پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

4 روز مانده تا لغو رجیستری موبایل غیر مسافری/ آخرین مرحله راه‌اندازی سامانه ثبت گوشی مسافری

شنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۴۹
کد مطلب: 686775
طبق اعلام کمیته اجرای طرح رجیستری، رجیستری موبایل مسافری به شکل فعلی از اول خرداد لغو می‌شود و از ماه آینده این سامانه فقط پذیرای گوشی‌های مسافران واقعی خواهد بود که این مهلت به هیچ وجه تمدید نمی‌شود.
آخرین مرحله راه‌اندازی سامانه ثبت گوشی مسافری
به گزارش جهان نيوز، رجیستری موبایل مسافری از اول خرداد لغو می‌شود و انتهایاردیبهشت آخرین مرحله راه‌اندازی سامانه رجیستری گوشی مسافری خواهد بود؛ به این ترتیب قرار است از ماه آینده این سامانه دیگر روی گوشی‌های غیرمسافری بسته شود.

طبق گفته حمید رضا دهقانی نیا سخنگوی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفته: این زمان مشخص آخرین مهلت برای راه‌اندازی اتصال سامانه گمرک به نیروی انتظامی است و با توجه به اطلاع رسانی‌های انجام شده به هیچ وجه تمدید نخواهد شد و تمامی فعالان بازار باید تا انتهای این بازه دستگاه‌های تلفن همراه خریداری شده خود را یا بفروشند و یا به طریقی رجیستر کنند.

نیاز گوشی تلفن همراه کشور به طور معمول چیزی حدود 1 میلیون و 500 هزار دستگاه در ماه است که با توجه به شرایط ارزی کشور در حال حاضر به 900 هزار گوشی در ماه رسیده، اما بر اساس آمار‌های ثبت شده در سامانه همتا از شهریور 97 تا 4 اردیبهشت 98 حدود 4 میلیون و 100 هزار گوشی تلفن همراه از طریق مسافر وارد کشور شده است.

منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *