پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۵
۷۱
چرا منابع آمریکایی آشکارا از فرار جنگی ترامپ سخن می‌گویند؟

ایران چگونه جایگاه بولتون را در کاخ سفید متزلزل کرد؟/ چه پیام پنهانی ترامپ را اینقدر از جنگ با ایران دور کرد؟

شنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۰۶:۲۱
کد مطلب: 686666
برخی شواهد نشان می دهد که ایران در چند روز گذشته علائمی از خود بروز داده که ترامپ را وادار به اندیشیدن مجدد درباره افزایش تنش نظامی با ایران کرده است.دلایل سیاسی گفته شده، کامل ترین دلیل برای عقب نشینی ترامپ از تقابل نظامی با ایران نیست. او در چند روز اخیر با محاسباتی دیگری روبه رو شده است.
ایران چگونه جایگاه بولتون را در کاخ سفید متزلزل کرد؟/ چه پیام پنهانی ترامپ را اینقدر از جنگ با ایران دور کرد؟
گروه سیاسی جهان نيوز، مهدی جهان تیغی: طی ساعات گذشته منابع متعدد آمریکایی اخبار و مطالبی را منتشر کرده اند که همگی حاکیست که کاخ سفید و به خصوص شخص ترامپ نسبت به جنگ با ایران دچار یک عقب نشینی بسیار معناداری شده است. حتی کار به جایی رسیده که افرادی همانند بولتون که تنها چند جمله ای علنی سخن از جنگ با ایران را بیان کرده، در معرض اخراج قرار قرار گرفته‌اند. این اتفاق چگونه به یکباره در کاخ سفید رخ داده؟ طی روزهای گذشته در لایه های پنهان سیاسی و نظامی بین ایران و آمریکا چه پیام های غیرمستقیم و یا حتی مستقیمی رد و بدل گشته، که اینک منابع آمریکایی در اقدامی قابل تامل مرتبا علائم گریز آمریکا از جنگ را مطرح می کنند.

در اینباره بیشتر بخوانید:
الف: در وهله اول می توان دلایل سیاسی برای این عقب نشینی مطرح کرد. ترامپ باید چندماه دیگر وارد کارزار انتخاباتی شود و برای او که مدام از جنگ‌های گذشته و پرونده های همچون عراق، افغانستان، لیبی و حتی سوریه انتقاد کرده، سخن از جنگ با ایران «سم تبلیغاتی» محسوب می‌شود. ضمن اینکه او در انتخابات قبل به مردم آمریکا قول داده که وارد جنگ دیگری نخواهد شد. این مساله به خودی خود، دلیل محکمی برای عقب‌نشینی از جنگ با ایران محسوب می‌شود ولی در این مقطع همه دلیل و یا به تعبیر دیگر دقیق‌ترین دلیل نیست.

ب: آنچه که دیگر تقریبا مسلم است، این است که حتی طرح گزینه جنگ علیه ایران، اینک به یک عامل آشکار اختلاف در کاخ سفید تبدیل شده است. این مساله به خوبی نشان می‌دهد که گزینه تقابل نظامی با ایران حتی برای تیم یکدست شده کاخ سفید – ترامپ تاکنون افراد سیاسی و امنیتی متعددی را از اطرافیانش به علت اختلاف سلیقه برکنار کرده است- چقدر سنگین است. ایران لقمه قابل هضمی حتی برای احمق‌ترین ساکنان کاخ سفید نیست. بدیهی است که ترامپ برای بهم نریختن وحدت مقامات کاخ سفید نیز فراموش کردن جنگ با ایران را ساده‌ترین و سریع ترین راه حل بداند. ضمن اینکه منابع آمریکایی نیز گزارش دادند که ترامپ دوست ندارد که اینگونه در افکار عمومی تصور شود که دیگرانی همچون بولتون او را اداره و مدیریت می‌کنند.

