چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۰
۳۷

ظریف: نجات برجام وظیفه جامعه بین‌المللی است

جمعه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۱۵
کد مطلب: 686636
وزیر امور خارجه ایران نجات برجام را وظیفه جامعه بین المللی خواند و گفت: اگر جامعه بین المللی احساس می کند که برجام یک دستاورد مهم است، باید همانند ایران اقدام عملی برای حفظ برجام انجام دهد.
ظریف: نجات برجام وظیفه جامعه بین‌المللی است
به گزارش جهان نيوز، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان امروز (جمعه) در بدو ورود به پکن در تشریح هدفش از این سفر عنوان کرد: چین یکی از مهمترین شرکای جمهوری اسلامی است هم شریک سیاسی ما و هم شریک بسیار نزدیک اقتصادی ما و هم از اعضای باقیمانده در برجام.

وی افزود:  مهم است در این مرحله جدید مشورت های نزدیکی با طرف چینی داشته باشیم به خصوص درباره تحولات اخیر و تصمیم جمهوری اسلامی ایران در مورد حقوقش در برجام طبق بند 36 و همین طور درباره روابط دوجانبه و مسائل بسیار خطرناکی که در منطقه ما امروز در جریان است، گفت وگو کنیم.

رئیس دستگاه دیپلماسی ادامه داد: فرصت بسیار خوبی بود که بعد از سفر ژاپن توقفی هم در چین داشته باشم و بتوانم با دوستان چینی گفت وگو کنم.

ظریف درباره اینکه شما برای نجات برجام به سه کشور سفر کردید و نتایج مذاکراتش در ترکمنستان، هند و ژاپن نیز بیان کرد: بیشتر مذاکرات ما برای اعلام شرایط و مشورت بوده است.نجات برجام وظیفه جامعه بین المللی است.اگر جامعه بین المللی احساس می کند که برجام یک دستاورد مهم است باید همانند ایران اقدام عملی برای حفظ برجام انجام دهد.

وی با بیان اینکه جامعه بین المللی تاکنون بیشتر اظهارنظر و صدور بیانیه داشته تا اینکه اقدام عملی داشته باشد، اظهار داشت: اقدام عملی کاملا مشخص است باید وضعیت روابط اقتصادی ایران عادی سازی شود، این اقدامی است که برجام صریحا به آن اشاره دارد و قطعنامه 2231 شورای امنیت به همین موضوع اشاره دارد ولذا لازم است که اگر جامعه بین المللی و سایر کشورهای عضو برجام  دوستان ما در برجام مثل چین و روسیه تمایل دارند این دستاورد حفظ شود با اقدامات عملی باعث شوند مردم ایران بتوانند از منافع برجام بهره مند شوند.

* سفرم برای این بود که دیگر شرکا بخصوص اعضای برجام را در جریان آخرین تحولات قرار بدهم
به گزارش فارس، ظریف همچنین پیش از ترک ژاپن به مقصد چین درباره رایزنی هایش در توکیو گفت: حتما لازم است در شرایطی که آمریکا با تلاش برای ایجاد تنش و درگیری و نقض برجام اقدام می کند کشورهای مهم را در جریان آخرین تحولات قرار داده و مشورت هایمان را با آنها ادامه دهیم، روز چهارشنبه گذشته به مسکو سفر و یک سفر از قبل تعیین شده به ترکمنستان داشتم و سفرهایی که به هند و ژاپن و چین انجام شد، برای اینکه شرکایمان مخصوصا اعضای برجام را در جریان آخرین تحولات قرار بدهم.

وی گفت: سفر به ژاپن برای مشورت با مقامات عالی ژاپن درباره نحوه حفظ برجام با توجه به علاقه ای که آنها داشتند و تأکیدی که بر حفظ برجام داشتند و تأکیدی که ما داریم مبنی بر اینکه حفظ برجام تنها از طریق اقدام عملی ممکن است و نه از طریق بیانیه های حمایت. 
رئیس دستگاه دیپلماسی عنوان کرد: بحث های خوبی هم با نخست وزیر و هم وزیر خارجه داشتم و امیدوارم نتایج این بحث ها به نفع مردم دو کشور باشد.

