پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۲
۹

ماجرای بی‌حجاب‌های نیابتی در قم

شنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۰۰
کد مطلب: 686748
آیت الله سبحانی گفتند: این حجاب فعلی درشأن شهر قم نیست.
ماجرای بی‌حجاب‌های نیابتی در قم
به گزارش جهان نيوز، آیت‌الله جعفر سبحانی، از مراجع عظام تقلید گفتند: اگر زنان ما الگو می‌خواهند، باید از زنان قرآنی و امثال حضرت خدیجه(س) الگو بگیرند، الگوی ما زنان سینمایی نیستند، بلکه الگوی آنها همین زنان پاک هستند.

آیت‎الله سبحانی افزودند: باید در جمهوری اسلامی حول محور اسلام عمل کنیم؛ امروز نباید اقتصاد را مبنای رضایت بدانیم، ما باید گرد اسلام باشیم در هر دو حال باید راضی باشیم.

این مرجع تقلید با اشاره به جایگاه مهم شهر قم در مکتب اهل بیت(ع) یادآورشدند: شهر قم شهری است که حوزه علمیه و مضجع شریف کریمه اهل بیت(س) در این شهر وجود دارد و جایگاه نشر معارف اهل بیت(ع) و جایگاه مراجع و محدثان بزرگ تاریخ اسلام است ولی باید گفت که این حجاب فعلی درشأن این شهر نیست.

ایشان افزودند: البته برخی از این بی‌حجاب‌ها جنبه نیابتی دارند و آنها را اجیر می‌کنند تا با اخذ مبلغی فضای شهر را آلوده کنند و الا زنانی که انقلابی هستند و پشت سر امام لبیک گفتند اصیل هستند و زنان نیابتی دشمن تنها از در حصر اقتصادی وارد نمی‌شود و از این گونه مسیرها نیز وارد می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
بی حجاب نیابتی یعنی زوال کامل عقل
یک ایرانی وطن دوست
United Arab Emirates
امیدوارم که آیت الله با اطلاعات دقیق از کلمه نیابتی استفاده کرده باشند، من کم اطلاع تا جایی که میدونم خیلی از افراد جامعه یا حداقل بخشی از جامعه قائل به حجاب نیستند و حتما اجیر شده دیگران نیستند و شکل واقعی زندگی اینها به همین شکلیه که میبینیم، باید افسوس بخوریم که مسئولین در جامعه اسلامی چه کردند که بخشی از مردم دین گریز شده اند.
حضرت آیت الله بهتره که عوض تهمت زدن به افراد جامعه دنبال راهکار عملی باشند تا شکل زندگی افراد با نظام اسلامی هماهنگ باشه.
کشورهای غربی قطعا دنبال ترویج سبک زندگیشون در جوامع مختلف هستند و نمیشه بهشون خرده گرفت، ولی حتما به مسئولین دینی و سیاسی کشورمون میشه خرده گرفت که چه کردند که سبک زندگی و پوشش اسلامی در کشوری که قرار بوده انقلابش را به کل دنیا صادر کنه در کشور خودش هر روز بدتر از دیروز و شبیه تر به زندگی غربی میشه
حسن
Iran, Islamic Republic of
چندين ضرب المثل و جمله هاي بي معني وچرنديات تو كشور باب شده مثلا خيلي شنيده ميشه شخص خودش انواع اقسام خلاف ها را انجام ميده بعد اگه ديد كسي يك هزار م اون خلاف را ميكنه فوري ميگه اينم جمهوري اسلامي !!!!! و همينطور اين جمله اي كه اين دوست عزيزمون به كار بردن مسئولين چه كردن مردم اينطوري شدن اولا اگه كسي بي حجاب و بي دين ميشه زمينه خانوادگي و شخصي داره و ربطي به هيچ كس و هيچ نهادي نداره دوما تبليغات فضاي مجازي و كشش دروني افراد عامل دوم مي باشد لااقل بحث حجاب ربطي به عملكرد مسئولين نداره اگه ياد بگيريم هر كس از خودش شروع كنه و مسئوليت عملكردشو قبول كنه و فرافكني نكنه مسائل حل ميشه
Italy
اول شما متن را خوب بخوان بعد نظر بده ایت الله فرمود بعضی نه همه شمافقط دنبال اشکال گرفتنی؟
سید رضا
Iran, Islamic Republic of
گستاخی این هنجار شکنان ؛ نتیجه بی تفاوتی مسئولین است !!
ممد
United States
زنان قمی از باکلاس ترین و شیک پوش ترین زنان ایران هستند.
Iran, Islamic Republic of
با کلاسی اگر همان بی‌حجابی است، برای همه زنان قم مصداق ندارد، لطفاً ولنگاری را به همه نسبت ندهید.
Iran, Islamic Republic of
آیت‎الله سبحانی افزودند: باید در جمهوری اسلامی حول محور اسلام عمل کنیم؛ امروز نباید اقتصاد را مبنای رضایت بدانیم، ما باید گرد اسلام باشیم در هر دو حال باید راضی باشیم.
بله مردم اقتصاد را مبنای رضایت قرار نمی دهند بلکه عدالت را مبنا قرار می دهند. بی عدالتی و این همه اختلاف بین طبقات زیبنده اسلام نیست. و در زمینه بی عدالتی هم نباید راضی باشیم. اگر یک عدالت نسبی باشد و مشکل اقتصادی هم باشد حق با شماست می گوییم مشکل برای همه هست. اما وقتی اینهمه بی عدالتی در جامعه هست قاعدتا نباید راضی باشیم.
Iran, Islamic Republic of
هی به بهانه کار فرهنگی چلمن بازی درآورید وعقب انداختید تحویل بگیرید.......