ج: اما یک دلیل سیاسی دیگر نیز می توان در اینجا اضافه کرد. ترامپ اعلام جنگ و فشار بر ایران را برای مذاکره می‌خواهد و نه جنگیدن نظامی. بدیهی است که طرح این گزینه فقط تاجایی به کار می‌رود که اتفاقا گزینه جنگ تقویت نشود! ضمن اینکه ترامپ اگر کمی عاقل نیز باشد، به خوبی تاکنون متوجه شده است که طرح گزینه جنگ در برابر ایران، گزینه مذاکره را از روی میز حاکمیت در ایران دورتر کرده است. ترامپ تنها تا انتخابات دور جدید ریاست جمهوریش فرصت دارد تا کانال دیپلماتیکی با ایران پیدا کند. بنابراین طرح و تکرار گزینه جنگ در برابر ایران فقط زمان را برای او هدر می‌دهد. عقب‌نشینی ترامپ از جنگ با ایران، آخرین تلاش‌های ناشیانه وی برای گشودن باب مذکره با دولت ایران نیز محسوب می‌شود.

د: طرح گزینه جنگ علیه ایران، نه تنها ایران به مذاکره نزدیک نکرد، بلکه جنبه عملیات روانی آن علیه افکار عمومی در ایران نیز خیلی زود علائم شکست خوردنش را نشان داد. آنهم به دلیل اینکه یک جریان آرامش بخش در درون نظام مرتبا مردم را در این سالها برای عدم شروع جنگ اطمینان داده و افکار عمومی نیز منطق سخنان او را عمیقا باور دارند. در این میان اصرار عیجب برخی اصلاح‌طلبان برای طرح احتمال جنگ ایران و آمریکا و تکمیل پازل سیاست‌های افرادی چون جان بولتون نیز فراموش نشدنی بود.

ه: اما دلایل سیاسی گفته شده، همانطور که در ابتدا نیز تاکید شده، کامل‌ترین دلیل برای عقب‌نشینی ترامپ از تقابل نظامی با ایران نیست. او در چند روز اخیر با محاسباتی دیگری روبه رو شده است. اولین فرضیه – که بخشی از آن رسانه‌ای نیز شده - این است که جریان امنیتی و اطلاعاتی در کاخ سفید و ایضا فرماندهان ارتش آمریکا با جدی شدن طرح گزینه جنگ علیه ایران از طرف برخی چهره‌های نزدیک به ترامپ همانند بولتون، احتمالا مجبور شدند، محاسبات صریح و برآوردهای اطلاعاتی خود را شفاف‌تر به اطلاع ترامپ برسانند. این همان فرضیه قدیمی است که می گوید سال‌هاست در آمریکا و اسرائیل، نظامی‌ها برخلاف سیاسیون هیچ تمایلی برای تقابل نظامی با ایران ندارند و به صرفه نبودن هر سطحی از جنگ با ایران چندین سال هست که پایه ثابت محاسبات راهبردی ارتش تروریست آمریکا است.

و: برخی شواهد نشان می‌دهد که ایران در چند روز گذشته علائمی از خود بروز داده که ترامپ را وادار به اندیشیدن مجدد درباره افزایش تنش نظامی با ایران کرده است. اینکه ایران دقیقا چه پیام‌های را صادر کرده، برای محافل رسانه‌ای داخلی و خارجی چندان مشخص نیست. اما برخی منابع غربی گفته‌اند که مقامات نظامی و امنیتی آمریکا، آرایش و تحرکات امنیتی ایران در منطقه را را ارزیابی و گزارش آن را به کاخ سفید ارسال کرده‌اند. این منابع غربی تصریح دارند که پیام های ایران در چند روز گذشته آنقدر صریح بوده که جای تردیدی برای سیاسیون آمریکا نگذاشته است و حتی برآورد میزان آسیب‌پذیری آمریکا و متحدنیش را در منطقه در صورت مواجه سخت با ایران را نیز به روز کرده است!

