جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱
۲

اعتراض چین به اقدامات آمریکا علیه ایران

شنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۲۲:۰۰
کد مطلب: 686780
فارس نوشت: وزیر امور خارجه چین در تماس تلفنی با وزیر خارجه آمریکا به اقدامات واشنگتن علیه ایران اعتراض کرد.
اعتراض چین به اقدامات آمریکا علیه ایران
به گزارش جهان نيوز، «وانگ یی» وزیر امور خارجه چین در گفت‌وگوی تلفنی با «مایک پامپئو» وزیر امور خارجه آمریکا به اقدامات اخیر واشنگتن علیه ایران اعتراض کرده و از آمریکا خواست تا اقدامات را از حد نگذراند.

به گزارش رویترز، وی همچنین به پامپئو گفت که اقدامات و اظهارات اخیر آمریکا به منافع چین و شرکت‌های این کشور آسیب رسانده و واشنگتن باید خویشتنداری کند.

وانگ‌یی گفت که پکن همچنان تمایل دارد تا اختلافات تجاری با آمریکا از طریق مذاکرات حل شود اما این موضوع باید با اتخاذ گام‌های برابر انجام شود.

وزیر امور خارجه چین درباره موضوع افزایش تنش‌ها میان تهران و واشنگتن تاکید کرد که پکن امیدوار است دو طرف از خود خویشتنداری نشان داده و با احتیاط رفتار کرده و از هرگونه تشدید تنش‌ها خودداری شود.

تنش‌ها میان ایران و آمریکا طی روزهای اخیر افزایش یافته اگر چه رئیس‌جمهور آمریکا تاکید کرده که او نمی‌خواهد شاهد تبدیل «کارزار فشار» به ایران به درگیری نظامی باشد.

وزیر امور خارجه چین روز گذشته در پکن با «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران دیدار داشته است.

چین از مشتریان نفت ایران بوده و بارها به تحریم‌های غیرقانونی آمریکا علیه ایران اعتراض کرده و مخالفت خود با اقدام واشنگتن علیه ایران و خروج یکجانبه از توافق هسته‌ای را اعلام کرده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
مایک پامپئو وزیرامورخارجه آمریکا باید پاسخگوی دخالت خود درامور کشورها باشد.
Iran, Islamic Republic of
باج‌ندادن از نظر دولت آمریکا جرم است!
در دنیای بی‌منطق ترامپ باج‌ندادن ملت‌های آزاده و دولت‌های مستقل به آمریکا جرم بزرگی محسوب می‌شود که از نظر این آدم روان‌پریش تهدید آن‌ها و در نهایت حمله به کشورهایی که تابعیت آمریکا را نمی‌پذیرند، اقدامی قانونی است! ...