به گزارش فارس، محمدجواد ظریف از روز یکشنبه 22 اردیبهشت ماه سفری دوره ای را شروع کرد و در اولین مقصد این سفر به ترکمنستان رفت و از آنجا به دهلی نو سفر کرد و ژاپن هم سومین مقصد سفرش بود و پس از آن نیز امروز (جمعه) وارد پکن شد. وی 17 اردیبهشت ماه نیز در سفری دو روزه وارد روسیه شد و با سرگئی لاوروف همتای خود همزمان با اعلام تصمیم ایران در توقف برخی تعهدات برجامی در 18 اردیبهشت ماه دیدار و نامه حسن روحانی به پوتین درباره تصمیم ایران را به لاوروف تسلیم کرد.

منبع:فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
جامعه بین المللی ازسال 2001 تاکنون شریک جرم جنایات و حشیانه، وحشی گری و غیرانسانی آمریکا و متحدانش درسراسرمنطقه خاورمیانه و جهان است
سعید110
Iran, Islamic Republic of
برجام و ما ادراک ما برجام، مذاکراتش، تحریم سفارش شده اش، لغو یا تعلیقش، تضمین یا خارج شدنش، قاچاق از مبادی رسمیش، دلارهای گم شده یا از کشور خارج شده اش، واردات یا صادرات پر منفعتش، دلار یا سکه بنگاه داران دولتمرد تدبیر و امیدی اش، خودرو یا املاک احتکار شده اش، رکود یا اقتصاد ژن برتریش، ... از کدامش برایت بگویم؟!
Iran, Islamic Republic of
جامعه بین‌المللی درباره برجام کاری ازدستشان برنمیآید.
Iran, Islamic Republic of
قرار بود برن با کدخدا ببندند !
Iran, Islamic Republic of
روحانی ۱۵ بهمن ۹۵: بعضی‌ها می گفتند در مذاکره سر شما کلاه می‌گذارند؛ گفتیم: ما عمامه داریم، کلاه سرمان نمی‌رود!😏
چی رو باید باور کنیم؟!
Iran, Islamic Republic of
روحانی ۱۴اردیبهشت ۹۸:

رئیس جمهور تاکید کرد: بعضی از آدم هایی که دقیق نیستند می گویند چرا دولت ایران تضمین نگرفت، بزرگ‌ترین تضمین تاریخی را ما گرفتیم این توافق به شورای امنیت سازمان ملل رفت و جامعه جهانی آن را تایید
کرد وقتی این عملی شد شما تحول را در کشور دید.

وی گفت: فروش نفت ما در روز ۱ میلیون بشکه اضافه شد و در عرض چند ماه به بالای 2 میلیون بشکه نفت رسید. توانستیم بازار نفت که خیلی ها می خواستند نگذارند را بگیریم. همه شرکت ها به ایران هجوم آوردند، آنقدر صف بود هتل های تهران جا نبود، عده ای که مخالف برجام بودند نیز خیلی عصبانی بودند و شب خوابشان نمی برد و می گفتند که چرا این همه به تهران می آیند و صف بستند مگر چه خبر است؟
سعید۱۱۰
Iran, Islamic Republic of
اونها مثل تو نیستند که خطوط قرمز براشون مهم نباشه!
United Arab Emirates
...
Iran, Islamic Republic of
ای حسن روحانی

