کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اعتراض چین به اقدامات آمریکا علیه ایران

28 ارديبهشت 1398 ساعت 22:00

فارس نوشت: وزیر امور خارجه چین در تماس تلفنی با وزیر خارجه آمریکا به اقدامات واشنگتن علیه ایران اعتراض کرد.


به گزارش جهان نیوز، «وانگ یی» وزیر امور خارجه چین در گفت‌وگوی تلفنی با «مایک پامپئو» وزیر امور خارجه آمریکا به اقدامات اخیر واشنگتن علیه ایران اعتراض کرده و از آمریکا خواست تا اقدامات را از حد نگذراند.

به گزارش رویترز، وی همچنین به پامپئو گفت که اقدامات و اظهارات اخیر آمریکا به منافع چین و شرکت‌های این کشور آسیب رسانده و واشنگتن باید خویشتنداری کند.

وانگ‌یی گفت که پکن همچنان تمایل دارد تا اختلافات تجاری با آمریکا از طریق مذاکرات حل شود اما این موضوع باید با اتخاذ گام‌های برابر انجام شود.

وزیر امور خارجه چین درباره موضوع افزایش تنش‌ها میان تهران و واشنگتن تاکید کرد که پکن امیدوار است دو طرف از خود خویشتنداری نشان داده و با احتیاط رفتار کرده و از هرگونه تشدید تنش‌ها خودداری شود.

تنش‌ها میان ایران و آمریکا طی روزهای اخیر افزایش یافته اگر چه رئیس‌جمهور آمریکا تاکید کرده که او نمی‌خواهد شاهد تبدیل «کارزار فشار» به ایران به درگیری نظامی باشد.

وزیر امور خارجه چین روز گذشته در پکن با «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران دیدار داشته است.

چین از مشتریان نفت ایران بوده و بارها به تحریم‌های غیرقانونی آمریکا علیه ایران اعتراض کرده و مخالفت خود با اقدام واشنگتن علیه ایران و خروج یکجانبه از توافق هسته‌ای را اعلام کرده است.


کد مطلب: 686780

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/686780/اعتراض-چین-اقدامات-آمریکا-علیه-ایران

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com