پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۱
۳۰

آیا سناتور آمریکایی و ظریف گفت‌وگوی تلفنی کردند؟

پنجشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۲۲:۵۴
کد مطلب: 686599
فارس نوشت: نشریه «پالیتیکو» با استناد به مشاهده شماره تلفن ظریف روی صفحه تلفن همراه یک سناتور ارشد دموکرات، درباره احتمال گفت‌وگوی تلفنی این دو نفر گمانه‌زنی کرده است.
آیا سناتور آمریکایی و ظریف گفت‌وگوی تلفنی کردند؟
به گزارش جهان نيوز، نشریه «پالیتیکو» روز پنج‌شنبه به نقل از شاهدان احتمال مکالمه تلفنی «دایان فینشتاین» سناتور ارشد دموکرات با «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران را مطرح کرده است.

به ادعای این نشریه، شب گذشته در حالی که فینشتاین در کنگره راه می‌رفته، خبرنگاران دیده‌اند صفحه شماره تماس و نام ظریف در گوشی او باز است.

«تام منتزر» سخنگوی این سناتور ارشد آمریکایی در پاسخ به این سوال که آیا فینشتاین تلفنی با ظریف صحبت کرده، گفته است: «نمی‌توانم درباره اینکه سناتور با چه کسی صحبت کرده و با چه کسی صحبت نکرده، اظهار نظر کنم.»

نشریه پالیتیکو صرفا با استناد به همین مشاهدات گمانه احتمال گفت‌وگوی فینشتاین و ظریف را مطرح کرده، اما تاکنون هیچ منبعی این گمانه‌زنی را تایید نکرده است.

فینشتاین از سناتورهای بانفوذ و از منتقدان اصلی «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا به شمار می‌آید و در روزهای گذشته هم چند بار از سیاست‌های تنش‌زای واشنگتن در قبال جمهوری اسلامی ایران انتقاد کرده است.

وی روز چهارشنبه با انتقاد از سیاست‌های جنگ‌طلبانه برخی اعضای دولت ترامپ، به «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا توصیه کرد با ظریف که «خواهان درگیری با ایالات متحده نیست»، تماس بگیرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