پیرو رفسنجانی

رفیق لاریجانی

ای دوست سلیمانی

دردمردم میدانی؟

که دربرجام میمانی
United Arab Emirates
...
Iran, Islamic Republic of
چرا هیچ کشوری از ایران طرف داری نمیکنند وحرف امریکا را گوش میکنند پی ان عزت ما در جهان فقط شعار بود .چرا ما باید خود را از سیستم جهانی جدا بدانیم ایا ژاپن المان مالزی افریقا جنوبی اشتباه میکنند وفقط ما خوب فکر میکنیم وخوب هستیم .کجای کار اشکال دارد بدون تعصب جواب دهید؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
ژاپن همونیه که به دختران نوجوانش در اوکیناوا توسط نظامیان امریکا تعرض میشه واون حتی نمیتونه اونها رو محکمه کنه یا حتی پایگاهشون رو تعطیل کنه .یه نخست وزیرش چندسال قبل با قول بستن پایگاه های نظامی امریکا در ژاپن رای اورد ولی بعد از شش ماه استعفا داد چون نتونست.ژاپن عملا ایالتی از ایالتهای امریکاست ،مالزی که عملا حیاط خلوت اسرائیل شده وآلمان هم دو سه سال قبل که شنود سفارت امریکا از مرکل وسیاسیون ونیز تجار وشرکتهای المانی لو رفت ،فقط نق نقی کرد ودیگر هیـــــــــــچ.ما هم زمان شاه همین بودیم ،دربست در خدمت و70000مسشتار امریکائی از ما حق توحش هم در فیش حقوقیشون میگرفتند ! شرم باد برما که دوباره بعد از این همه شهید دوباره بشیم نوکر کدخدا.به عقب برنمیگردیم ؛خیالت تخت ،تخت.
Iran, Islamic Republic of
وظیفه جامعه بین‌المللی تاکنون این بوده است ازجنایتکاران جنگی حمایت می کند.
Iran, Islamic Republic of
ظریف در بدو ورود به پکن:
نجات برجام وظیفه جامعه بین‌الملل است/چین و روسیه اقدام عملی انجام دهند
درپاسخ به ظریف
با چین و روسیه مشکل نداریم
کشورهای اروپایی جنایتکارشماره یک باید اقدام عملی انجام دهند، نه چین و روسیه
Iran, Islamic Republic of
شهادت بیش از ۳۰۰ فلسطینی از زمان آغاز راهپیمایی‌های بازگشت
شهادت بیش از ۳۰۰ فلسطینی از زمان آغاز راهپیمایی‌های بازگشت

وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که از زمان آغاز راهپیمایی های بازگشت در نوار مرزی غزه تاکنون بیش از ۳۰۰ فلسطینی توسط صهیونیستها به شهادت رسیده اند.
هنوزم ! جواد؟
Iran, Islamic Republic of
آقای ظریف واقعا خسته نشدی از این همه التماس و تسلیم و تکریم و تعظیم در مقابل آمریکا و اروپا؟

هنوز نمی خوای باور کنی راهکار رشد ایران و عزت ایران در درون خود ایران است؟
Iran, Islamic Republic of
غربگدایان، اروپا و البته امریکا جنازه برجام را دفن نمی کنند تا شاید بتوانند برجام بعدی را شکل دهند اما نه برجام آوران غربگدا جایگاه قبلی را در ایران ندارند و ملت بعد از برجام بی فرجام هسته ای باور نمی کنند که برجام امریکا و اروپاپسند مشکلات اقتصادی کشور را حل خواهد کرد.
Iran, Islamic Republic of
الان جامعه بین المللی یعنی کیا؟؟؟
کشورهای آفریقایی؟
چین و روسیه؟؟
اروپایی ها؟؟؟!!!!!
آمریکا؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
سفرهای ظریف برای نجات برجام

آقای ظریف برجام از اول موجود ناقص الخلقه ای بود که نتیجه اش شد شرایط بغرنج کنونی ،تلاش شما برای نجات برجام جز تداوم خسارت گذشته چه معنایی دارد.

