منتقدان به این تیتر مفهوم نقل قول کردن را به درستی بدانند و دوباره مثل ماجرای دبی و... خواستار توقیف کیهان نشوند!