ممد
Canada
ظریف باید با آمریکایی ها حرف بزند!!! وگرنه دلش تنگ میشود!!!
France
من متوجه نمیشم ، کاشکی من را هم روشن کنید ، من ادعایی ندارم ، اهل سیاست هم نیستم ولی شهروند ایران هستم و متاسفانه هم وطن شما ، اینکه بگیم نه مذاکره می کنیم نه جنگ میشه و فشارش داره روز بروز بر مردم میاد . ؟؟ اگر راه سومی هست هم بگید ، یعنی ۶ سال صبر کنیم ترامپ بره ؟ با این وضعیت ایا ۶ سال دیگه ما اصلا وجود خارجی خواهیم داشت ؟ به عنوان یک ایرانی حق دارم بپرسم راه سوم چی هست یا اینکه نه ؟
Iran, Islamic Republic of
راه سوم.اقتصاد مقاومتی.یعنی سپردن اقتصاد به دست جوانان مومن ومتعد ومتخصص.نه یک مشت سالمند کهنسال خسته ورانت خور.
United Kingdom
اقتصاد مقاومتی فقط در حد شعار مونده. با این تحریم های شدید پولی برای سرمایه گذاری نمی ماند و هیچ طرحی بواسطه بالا رفتن هزینه ها توجیه ندارد. کل اقتصاد وارد رکود شده و اکثر واحدهای تولیدی به دلیل نداشتن مواد اولیه و مواد واسطه ای چرخ تولیدشان دارد از حرکت باز می ایستد.ظاهرا نفس شما از جای گرمی میاد بیرون.
Iran, Islamic Republic of
اصولا اقتصاد مقاومتی، کشور رو از سرمایه گذاری خارجی بی نیاز میکنه
United Kingdom
ترامپ فردا میده شمارش را بررسی می کنند و با استناد به قانون مرگان می تواند این خانم سناتور را دستگیر کند.
Iran, Islamic Republic of
بایدم متوجه نشی.زیر پرچم بیگانه روزگار میگذرانی وداعیه هم وطن بودن با ما ؟نگو فیلتر شکنه ،چون سایت جهان فیلتر نیست. هیچکس هم منتظر رفتن ترامپ نیست ،چون دموکرات وجمهوریخواه=سگ زرد برادر شغال است.ما در حال شناسائی وانشالله به زودی پاکسازی نفوذیهای کدخدات هستیم.این چوب لای چرخها نباشند ،بعدش همه چیز درست میشه.
دانشجوی حقوق قمی
Iran, Islamic Republic of
یک‌سوال مهم از حقوقدانان انقلابی و مدعی العموم:
دولت ترامپ به فرد غیرمسئولی مثل کری هشدار داد اگر با ایران تماس بگیری به دادگاه معرفی میشوی!
چرا در ایران برخی مسئولان براحتی با عوامل کشور متخاصم آمریکا تماس میگیرند و باعث گستاخی و تحریم بیشترمیشوند ولی تعقیب قضایی نمیشود؟
M.sh
Romania
اخه این غرب زده ها دموکرات هارو سوای از سیستم امریکا میدانند، در صورتی که انها هم سگ قلاده به گردن صهیونها هستند. دموکرات و جمهوریخواه هردو دوروی یک سکه هستند و غلام صهیونیست ها چه مسیحی صهیونیست (اوانجلیست) چه یهودی صهیونیست ( کابالیست).بارها وبارها هم رهبری عزیز فرمودند که هیچ فرقی بین ترامپ و اوباما و بوش و ... نیست. تنها تاکتیکشون فرق داره
Iran, Islamic Republic of
این ذلت وخاری تا به کی .نه بتوانی بجنگی نه مذاکره کنی .فقط باید توان مقاومت خود را در مقابل سیلی زدن دشمن بالا ببری تا شاید خسته شود.!!!!!!
Germany
اشتباه مثبت دادم
امثال تو خود خواری و ذلتید
Iran, Islamic Republic of
نه جونم قاطی کردی.اونی که سیلی خورده ومیخروه وخواهد خورد ،دشمنه که توسط سرهنگهای ما چنان سیلی خورده که همینطور دور خودش دور دور میزنه.به زودی با تصفیه عشاق نفوذی کدخدا اقتصادمون هم درست میشه.به فضل الهی.
United Arab Emirates
سرهنگ؟ مرد حسابی هیچ کدام از شهدای بسبج یا سپاه یا جهاد ما درجه نظامی نداشتند. اونی که پای انقلاب باید باشد مردم بی درجه اند مه انشاالله هستند
Iran, Islamic Republic of
ظاهرا شما فقط درگیری نظامی با توپ و تانک را جنگ می دانی؟! نخیر، در حال حاضر جنگ ما اقتصادی، سیاسی ،فرهنگی ، روانی ، رسانه ایی و...است.
Iran, Islamic Republic of
😂😂😂بدجوری از این اقتدار که ""جنگ نخواهد شد ومذاکره نخواهیم کرد "" دردت اومده نه ؟ با رو شدن دست مفسدان اقتصادی وبه مجازات رساندن انها ، عزت اقتصادیمون هم خواهیم داشت.
France
اینگاری شما راحتی و این نشون میده شما جزو مرفهان بی درد هستید و یا دستتان به جایی بند است. معنی فقر و بیکاری و دزدی گسترده را نمیدانی وگرنه اینگونه حرف نمی زدی
🤣🤣🤣
Iran, Islamic Republic of
رئیس‌جمهور آمریکا امروز جمعه در پیامی توئیتری، جنجال‌های رسانه‌های این کشور درباره تنش‌های این کشور با ایران را «جعلی» خواند..ما میخواهیم بجنگیم ،کدخدات توزرد از اب دراومد!
Romania
شاید ظریف دلش برای انگلیسی حرف زدن امریکایی ها تنگ شده یه گپ مختصری راجع به آب و هوا زده!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
....
United Kingdom
باید مذاکره کرد . ما تنها در یک کره زندگی نمی کنیم . انسان نیاز به ارتباط دارد .
چرا رای گیری نمی کنیم
Iran, Islamic Republic of
مذاکره با چه کشوری و چه کسی؟! در مورد چه موضوعی؟! مگر یک بار مذاکره نکردید؟مگر برجام امریکا پسند را بی کم و کاست در ایران اجرا نکردید؟مگر قبله آمال غربگدایان بدون انجام تعهدات خود از برجام خارج نشد و مگر اروپای دروغگو تعهدات خود را انجام داد؟! مگر جان بولتون چند روز قبل نگفت هدف ترامپ از خروج برجام،رسیدن به توافق همه جانبه است؟توافق همه جانبه شامل چه مواردی است؟! نوکری امریکا و نظام سلطه جهانی را به رای بگذاریم؟! استقلال ایران را به رای بگذاریم؟!
Iran, Islamic Republic of
شما زیر چتر و پرچم کشور دیگری افاضه می کنید.
France
شما فیلترینگ و .. را بردارید تا متوجه شوید همه از داخل کشورند
Iran, Islamic Republic of
.....
سعید۱۱۰
Iran, Islamic Republic of
برای همین سفر اسد رو بهش نگفتند!
خیلی از چیزای دیگه هم که می دونه، زیادیه!
اساسا برجام ماحصل چنین دلدادگی ایی بوده و نه رعایت خطوط قرمز نظام!
United Arab Emirates
ولی داداش تند نرو. رییس سیلسا خارجی به قول حاج قاسم وزارتخارجه است حالا چه خوشت بیاد یا نیاد.
آدمیزاد
Colombia
در حزب دمکرات اقلیتی از نماینده های میانه رو و ضد جنگ هستند ولی این خانم فاینشتین از ضد ایرانی ترین و جنگ طلبترین آنهاست.
عبداله
France
...