سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
 
۰
۲

ابوترابی‌فرد: توصیه‌رهبری انتخاب‌جوانان با انگیزه است

جمعه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۱۹
کد مطلب: 686655
امام جمعه موقت تهران گفت: توصیه رهبر انقلاب این است که اولاً جوانان با انگیزه و پرکار انتخاب کنید و بعد از آن اختیارات را به آنها تفویض کرده و نظارت و پیگیری داشته باشید.
ابوترابی‌فرد: توصیه‌رهبری انتخاب‌جوانان با انگیزه است
به گزارش جهان نيوز، حجت الاسلام محمدحسن ابوترابی فرد امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های این هفته نماز جمعه تهران گفت: جامعه انقلابی باید آراسته به احسان باشد باید دست یکدیگر را بگیریم و عصای دست یکدیگر در تأمین نیازهای اعتقادی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی باشیم.

وی ادامه داد: باید به یاری یکدیگر بشتابیم. یک جامعه اهل پرخاش و ستیزه جو در تراز قرآن نیست، روح دین احسان به بندگان خدا و خدمت به انسان‌ها است.

خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به برخورد حضورت یوسف با مخالفان خود، گفت: آقایان و خانم‌ها احترام همدیگر را حفظ کنید چرا گاهی اوقات لحن انتقادات ما استهزا است.

حجت الاسلام ابوترابی فرد با اشاره به ماجرای انتخاب حضرت یوسف به عنوان عزیز مصر، گفت: ما چگونه مسئولین را انتخاب می‌کنیم؛ اگر انتخاب درست بود ثمرات ارزشمندی دارد. شایسته سالاری شعار قرآن است. شایسته سالاری روح دین و فلسفه امامت است.

وی تأکید کرد: یکی از آسیب‌های بروکراسی عدم تفویض اختیار است. پادشاه مصر وقتی حضرت یوسف را انتخاب کرد تفویض اختیار کرد.

امام جمعه موقت تهران گفت: توصیه رهبر انقلاب این است که اولاً جوانان با انگیزه و پر کار انتخاب کنید و بعد از آن اختیارات را به آنها تفویض کرده و نظارت و پیگیری داشته باشید تفویض اختیار به معنای عدم نظارت نیست اگر به کسی مسئولیتی دادیم باید پاسخگو باشیم، لذا باید نظارت کامل وجود داشته باشد.

حجت الاسلام ابوترابی‌فرد تأکید کرد: اگر این گونه عمل کنیم به سرعت همانگونه که مشکلات ایران در زمان دفاع مقدس حل شد مشکلات اجتماعی اقتصادی و فرهنگی امروز نیز حل خواهد شد.

اگر اقتصاد کشوری قدرتمند بود راه برای تحول هموار می‌شود
حجت الاسلام ابوترابی فرد گفت: حضرت یوسف مدیریت مخازن اقتصادی مصر را برعهده گرفت که این نشان دهنده اهمیت اقتصاد است.

وی ادامه داد: نزدیک به دو دهه است که سکاندار انقلاب اسلامی بر مدیریت اقتصادی کشور با ادبیات و شعارهای مختلف تاکید دارند و مسئله اصلی کشور را اقتصاد ذکر می‌کنند.

امام جمعه موقت تهران تاکید کرد: اگر اقتصاد کشوری قدرتمند بود راه برای تحول هموار می‌شود. حضرت علی علیه السلام در نامه‌ای که به مالک اشتر نوشتند اولین مسئولیت وی را اداره اقتصاد مصر اعلام کردند و تاکید می‌کنند که اقتصاد سالم زمینه جمع‌آوری مالیات را فراهم می‌کند.

وی تصریح کرد: انصافاً جمهوری اسلامی در چهار دهه اخیر با همه ضعف‌ها و کاستی‌ها در زمینه اقتصادی قدم‌های بلند و استثنایی برداشته است. ما یک دهه در جنگ بودیم و چهار دهه ده در تحریم بودیم و در به دست آوردن منابع همیشه با مشکل مواجه بوده ایم.

حجت الاسلام ابوترابی فرد اظهار داشت: زیر ساخت‌های اقتصادی کشور به گونه‌ای است که بسیاری از کشورهای توسعه یافته از این امکانات برخوردار نیستند.

امام جمعه موقت تهران گفت: زیرساخت‌های اقتصادی یک بحث است شاخص‌های کلان اقتصادی جامعه بحث دیگری است. زیرساخت‌ها برای اصلاح شاخص هاست که در این حوزه با مشکل مواجه هستیم.

وی تأکید کرد: اقتصاد و مدیریت دانش محور شعار قرآن است، نظام دانایی نظام مبتنی بر آموزه‌های وحیانی است روح علم روح دین و معرفت است یکی از مهمترین شاخص‌ها برای انتخاب مدیران در هر سطحی دانش و علم و تجربه لازم در تراز بالاست.

ادامه دارد…
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
...
بنده خدا
Iran, Islamic Republic of
جوانان با انگیزه یعنی کسانی که بلدند حقوق نجومی بابا رو چجوری وردرکجا خرج کنند؟؟؟!!!!!