*مدیر مسئول جهان نيوز
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


United States
همچنین عدم تزلزل در نظرات رهبری و تاکید بر استقامت و پافشردن بر مواضع اصولی در سخنان اخیرشان .
پیشینه تاریخی جمهوری اسلامی در دفاع از خود که ثمره ایثارگری ها و خون های شهدا و ایثارگران است .
و اینو اضافه کنیم که این همه مانور رسانه ای برای تهدید جنگی و بعدش هم عقب نشینی بی گمان شکستی بود برای امریکا و پیروزی دیگه برای جمهوری اسلامی که نشان داد قوه عاقله آمریکا در موقع محاسبه درک کرده زورش به ایران نمی رسه .
Iran, Islamic Republic of
جمهوری اسلامی در اتفاقاتی که چند روز گذشته و حتی دو هفته گذشته رخ داد آرایش جنگی خود را خیلی زیبا نشان داده است آرایشی که کاخ سفید را به انفعال کشانید! پیروزی مقاومت در جنگ دو روزه ، انفجار در لوله های نفت عربستان، آسیب دیدن نفتکش های عربستانی و .. ایران با نفوذی که در منطقه دارد می تواند بازدارنده هر نوع اقدام نظامی از سوی آمریکا باشد لازم هم نیست ایران مستقمیا وارد عملیات شود.
Iran, Islamic Republic of
اين مهارت كه خود را بسيار قوي نشان دهيد خوب جواب داد ولي تاريخ مصرفي دارد چراكه تا نيازهاي مردمتو تامين نكني عقبه قوي نخواهي داشت
هیهات
Iran, Islamic Republic of
اگر قرار بود بنده شکم و شهوت باشیم ،دیگر نیازی به این همه درگیری نبود. کافی است گاو شیرده و نوکر آمریکا باشیم و فرهنگ بی بند و بار غربی را جایگزین فرهنگ اصیل خود کنیم. آنوقت نه تهدیدی در کار بود و نه جنگی ، همچنین تمام فروشگاه های سطح کشور مملو از کالاهای غربی با قیمت نازل بود و خودروهای لوکس سوار میشویم!!!!
Iran, Islamic Republic of
هیهات !جان ،دیدیم مثلا عربستان گاو تمام شیرده چقدر وضع مردمشون خوبه ! شکر اونجا 13000تومانه ووقتی شکر 6500 پخش شد ،چطور از شدت رفاه برای شکر دعوا میکردند ! گزارش خبرنگاران غربی از زباله گردان برای تهیه غذا در ریاض در اینترنت قابل دسترسه.در صورت خم شدن در مقابل کدخدا هم دنیا رو از دست میدیم وهم اخرت وهم عزت وشرفمون ،در مقابل دستاورد تقریبا هیچ=عین برجام میشیم مایه عبرت !
Iran, Islamic Republic of
ما گاو مفت بابا پوتين بوديم كه چه ارزون ما رو فروخت
مرگ بر آمریکا
Iran, Islamic Republic of
داداش از خودت مایه بزار...
saman
United States
این کارهایی که گفتید باعث میشه که مردم زندگی بهتری داشته باشن تو کشور یا صرفا جهت ماندگاری نظام کاربرد دارد؟
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
عمده مشکلات داخلی ما مربوط به سوء مدیریت هاست و این ربطی به آرایش جنگی ما با آمریکا ندارد!
سعید110
Iran, Islamic Republic of
کری به ظریف تضمین داده از جنگ خبری نیست! یک چهارم سال 2019 دولت آمریکا تعطیل بوده و حقوق کارکنانش را دو در کرده است! جنگ کدومه؟! ای کاش در مورد دلار 5000 تومنی هم که مردم را ازش ترسوندن، درست از آب در میومد!
منم یقین دارم که این ترسوندن ها مثل اون ترسوندن ها، کاملاً برنامه ریزی شده و برای رسیدن دلار به سه برابر قیمتِ دوران از دست رفته رئیسی متشکریم بوده است!
Iran, Islamic Republic of
اگر دشمن بیاید نه فقط نان تو را غارت میکند که ناموس وخانه ات را هم بر باد میدهد،پس اول دشمن بیرون رو ناکار کردیم.در قدم بعد به زودی با فرستادن نفوذیهای عشق کدخدا پیش تو =آمریکا ،هم اونها به عشقشون میرسند وهم اقتصاد ما از دست زالوهای پرورش یافته در دامان انها ،خلاص میشود واقتصادما به سامان خواهد شد.
Iran, Islamic Republic of
دادش در ذهنت جنگ هاي قرون وسطاست ديگر دشمني در دنياي كنوني وجود ندارد بجز شما
Iran, Islamic Republic of
💎 چه کسانی سایه_جنگ را بر سر ایران انداختند؟

🔹چگونه عقب‌نشینی‌های مکرر دولت اصلاحات در زمان حمله آمریکا به افغانستان باعث شد ایران «محور شرارت» معرفی شود؟

