جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

سیدجلال حسینی پرافتخارترین بازیکن ایران شد

جمعه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۰۱:۰۴
کد مطلب: 686609
با قهرمانی تیم فوتبال پرسپولیس در لیگ هجدهم، سید جلال حسینی در لیگ برتر ایران جاودانه شد.
سیدجلال حسینی پرافتخارترین بازیکن ایران شد
به گزارش جهان نيوز، در چارچوب هفته سی ام رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران، از ساعت ۲۱:۳۰ پرسپولیس تهران در جم به مصاف پارس جنوبی رفت و در پایان این دیدار، شاگردان برانکو ایوانکوویچ به پیروزی یک بر صفر رسیدند تا برای سومین بار پیاپی قهرمان لیگ ایران شوند. ماریو بودیمیر کروات در دقیقه ۴۱ روی پاس مهدی ترابی تک گل سرخپوشان پایتخت را به ثمر رساند.

سید جلال حسینی، مدافع و کاپیتان ۳۷ ساله باشگاه پرسپولیس که پیش از این ۶ قهرمانی را در لیگ ایران داشته است، با قهرمانی سرخپوشان در لیگ هجدهم، هفتمین قهرمانی خود را کسب کرد و در لیگ برتر جاودانه شد. او نقش بسزایی در قهرمانی شاگردان برانکو ایوانکوویچ داشت.

همچنین حسینی رکورد ویژه قهرمانی با ۳ تیم در لیگ برتر را ثبت کرده است و پیش از این هیچ کدام از ستارگان فوتبال کشورمان ۳ قهرمانی متفاوت با ۳ تیم مختلف در لیگ برتر نداشته اند، البته در مجموع لیگ برتر با لیگ‌های قبل از ادوار لیگ برتر نفراتی، چون مهدی هاشمی نسب، محمود کلهر و احمد مومن زاده با ۳ تیم مختلف ۳ بار قهرمان شده اند، اما حسینی با قهرمانی سرخپوشان در لیگ هجدهم، هفتمین قهرمانی خود را کسب کرد که رکورد ویژه‌ای است.

سید جلال حسینی، ۶ قهرمانی شامل قهرمانی با سایپای لیگ ششم، سپاهان لیگ نهم، سپاهان لیگ دهم، سپاهان لیگ یازدهم و پرسپولیس لیگ شانزدهم و هفدهم حرفه‌ای کسب کرده و در لیگ هجدهم نیز جام قهرمانی را بالای سر برد تا در لیگ برتر ایران جاودانه می‌شود.
جلال حسینی سابقه بازی در تیم‌های ملوان بندرانزلی، سایپا تهران، سپاهان اصفهان، پرسپولیس تهران، نفت تهران را دارد و در زمانی به عنوان بازیکن لژیونر در الاهلی قطر حضور داشت.

از افتخارات حسینی می‌توان به ۶ قهرمانی لیگ، ۲ قهرمانی سوپرکاپ، نایب قهرمانی لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۱۸، برنز مسابقات زیر ۲۳ سال ۲۰۰۶ و... اشاره کرد.

منبع:باشگاه خبرنگاران
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *