پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

اسقف اعظم سریلانکا: حمله به مسلمانان باید فورا متوقف شود

چهارشنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۹:۰۲
کد مطلب: 686462
اسقف اعظم سریلانکا با محکوم کردن حملات ضد اسلامی که بعد از حملات تروریستی ۲۱ آوریل در سراسر این کشور به انجام رسید، اعلام کرد: حمله به مسلمانان باید فورا متوقف شود.
حمله به مسلمانان باید فورا متوقف شود
به گزارش جهان نيوز به نقل از آناتولی، مالکوم کاردینال رنجیت اسقف اعظم سریلانکا ضمن محکوم کردن حملات ضد اسلامی که بعد از حملات تروریستی در ۲۱ آوریل سالجاری در سراسر این کشور در حال افزایش است، گفت: از تمامی گروه‌های قومی و مذهبی کشور می‌خواهم تا متحد شوند.

رنجیت با اشاره به اینکه حمله به مسلمانان باید فوراً متوقف شود، خطاب به مسلمانان گفت: در مقابل این گونه حملات مخرب ترس نداشته و صبور باشید.

وی در ادامه گفت: سریلانکا با مردمان تامیل، مسلمان، مسیحی، بودایی و هندوها یک کل به شمار می‌رود. ما باید با هم سریلانکای جدیدی بسازیم. جایی که همه نژادها و ادیان با مسالمت در کنار هم زندگی می‌کنند. آنچه در ۲۱ آوریل اتفاق افتاد، یک رویداد بد در تاریخ کشور ما بود.

* حملات علیه مسلمانان در سریلانکا
در پی حمله چند روز گذشته یک گروه ضد اسلامی در شهر پوتالام استان شمال غربی سریلانکا یک مرد مسلمان ۴۵ ساله به ضرب چاقو کشته شد. در پی این حمله صبح دیروز مقرارت منع رفت و آمد تا اطلاع ثانوی اعلام شد.

در شهرهای مینوآنگودا (Minuwangoda)، ماتارا و پوتالام، در مجموع ۷۴ نفر از جمله ۳ رهبر نهاد جامعه مدنی به دلیل دخالت یا تشویق به شرکت در حملات مذکور بازداشت شدند.

پس از حملات تروریستی به کلیساها و هتل‌ها در روز عید پاک، گروه‌های ضد اسلامی در هفته گذشته، به فروشگاه‌ها و مغازه‌ها و مساجد مسلمانان در شهر چیلوا حمله و آنها را تخریب کردند.

شبکه بی بی سی طی گزارشی در مورد به آتش کشیده شدن یک کارخانه توسط گروه‌های ضد اسلامی در شمال کلمبوپایتخت سریلانکا که مسلمانان در آن مشغول به فعالیت بودند، تصاویر مربوط به تخریب اشیا در این کارخانه را به ثبت رساند.

پس از این حملات، دسترسی به شبکه‌های اجتماعی در سراسر این کشور مسدود و محدودیت آمد و رفت و مقررات امنیتی در برخی از استان‌ها که شاهد بیشترین خشونت‌ها بوده شدیدتر اعمال شده است.

گفتنی است حملات تروریستی روز ۲۱ آوریل سال جاری در کلمبو پایتخت سریلانکا صورت گرفت. همچنین انفجار دیگری در حومه کلمبو و در نزدیکی یک روگذر به وقوع پیوست.

بر اثر این حملات تروریستی بیش از ۲۵۳ نفر کشته و دست‌کم ۵۰۰ نفر دیگر زخمی شدند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *