کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رفیق کشی برای تسویه بدهی

25 ارديبهشت 1398 ساعت 15:00

جانشین رئیس پلیس پیشگیری پایتخت از دستگیری فردی که در پی اختلاف مالی مردی میانسال را به قتل رسانده بود، خبرداد.


به گزارش جهان نیوز به نقل از ایسنا، سرهنگ جلیل موقوفه‌ای دراین باره گفت: حوالی ساعت چهار بامداد امروز خبری مبنی بر یک فقره اسیدپاشی در محله چشمه علی شهرری به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام شد که درپی آن تیمی از مأموران کلانتری ۱۳۱ شهر ری به محل اعزام شدند.

وی با اشاره حضور مأموران در محل گفت: مأموران کلانتری شهر ری با حضور در محل، اطمینان پیدا کردند موضوع اسیدپاشی صحت ندارد و یک فقره قتل در آدرس اعلامی به وقوع پیوسته است. در همین حین، مأموران انتظامی قاتل را درحالی که در یک انباری و پشت تعدادی میلگرد پنهان شده بود، بازداشت کردند.

موقوفه‌ای افزود: پس از بازداشت قاتل، ماجرای قتل در تحقیقات مأموران فاش و مشخص شد، قاتل مردی حدوداً ۴۷ ساله را به قتل رسانده و جسد وی را داخل یک چاه فاضلاب انداخته است همچنین، خواهر و خواهرزاده مقتول را نیز به شدت مجروح کرده است که این دو نفر برای مداوا به بیمارستان منتقل شدند.

جانشین رئیس پلیس پیشگیری پایتخت با بیان اینکه متهم به قتل فردی حدوداً همسن مقتول بود، گفت: این فرد در بازجویی‌های انجام شده به قتل اعتراف کرد و گفت که بیش از ۱۰ سال است که با مقتول آشنایی و رفت و آمد خانوادگی دارد و رفاقت صمیمی بینشان برقرار بوده و طی این مدت نیز چندین پروژه مالی با مقتول انجام داده تا اینکه از مدتی قبل بر سر موضوعات مالی با هم اختلاف پیدا کرده و این اختلافات ادامه دار شده است به طوری که مقتول را در شامگاه ۲۳ اردیبهشت برای حل و فصل موضوعات مالی به منزلش دعوت کرده و در پارکینگ آپارتمان مشغول صحبت با هم شده‌اند.

وی با بیان اینکه متهم به مقتول گفته بوده که یا پولش را به او پس خواهد داد یا در صورت تمایل او را برای سرمایه‌گذاری و کسب درآمد به دبی می‌فرستد، گفت: بنابراعترافات متهم، داخل پارکینگ جر و بحث بین متهم و مقتول بالا گرفته و کار به فحاشی کشیده تا اینکه مقتول یک چوب از روی زمین برداشته و دو ضربه به متهم وارد کرده و متهم نیز که آموزش دفاع‌شخصی دیده توانسته او را خلع سلاح کند و چوب را از دستش بگیرد.

جانشین پلیس پیشگیری پلیس پایتخت با اشاره به اظهارات متهم درباره نحوه قتل نیز گفت: در پارکینگ منزل متهم چاهی برای یکسان‌سازی آب و فاضلاب حفاری شده و قرار بود در آن عملیات عمرانی صورت گیرد که متهم در هنگام درگیری با چوب ضربه سنگینی به صورت مقتول زده و او تعادلش را از دست داده و به زمین افتاده است و پس از مرگ نیز جسدش را به داخل همان چاه انداخته است.

موقوفه‌ای افزود: متهم پس از قتل، با خواهر و خواهرزاده مقتول تماس گرفته و آنها به منزلش رفته‌اند که در پارکینگ و پس اطلاع از جنایت خواهر و خواهرزاده مقتول با متهم درگیر شده که در این بین خواهرزاده مقتول را که پسری ۲۱ ساله بود، مجروج کرده و به چاه انداخته و خواهر مقتول را هم مورد ضرب و شتم قرار داده است.

وی با بیان اینکه خواهرزاده مقتول توانسته بود خود را در میانه چاه نگه دارد، گفت: با خارج شدن این فرد از چاه، همسایه‌ها متوجه موضوع شده و با پلیس تماس گرفته‌اند.

جانشین رئیس پلیس پیشگیری پایتخت درباره انگیزه متهم از قتل نیز گفت: مقتول حدود ۵۰۰ میلیون تومان از متهم طلب داشت اما درخواست سه میلیارد تومان از وی داشته است. در این بین او با وعده پوچ اعزام به دوبی برای سرمایه گذاری قصد سرکار گذاشتن متهم را داشته که خانواده مقتول آن را باور کرده و یکی دیگر از خواهران مقتول برای سرمایه‌گذاری در دبی، منزل و خودرواش را زیرقیمت فروخته بود و این فرد نیز با توجه به فشارهای وارد شد از طرف مقتول اقدام به کشتن وی کرده است.

به گفته جانشین پلیس پیشگیری پایتخت در حال حاضر تحقیقات از متهم این پرونده ادامه دارد و با دستور مقام قضائی متهم در بازداشت است.


کد مطلب: 686442

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/686442/رفیق-کشی-تسویه-بدهی

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com