آقای ظریف بیخیال برجام بشوید و طرح نو دراندازید
Iran, Islamic Republic of
ظریف وزیر امور خارجه کشورمان باید توضیح و پاسخ بدهد چرا آزمایش حمل کلاهک اتمی آمریکا و فرانسه نقض قطعنامه 2231 محسوب نمی شود.
رئیس بی ادب شورای امنیت سازمان ملل باید توضیح و پاسخ بدهد چرا آزمایش حمل کلاهک اتمی آمریکا و فرانسه نقض قطعنامه 2231 محسوب نمی شود.
Iran, Islamic Republic of
1- مذاکره با آمریکا نه تنها فایده ندارد، بلکه ضرر دارد/ مذاکره با آمریکا هیچ مشکلی را حل نمی کند، راه حل مشکلات را باید در داخل کشور جستجو کرد.
2 - مذاکره با اروپا نه تنها فایده ندارد، بلکه ضرر دارد/ مذاکره با اروپا هیچ مشکلی را حل نمی کند، راه حل مشکلات را باید درداخل کشور جستجو کرد.
3 - کشورهای غربی لیاقت مذاکره ندارند.
4 - آمریکا ازتجاوز نتانیاهو حمایت می کند.
5 - اروپا از تجاوز نتانیاهو حمایت می کند.
6 - آمریکا ازتجاوز آل سعود حمایت می کند.
7 - اروپا از تجاوز آل سعود حمایت می کند.
8 - آمریکا مدعی مبارزه با تروریسم است ولی درحقیقت ازتروریسم حمایت می کند.
9 - آمریکا مدعی مبارزه با القاعده است ولی درحقیقت ازالقاعده حمایت می کند.
10 - آمریکا مدعی مبارزه با طالبان است ولی درحقیقت ازطالبان حمایت می کند.
11 - آمریکا مدعی مبارزه با داعش است ولی درحقیقت ازداعش حمایت می کند.
12 - آمریکا مدعی مبارزه با گروه های تروریستی است ولی درحقیقت ازگروه های تروریستی حمایت می کند.
Iran, Islamic Republic of
...
United Arab Emirates
.....
Iran, Islamic Republic of
به برجام که به لاشه مرداری می ماند امیدی نداریم و اطاق فکری که برجام هسته ای را به ایران تحمیل کرد و نیز به طرف های مذاکره برجامیان شدیدا بی اعتمادیم.بسیاری از مشکلات فعلی اقتصادی ما ربطی به آن سوی مرزها ندارد.
رضا
Iran, Islamic Republic of
لاشه مردار ؟!
حالا ناسپاسى ميكنيد ؟! خوبه همين الآن نتايجشو داريد با چشمان خجسته تون ملاحظه ميكنيد ؛
خيلى اقتصاد درست و درمون يا مسؤلين صالح و درستكارى داريم ؟! آخه به كدام امتيازى مى نازيد حضرات شبه انقلابى ؟!
Iran, Islamic Republic of
ظریف تاکنون بیش از هزاربار به خاطربهانه برجام به کشورهای مختلف سفر کرده است.
United States
.....
Iran, Islamic Republic of
آقای برجام دست از مرده برجام بردار.....
United Arab Emirates
سکوت در برابر جنايات ائتلاف آمريکايي به مثابه کمک به تروريست هاست.
برخی کشورها در قبال جنایت های جنگی و جنایت علیه بشریت که ائتلاف غیرقانونی آمریکایی و شبه نظامیان وابسته به آن مرتکب می شوند، سکوت اختیار کرده اند.
هیچ ایرانی حاضر به گفتگو با ترامپ نیست
Iran, Islamic Republic of
هیچ ایرانی حاضر به گفتگو با ترامپ نیست
در ایران هیچ کس حاضر به گفتگو با ترامپ نیست، زیرا هیچ اعتمادی به او وجود ندارد. این به خاطر خروج او از توافق برجام و اعمال همه گونه تحریم علیه ایران است. با دولتی که رسما اعلام می‌کند هدفش تغییر نظام ایران است، چگونه می‌توان مذاکره کرد؟
Iran, Islamic Republic of
هنجارشکنی‌های اخیر در دانشگاه تهران یک برنامه طراحی شده از خارج می‌باشد. بیگانگان با راه‌اندازی اغتشاش در این گونه مراکز به دنبال بی‌ثبات‌سازی کشور هستند.
Iran, Islamic Republic of
‌ دولتی‌ها باید به مردم بگویند که 30 میلیارد دلار ارزی که از کشور خارج شده به چه کسانی داده‌اند و چه اقدامی برای بازگرداندن آن به کشور شده است؟
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
هنوز دنبال زنده کردن تقریباهیچه .../!!!!؟
....
Iran, Islamic Republic of
برجام گردي بي فايده است شتر درخونه شما خوابيده بايد باي باي كنيد
Iran, Islamic Republic of
چرا متوجه نيستيد نجات برجام يعني نجات اموال و دارايي من دركم كنيد!!!
Iran, Islamic Republic of
...