📌مصطفی خوش‌چشم؛ کارشناس سیاسی:

💬 خانم لورت کارمند میز ایران در معاونت امنیت ملی کاخ سفید گفت بسیار تعجب کردیم که ایرانیان در قبال همکاری با ما در جنگ افغانستان و ملاقات‌های ماهاینه‌ای که داشتیم، از ما هیچ چیزی نمی‌خواستند و به دلیل همین عقب‌نشینی‌های مکرر، بوش دو سال بعد ایران را به‌عنوان محور شرارت معرفی کرد زیرا احساس کرده بود که ایرانی‌ها می‌ترسند و از رخ دادن جنگ ترس دارند.
Iran, Islamic Republic of
سالهاست مردم رها شدن دم فرو بند
اله کرم
Iran, Islamic Republic of
امریکا هچ غلطی نمیتواند بکند
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
بدترين کارنامه جنايي جهان متعلق به آمریکا، اروپا، عربستان، امارات و اسرائیل است.
Iran, Islamic Republic of
ایران به دنبال شروع درگیری نیست اما در مقابل آمریکا جنایتکارشماره یک می‌ایستد
که ایران به دنبال شروع درگیری با آمریکا جنایتکارشماره یک نیست اما ملت آماده ‌است با ایستادگی در مقابل واشنگتن هزینه مقاومت را بپردازد.
درپاسخ به سفیرآمریکا جنایتکارشماره یک سگ دست نشانده رژیم کودک کش سعودی
Iran, Islamic Republic of
درپاسخ به سفیرآمریکا جنایتکارشماره یک سگ دست نشانده رژیم کودک کش سعودی
جنگنده‌های سعودی عمران و صعده را بمباران کردند
تاریخ: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۷:۰۴
شبکه تلویزیونی المسیره اعلام کرد جنگنده‌های متجاوز سعودی غرب «جبل المحرام» در منطقه العمشیه در شهرستان حرف سفیان استان عمران را بمباران کردند.
جنگنده‌های سعودی آمریکایی همچنین منطقه آل عمار در شهرستان صفراء در استان صعده را بمباران کردند.
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
الكي دل خود خوش بنماييد
خخ
Iran, Islamic Republic of
...
😂😂
Iran, Islamic Republic of
دردت اومده که ""جنگ نخواهد شد ومذاکره نخواهیم کرد""
جواد
Iran, Islamic Republic of
الکی ناامید و افسرده نباش .... خدا با ماست
درپاسخ به دادستان ديوان كيفري بين المللي
Iran, Islamic Republic of
درپاسخ به دادستان ديوان كيفري بين المللي
در حملات هوایی آمریکایی‌ها معمولا غیر نظامیان هدف قرار می‌گیرند. از سال 2001 تا کنون بیش از999 هزار نفر از مردم مظلوم، بی دفاع و بی گناه افغانستان قربانی حملات هوایی جنگنده‌های آمریکایی شده‌اند. علاوه‌بر این، تفنگداران نیروی زمینی آمریکا بسیاری از شهروندان افغانستان را در حملات شبانه کشته‌اند.
بدترين کارنامه جنايي جهان متعلق به آمریکا است.
علی
Iran, Islamic Republic of
امریکا و ایادی ش میدانند که هیچ غلطی نمی توانند بکنند ولی ما هرچه ضربه میخوریم از مسئولین بی لیاقت و ثروت اندوزان و دوزدان و حافظان منافع آمریکا در داخل است خداوند انشاءاله شر اینها را از ایران اسلامی بردارد و ذلیل شان کند
نیما راسخ
United States
...
Iran, Islamic Republic of
نیروهای تروریست آمریکایی ازسال 2001 تاکنون به جان و مال مردم افغانستان حمله می کنند.
تنها عامل رسیدن داعش به افغانستان، حمایت های آمریکا است.
آمریکا، غرب، عربستان سعودی و امارات حامی تروریست های داعش درافغانستان و منطقه و مسئول جنایت های آنان هستند.
ومجامع حقوق بشری خفه خون گرفتند، کاری نمی کنند و سکوت اختیارکرده اند؟
آمریکا و متحدان غربی و عربی غیر قابل اعتماد هستند.
آمریکا، ازسال 2001 تاکنون عامل آوارگی مردم دنیاست.
بسیاری ازآوارگان درسراسرمنطقه خاورمیانه وجهان، قربانی دخالت های و مداخله جویی های آمریکا هستند.
نباید درقبال جنایات وحشیانه، وحشی گری وغیرانسانی آمریکا سکوت کرد.
آمریکا بعنوان بزرگترین ناقض حقوق بشراست حق ندارد درباره حقوق بشرحرف بزند.
Iran, Islamic Republic of
...
United States
جالب اینکه کدخدا کوتاه امده از غلطی که کرده ولی رعیت هاش و پادو های بی جیره مواجبش در ایران کوتاه نیامدهاند.
سعید110
Iran, Islamic Republic of
یه دونه بزنه، ده تا میخوره! ...
Iran, Islamic Republic of
تو سوريه داره ميزنه اقا سعيد جرات داريد يكي بزنيد
سعید110
Iran, Islamic Republic of
این چه جور زدنیه که جمهوری اسلامی ایران را در یک قدمی غده سرطانی منطقه قرار داده است؟!
هاشمی : به ۹:۱۸
Iran, Islamic Republic of
جنگ دو روزه هفته قبل فلسطینی ها با اسراییل رو فراموش کردی ؟
اسراییل دو روزه شکست خورد و درخواست آتش بس کرد
این جواب جنایات سوریه !!!
Iran, Islamic Republic of
پشت بقيه قايم شدن و بنام خود تمام كردن ديگه نخ نما شده
امیر
Iran, Islamic Republic of
دوران بزن درو به پایان رسیده است .
saman
United States
آره شنیدم 400 تا موشک زدن تو اسرائیل ولی نمیدونم چرا یدونه کشته داده. موشکهارو کجا میزدن؟ یا شاید سپر دفاعی اسرائیل خیلی قویه. هرچی هست خطرناکه
پاسخ به 9:18
Iran, Islamic Republic of
یانکی ها تو سوریه 7 تریلیارد دلار هزینه کردند و مفتضحانه شکست خوردند.
Iran, Islamic Republic of
بابا پوتين هم ولتون كرد
سعید110
Iran, Islamic Republic of
فقط اومده بود اس 400 ها رو کار بگذاره که گذاشت! مابقی اش در زمین جریان داشت که به حول قوه الهی تا بیخ گوش نتانیاهو پیش رفتیم!
هاشمی: به ۱۰:۵۷
Iran, Islamic Republic of
نگرفتی !
ما لازم نیست خودمون بزنیم
نوچه هامون رو اشاره می کنیم حالشون رو جا میارن ...
Iran, Islamic Republic of
بمن هم ماهي ده هزار تا پنجاه هزار دلار با خرج خورد و خوراك و مسكن بده دادش غلامتم نوچه كه جاي خود دارد
جانباز بسیجی
Iran, Islamic Republic of
تو سوریه که روش کم شد ... بقیش هم بمونه برای بر و بچه سوری و مقاومت حلش میکنند
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
پاسخ قاطع دولت عراق به جنگ روانی آمریکا علیه ایران/ رد درخواست واشنگتن برای اعزام نیروی مخصوص حفاظت از سفارت خود در بغداد
پاسخ قاطع دولت عراق به جنگ روانی آمریکا علیه ایران/ رد درخواست واشنگتن برای اعزام نیروی مخصوص حفاظت از سفارت خود در بغداد
جمعه 27 ارديبهشت 1398 - 15:13

یک منبع از رد قاطع درخواست آمریکا برای اعزام نیروی مخصوص حفاظت از سفارت خود در بغداد از سوی مقامات عراقی و تاکید بر بی نیازی به این امر خبر داد.
Iran, Islamic Republic of
حرف بی سند زدن که کاری نداره
من هم میگم به شما برای هر کامنتی که مخالف بنویسید
یک الی ۵ دلار میدن ، صبح تاشب میگردید توی سایتها فقط مخالف می نویسید و منفی می زنید و از طریق سفارتخونه ها با واسطه پول می گیرید
علی برکت الله !!!!!
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
بابا پوتين هم جا زد
نیما راسخ
United States
...
Iran, Islamic Republic of
بولتون دور بعد ريئس جمهور امريكاست
Iran, Islamic Republic of
ضد غارتگرانه!!!!!
Iran, Islamic Republic of
اقازاده ها را از امريكا چرا بيرون نميكنيد
Iran, Islamic Republic of
خيلي ها به بولتون دل بسته اند
Iran, Islamic Republic of
مذاکره کنید ایرادش کجاست؟!
Iran, Islamic Republic of
ايراد اينه كه اينها مذاكره مخفي ميخوان و ميگن مردم نفهمند ولي امريكا دست باز و دوربيني است ميخوادعالم و ادم بفهمد مذاكره شده
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
مشکلش اینکه مثل همیشه ایران می خواهد یواشکی مذاکره کنه برای ملتش قدرتنمایی کنه . همین و گرنه بابا پوتین هم ولشون کرد .
Iran, Islamic Republic of
تمام داستانسرايي و لاف زدنشون مصرف داخلي داره
Iran, Islamic Republic of
من اگر بودم مذاکره می کردم این وسط فقط احمدی نژلدی ها و خودش ارزو بدل موندند
ترکمنچای
Iran, Islamic Republic of
ابتدا خسارات برجام را تسویه کنند بعدا"از مذاکره مجدد سخن بگویند !
Iran, Islamic Republic of
واقعا تحلیل قشنگی بود
استفاده کردیم حکیم
Iran, Islamic Republic of
....
منصور
Iran, Islamic Republic of
یکی از اشتباهات بزرگ ترامپ در آوردن بولتون به نزدیکی خودش برای مشاوره بود، ایالات متحده بر اساس دکترین سیاسی باتجربه خود همچون جیمی کارتر، در طول دوران روسای جمهور چند دوره آن کشور، مدام در جنگ با ملتهای جهان بود و چهره مناسبی در میان افکار جهانی از خود بجا نگذاشتند و بدتر از همه هزینه زیادی را بابت این نوع جنگهای ویرانگر شد. ایالات متحده بخواطر این جنگها، منجر به آسیب و کاهش رشد اقتصادی خودش گردید و در عوض یک تعداد کشورهای نو ظهور موفق شدند از فضاهای کور پیشامده استفاده و کشور خود را به درجات بالای تولید ناخالص داخلی برسانند. پرزیدنت ترامپ شعار خوبی در شروع مدیریت خود در کاخ سفید داد، اما بعضی عملکردهای تند ایشان، منجر به کاهش محبوبیتش گردید و این قضیه بطور 100% متاثر از مشاوران ناپخته در اطراف ایشان بود حتی داماد ایشان و بدتر از همه بولتون که پول می گیرد از عده ای تا به هر قیمتی ذهن پرزیدنت ترامپ را در یک جنگ بسیار احمقانه وارد کند و در تاریخ از ترامپ به بدترین شکل یاد کنند، به دیدگاه بنده آقای ترامپ بخودش آمده و اما خروج ایشان از برجام اشتباه بزرگ تاریخی ایشان بود.
ممد
United States
ترامپ فقط به فکر پول است...... جنگ برای آمریکا هزینه ی سنگین دارد..... حالت نه جنگ و نه صلح بهترین گزینه ی ترامپ برای فروش اسلحه ی بیشتر به اعراب مرتجع منطقه است... ترامپ این فرصت را از دست نمیدهد.!!!!
Iran, Islamic Republic of
قشون کشی ترامپ به منطقه بی خودی نیست آنهم برای آدمی که جونش با یک دلار در میاد. ترامپ با تحریم نفت ایران دو هدف را دنبال می کند: اولی فروش نفت خود و متحدانش و دومی تضعیف مالی ایران. به همین دلیل به منطقه قشون کشی کرده که با کنترل تنگه هرمز مانع فروش نفت ایران شود و به تبع آن خروج ایران از برجام گردد و کشورهای اروپایی را با خودش همراه کند....
United Arab Emirates
مرگ بر آمریکا واسراییل وآل سعود
Iran, Islamic Republic of
اخوندي فراموش نشود
Iran, Islamic Republic of
دلتون رو صابون نزنید و شادی نکنید که اینا ژست تبلیغاتی و تاکتیک های همیشگی جمهوری خواهان است ....
Iran, Islamic Republic of
اگرسپاه نبودکشورهم نبود، امام خمینی رحمه الله علیه
چرا با امریکا جنگ نمی کنیم؟